Whalecore Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Kult! Lurer på om de lager ny grafikkmotor ö Og regner med de tar vel imot kritikken som kom med Oblivion - Levelscaling.. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er kanskje bare et par år til neste store Elder Scrolls-rollespill. Les mer Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Og regner med de tar vel imot kritikken som kom med Oblivion - Levelscaling.. De kan umulig ignorere all kritikken de har fått på levelingsystemet til oblivion. Uansett, jeg gleder med til et nytt TES. Oblivion gjorde veldig mye veldig bra. Endret 30. oktober 2008 av Snerk Lenke til kommentar
Woundweaver Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Jeg håper det nye spillet blir litt mer livlig enn Oblivion. Hadde det veldig gøy med Oblivion i X antall timer, men etterhvert føltes det veldig dødt og småkjipt. Spesielt med tanke på at våpenene og monsterene ble bedre av seg selv etterhvert som man gikk opp i level, hva er da vitsen med å bli sterkere? :s Klarer de å kombinere Oblivion med følesen av Baldurs Gate II så blir det elsk. Endret 30. oktober 2008 av Woundweaver Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Fett. Synes 2009 hadde hørtes bedre ut, men vi får ta det vi får. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 I 2010 er det jo fire år siden Oblivion kom ut, og det kom jo fire år etter Morrowind så det er jo ikke så veldig overraskende egentlig. Har vel vært nevnt at utviklingen av etterfølgeren skulle starte like etter Oblivion var ferdigstilt. Er 99% sikker på at de går bort fra levelscalingen i det neste spillet. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har de ikke gått bort fra levelscalingen er de dumme. Levelscalingen i oblivion var rett og slett helt talentløs. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Heldigvis er Oblivion svært modbart, så levelscaling er noe man absolutt ikke trenger å spille med i Oblivion. Jeg har faktisk aldri spilt oblivion med levelscaling. Dersom de prøver seg med levelscaling også i neste spill bør det være valgfritt fra start. Jeg gleder meg stort til nyheter om neste spill! Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg brukte også mods, men det ble aldri helt bra for min skyld. Kanskje jeg brukte feil mods. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Og regner med de tar vel imot kritikken som kom med Oblivion - Levelscaling.. De kan umulig ignorere all kritikken de har fått på levelingsystemet til oblivion. Uansett, jeg gleder med til et nytt TES. Oblivion gjorde veldig mye veldig bra. De kommer sikker til å gå for mye den andre veien. Oblivions levling prøvde å løse levlings problemet i Morrowind. I morrowind var alle banditter lattelig enkele å drepe, de hadde bare jernvåpen og dålige rustninger. Monstere var levlet men kun noen bosser var mer en rundt level 15 noe som gjorde spillet latterlig lett over level 12-15. men både Oblivion, morrowind og daggerfall var vanvittig bra spill. Dette gleder jeg meg virkelig til, kommer til å bli knallbra. Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Håper man må opp i et visst level for å "unlocke" nye områder, det vil øke spenningen betraktelig. Og flere quests man ikke kan velge før man har oppnått et visst level. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Håper man må opp i et visst level for å "unlocke" nye områder, det vil øke spenningen betraktelig. Og flere quests man ikke kan velge før man har oppnått et visst level. God løsning! Tror Bethesda er litt fan av muligheten til at alt skal være helt fritt helt fra begynnelsen av da, men vi får håpe de tenker litt mer fornuftig. Jeg liker når det er litt avgrensninger som du sier. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ja, da tvinger de deg også til å bli kjent med områdene. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Levelskaleringen i Oblivion løste en del problemer fra Morrowind, men skapte samtidig noen nye. Jeg synes ikke de burde fjerne levelskaleringen, men heller gjøre noen forandringer på den. Jeg kunne tenkt meg et system der skaleringen fortsatt er sånn noenlunde til stede, men noen monstre slutter å skalere etter en viss level, og noen monstre begynner ikke å skalere før en viss level. For eksempel. Rotter og sånne småkryp vil være utfordrende opp til level 2, banditter vil være utfordrende opp til level 5, etter de har sluttet å skalere, blir de bare lettere og lettere desto lengre man kommer opp i level. Bosser kan for eksempel være helt umulige eller hvertfall ekstremt vanskelige, helt til man kommer til en viss level, og så vil de alltid skalere og være en utfordring etter det. En slags mellomting av Oblivion og Morrowind, om du vil. Endret 30. oktober 2008 av Tmrk Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Eller bare som i Onlinespill. Alle monster er en viss lvl og de vil være utfordring dersom du er lavere eller samme lvl. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg synes levescalinga var et veldig godt påfunn. Jeg likte veldig godt at jeg kunne dra så godt som overalt uten å frykte et Übermonster som moste meg til graut på første slaget. Nå skapte jo levelscaling problemer også, for eksempel blir ikke dine allierte noe sterkere, noe som gjør noen oppdrag håpløse i høy level. Også var det veldig fort gjort å 'levle skeivt'. Plutselig møtte du nye monster du ikke taklet fordi du hadde steget i level uten egentlig å ha blitt sterkere selv. Litt mer levende AI hadde vært fett, TES4 er riktignok bedre enn mye annet jeg har sett men det er fortsatt rom for forbedringer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Eller bare som i Onlinespill. Alle monster er en viss lvl og de vil være utfordring dersom du er lavere eller samme lvl. Jeg synes ikke de skal bruke det systemet, fordi det gjør spillet for forutsigbart. En burde ikke vite hva slags fiender en sloss mot før en faktisk prøver å angripe. Helst synes jeg bare utseendet på motstanderen fortelle om hvor vanskelig de er å slå. De burde også jobbe med AI-en, den er forferdelig. Jeg er heller ikke for unlocking av områder, jeg foretrekker at det eneste som hindrer en i å dra hvor en vil, er hvor vanskelig det er på det området. Og TA VEKK OBLIVION GATES! De var den desidert største feilen i oblivion. Det var alt for mange av dem, alle var like, og en fant aldri noe kult i dem. Det var disse som fikk meg til å begynne å jukse i spillet bare for å bli fort ferdig med de jævla oblivion gatene. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det var alt for mange av dem, alle var like, og en fant aldri noe kult i dem. Du trengte bare å gjøre 3 da. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Du trenger egentlig ikke gjøre noen, bare drit i hele main quest. Eller så kan du ta den ene i kvatch og stoppe der. Da er hele cyrodil fritt for oblivion gates. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg spillte gjennom hele main questen en gang. Etter det lagde jeg en archer og gikk rundt på veier i skogen og venta på tilfeldige forbipasserende jeg kunne snipe ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg