Gå til innhold

[Løst]Altibox - Hvorfor kun sort hvit på TV signalene

Anbefalte innlegg

I helgen så var plutselig alt på TVen vår (via Alitbox) sort hvit.. (men bildet er skarpt og klart)

Mens DVD spilleren viser farger på TV.

Altibox har èn scart utgang som er koblet til en av to scart inganger på TVen. Vi har byttet om fra ingang 1 til ingang 2 men fortsat sort hvit. (DVD spilleren viser farge på begge scart ingangene på TVen)

Vi byttet scart kabel og tok den som sto på DVD spilleren og flyttet over til Altibox men TV signalene er fortsat sotr hvit, og DVD viser farger med den andre kabelen også.

Minste jenta hjemme som sto opp først og skrude på TVen den dagen det ble sort hvit, men hun sier hun ikke har stilt på noe. For meg så ser det ikke ut som om det er så mange instillingene om bilde som er mulig med denne Altibox uansett.

Noen som har noen gode råd om hvordan vi skal løse dette?

[Edit]

Det er ikke noen moderne HD dekoder det er snak om.

Og TVen er heller ikke siste skrik, gameldags bilderørs TV (Sharp?)

Info om TV og dekoder skal jeg legge inn i kveld etter jobb hvis det er nødvendig.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sjekke menyen for innstillingene til SCART inngang på TV, den skal stå til RGB. Sjekk også innstilling for SCART utgang på dekoder, den skal også stå til RGB.

Antar at det nå sendes S-Video ut av dekoder, mens TV ikke kan ta inn S-Video. Da blir resultatet sort-hvitt.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Det høres ut som om det kunne være noe slik men på bilde som er vedlagt under som viser menyen til AIB ser ikke ut som om det er noen plass jeg kan velge RGB..

279778.jpeg

Vedlagt er også bilder under som viser type og bak som viser utgangene.

279786.jpeg 279795.jpeg

Noen idèer? :dontgetit:

Lenke til kommentar

vaaland

Takker for hjelpen! :thumbup:

Da kom jeg inn i korrekt meny:

280040.jpeg

Hvilke av de andre er det jeg skal vlge?

Menyen over (RGB på scart) og under (Viideo på scart) gir farger som Dere ser. Det nederste valget da går det over til blå skjerm på TVen, men hvis jeg trykker opp igjen på Altibox'en så kommer jeg inn igjen i menyen.

280041.jpeg280045.jpeg280047.jpeg

Lenke til kommentar

En helt ubegripelig meny. Hvorfor skal det være valg på S-Video og Video utganger? Og hva er det egentlig man velger på SCART?

RGB og Video (som jeg antar betyr Kompositt her) kan (skal) være på samtidig i en SCART kontakt. Men man må velge enten S-Video eller Kompositt.

Det eneste som betyr noe for deg er vel at du får slått på RGB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...