Gå til innhold

Nytt Elder Scrolls i 2010? (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Oblivion er et veldig bra spill, har brukt 100-vis av timer på det. Så ser veldig frem til et nytt Elder Scrolls spill. Men håper de fjerner levelscalingen som andre også mener. I tillegg må de få mer variasjon i de forskjellige grottene. Det føles som om alle sammen er nesten like. Og en bør bli mer belønnet for å utforske verdenen. F.eks finne kister med gode items i, eller folk som kan gi deg quester på plasser du ikke trodde det var noe/noen ting. Rett og slett en mer interessang verden. De kan lære litt av Gothic der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda ett personlighetsfattig TES-spill fra Bethsheda med level-scaling, regenerert content og det som verre er? Håper inderlig ikke, men skal på ingen måte ha gode forventninger, slik jeg hadde med skuffelsen Oblivion. Eneste som var imponerende med Oblivion da det kom ut, var grafikken og noe av atmosfæren i spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Oblivion ble spillbart kun med mods (og da ble det veldig bra). Det beste med tittlene er at de tllater at såpass mye kan endres via mods. Stakkars XBOX/PS3 gjengen.

 

Levelsystemet og levelscaling var grusom. Til TES5 ønsker jeg:

En mye større verden med (mange) fler unike plasser.

0 levelscaling samt bedre leveling system.

Ingen "content regeneration".

Bedre AI (Alle NPC's bør jo ha sitt eget "liv").

Gjerne fraksjoner i krig (morsomt å "være på lag" med noen).

Fortsatt tillate heavy modding.

 

... og det siste punktet er i grunn det viktigste.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Forbedringer jeg vil ha i neste TES spill:

 

- Ingen level- eller utstyrsscaling.

- Mer variert natur. Da tenker jeg på at det kan være litt ørken områder i sør og snøområder i nord. Også at verden inneholder mer av berg, myrer, tette skoger osv.

- Mer varierte dungeons. I Oblivion virker det som om det er 3-5 forsjellige dungeon's som bare er kopiert opp og endret litt på.

- Bedre kamper over jordoverflaten. Synes altfor mye av kampene i Oblivion er i dungeon's, skulle gjerne sett en del over jordovertflaten. Gjerne små landbyer med onde mennsker osv.

- Flere armorsett. Er sånn 12 armorsett i Oblivion, noe jeg synes er altfor lite og det som er enda mer tåpelig er at glas armor er like bra som deadric armor hvis man har 100 i light armor/heavy armor. Skulle gjerne vært minst 50 armor sett i spillet og mange av dem skulle vært veldig vanskelig å skaffe.

- Flere våpen. Selv om det ikke var så veldig lite våpen i Oblivion så vil jeg ha mer i neste spill. Kunne også vært flere typer våpen slik som f eks spyd.

- Bedre magi effekter og lagt til flere magityper.

- Bedre kampssystem. Synes Oblivion har et ganske kjedelig kampsystem, er man f eks en meele klasse går kampen nesten bare ut på å spamme slå knappen, blokke, spamme slå knappen, blokke, ta et spesial angrep, blokke, spamme slå knappen osv. Skulle gjerne sett 3-4 basic slag og en del komboer.

- Større og mer intressante byer.

- Flere og større landsbyer, kan godt ha 1-3 byer mindre.

- Åpen spilleverden. I Oblivion så er alt av hus, byer og dungeones lukket, alt utenom kansje dungeoene burde være åpnet slik at alt er en stor verden.

- Fikset fasttravel systemet og lagt til kollektiv transport. I Oblivion kan man reise til alle byene med en gang man kommer ut av kloakken i starten av spillet, noe som jeg synes er veldig dårlig. Skulle vært slik at man kun kan reise til plasse man har vært! Skulle også lagt til kollektiv transport slik som båt og hest og kjerre.

- Forbedret AI. AI er noe som aldri ikke kan bli forbedret. Det som jeg gjerne skulle sett i neste TES var at ikke alle fiender angriper deg hvis man er i mye høyere level.

- Flere voice actors. Synes det var altfor få av disse i Oblivion. Mener ikke at alle NPC's skal ha hver sin unike stemme (selv om det hadde vært jævlig fet), men at de i hvert fall kan 4-5 doble antallet voice actors.

- Flere guilds og slik at man ikke kan være med i alle sammen. Var en del av disse i Oblivion, men skulle gjerne sett flere litt mer spesialiserte (slik som darkbrotherhood, thieves guild og vampyr greiene) som har kun et/to hovedkvarter. Man skulle heller ikke kunne være med i alle guilds, man må f eks velge mellom mage eller fighters guild. Hadde også vært jævlig fet om noen guilds er i "krig" med hverandre.

- Større kamper. Tenk hvor jævli fet med en kamp hvor det er 30-40 folk på hver side.

- Slåssing fra hest.

 

+ en god del mer.

Lenke til kommentar
Levelskaleringen i Oblivion løste en del problemer fra Morrowind, men skapte samtidig noen nye. Jeg synes ikke de burde fjerne levelskaleringen, men heller gjøre noen forandringer på den. Jeg kunne tenkt meg et system der skaleringen fortsatt er sånn noenlunde til stede, men noen monstre slutter å skalere etter en viss level, og noen monstre begynner ikke å skalere før en viss level.

 

For eksempel. Rotter og sånne småkryp vil være utfordrende opp til level 2, banditter vil være utfordrende opp til level 5, etter de har sluttet å skalere, blir de bare lettere og lettere desto lengre man kommer opp i level.

 

Bosser kan for eksempel være helt umulige eller hvertfall ekstremt vanskelige, helt til man kommer til en viss level, og så vil de alltid skalere og være en utfordring etter det.

 

En slags mellomting av Oblivion og Morrowind, om du vil.

 

Helt enig!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...