Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har gått til anskaffelse av ny maskin som endelig er oppe og snurrer. Jeg hadde ganske høye forventninger, men hittil har resultatene vært skuffende. Fikk kun ca 3800 i 3DMark 2001 med default settings, og noe sånn som 1600 i 3DMark03. Etter det har jeg oppdatert drivere til skjermkort og chipset og justert noe småtteri i BIOSen. Dessuten klokka jeg skjermkortet opp til 290/620 MHz der det var litt ustabilt, og scoren ble da 4700 poeng. Dette skulle fortsatt være langt under det maskinen er god for, her på hw.no fikk kortet rundt 10000 poeng uklokka og med dårligere prosessor/ram.

Hjelp!

Er det noen som har noen forslag eller ser evt. flaskehalser i maskinvaren? Det eneste jeg kan se er at fsb er på 133 i stedet for 266 MHz fordi hodedkortet ikke støtter det.

 

All hjelp belønnes med kos og klem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk kun ca 3800 i 3DMark 2001 med default settings, og noe sånn som 1600 i 3DMark03.

 

Her er det noe mystifisas ute å går, jeg får rundt 11000 i 3D Mark 2001 og 1700 i 3D Mark 03. Altså, vi har omtrent lik score i 3d Mark 03, men du har mye dårligere i den gamle versjonen :roll:

 

oppsett:

 

AMD Athlon XP 2400+

384 Mb RAM

GeForce Ti 4600 128 Mb RAM

 

Merkelige greier....Hvordan fungerer det i spill da? Går det bra der eller?

Men uansett, det er 3D Mark 03 folk sammenligner med nå :)

Lenke til kommentar

...

Det eneste jeg kan se er at fsb er på 133 i stedet for 266 MHz fordi hodedkortet ikke støtter det.

...

 

Eh, 133MHz fsb "er" 266MHz. DDR regning igjen. Går cpu på 266MHz, skal du sette fsb til 133MHz(=266MHz;DDR). Hadde du satt fsb til 266MHz(sett at det gikk an), ville du ha overklokket systemet ditt, ganske alvorlig også :D (dersom du selvsagt ikke hadde satt ned multiplyer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...