Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med FTP Server og IE OG Klient

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har satt opp bulletproof ftp server 2.4 og den virker greit bortsett fra når brukere benytter nettleser for å koble seg på. Jeg vet at det ikke anbefalles å bruke en nettleser men jeg har noen brukere som er totalt grønne på data og begynne å snakke om ftp klient vil bare forvirre dem. jeg er derfor avhengig av at disse brukerne kan benytte nettleser, da særlig IE. Dette er problemene:

* Jeg må tillate at mer enn en bruker med samme ip skal koble seg på for at de skal få koblet seg til med IE. Så når de er på er de logget inn 2 - 4 ganger.....

* Når de laster opp noe så blir den ståendes på "10 seconds remaining" selv om filen egentlig er ferdig opplastet.... De vet dermed ikke når filen egentlig er ferdig og må lukke vinduet manuelt

* Når de laster ned filer på over 3mb blir den ståendes på "10 eller 5 seconds remaining" en stund før den så feiler med: "an error occured while copying the file. The operation timed out". Mindre filer går fint.

Noen som vet hva dette kommer av? Noe jeg må stille på i BPFTP eller routeren?

Begynner å bli en del år siden jeg drev med filservere og satte min opp på 3 min for å teste det ut og dele noen filer. Har tenkt å sette den opp ordentlig når jeg har litt bedre tid. Da jeg drev med filservere var BPFTP (bulletproof) store, men dere har sikkert andre server programmer å anbefalle som er bedre? Setter stor pris på tips, særlig til å løse dette med IE. Det er uaktuelt å få de brukerne til å prøve seg med en klient, de forstår hva en nettside er og thats it :)

X.

Endret av Xantix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede en apache webserver men bruker den til noe helt annet. Filserveren er for at de skal ha muligheten til å laste opp også. De bruker ftp:// i explorer og det fungerer fint helt til ting "henger seg opp"/nedlasting feiler. (se hovedposten). Det må være noe med innstillinger å gjøre for det skal gå ann å bruke IE for å laste opp og ned filer fra en server. Mener å huske at det gikk greit for 4 år siden da jeg var litt mer inn i det, men at det da også måtte styres for å få det til.

Lenke til kommentar

Ok,

Problemet er nå verre fordi serveren virker fint, men så plutselig får brukerne access denied når de prøver å laste opp eller ned.....

Dette selv om det fungerte 20 min tidligere og ingen har rørt pc'ene i mellomtiden. Server eller klient. Noen ganger løser det seg ved at de logger av og på en rekke ganger, andre ganger må jeg rett og slett re-starte hele serveren. Har også måtte fjerne mappene og legge dem til på nytt........ Forslag? BFTP er kanskje ikke helt kompatibelt med XP? Andre servere jeg heller bør prøve?

Lenke til kommentar

Ja, rettighetene skal være i orden. Vet ikke om dette har noe med passiv og aktiv instillinger. Gikk fra passiv til aktiv på både server og klient og da ser det ut til å virke bedre. Skal få noen til å teste det i dag.

Slik det har vært nå har de bare kunne laste opp eller ned en fil, så har de måtte logge seg ut og inn igjen for å kunne laste opp en ny for etter å ha lastet opp eller ned en fil har de mistet skriver og lese rettighetene. Har gått tilbake til en eldre versjon av server programmet som jeg mener å huske virket bra, samt endret fra passiv til aktiv så får vi se om det bedrer situasjonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...