2bb1 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Har aldri sendt en pakke som veier under 1kg i postoppkrav før, men ifølge dama på Kiwi så skulle jeg altså fylle ut et skjeme med 3x avsenders adresse og 3x mottakers adresse. I tillegg skrev jeg på beløp og kontonummer på en faktura. Vanligvis når jeg sender postoppkrav, så er det nemlig en del annerledes, men disse pakkene har vært over 1kg vel å merke. Men er det virkelig slik at man ikke får sporingsnummer på "brevpost" under 1kg? Kassen var 35*15*15 (LxBxH), så den var jo av betydelig volum, men tydeligvis lett nok til å gå under "brev". Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Tror ikke det er sporingsnummer når det sendes som brevpost, nei. Sendes det som pakke stiller saken seg annerledes; men det er jo dyrere. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg spurte om å få postoppkrav slik at jeg fikk sporingsnummer. Regnet med pakken var over 1kg så sto klar med 199,- for frakten jeg, men "fikk" kun betale 125 ca. Jaja, får vel bare vente i spenning å se om forsendelsen skjer som planlagt Regner med mottaker må betale for pakken før han får den utgitt? Ble litt skeptisk når jeg så at det var en vanlig faktura jeg fyllte ut. Det blir vel ikke slik at mottaker kan hente pakken for så å måtte betale ved hjelp av fakturaen via nettbank f.eks.? I så fall er jo svindel lekende enkelt Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Hvis der faktisk er snakk om oppkrav så må mottaker betale på forhånd. Men det kan jo hende at hun bak disken ikke var så god i jobben sin. Endret 30. oktober 2008 av Mimir Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Nei, det er akkurat det jeg frykter! Får bare vente å se. Er ikke verdens undergang, men hadde vært kjekt å vite om kassadama gjorde riktig Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det du fyllte ut var som du sier, brevpost med oppkrav (et helsike siden man må fylle ut alt 3 ganger ja). Fakturaen er den personen som henter pakken betaler FØR den blir utlevert. Vanlig oppkrav, sett fra mottakers side altså. Riktig at det ikke er sporing på brevpost. Så alt ok. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Okei, hjertelig takk Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Riktig at det ikke er sporing på brevpost. I henhold til Posten (prislisten): Brevpost kan få sporing, erstatning, kvittering og nytt utleverimgsstedved bruk av tilleggstjenester Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har jeg aldri blitt opplyst om. Jeg har fått beskjed om at jeg må sende det som pakke. Sikkert for å tjene penger (eller fordi de i skranken ikke kan jobben sin). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå