Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelig kul i bakhodet – hodepine og ørevondt

Anonym5656

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i den siste uken hatt veldig vondt i hodet og ørene. Har tenkt at det bare var noe vanlig sjukdom på gang, men igår så merket jeg en liten kul i bakhodet.

Kulen ligger litt over høyre øret og er kanskje 1cm i bredden og stikker 0.5cm opp fra hodet, og når jeg er så vidt borti den så gjør det nokså vondt, og om jeg trykker på den så gjør det veeldig vondt.

Ellers har jeg blødd en del neseblod og får drit vondt i hodet og ørene av høye lyder.

Er dette en vanlig forkjølelse? Jeg ble litt skremt av den kulen i hodet må jeg si. Noen som vet om hva den kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers har jeg blødd en del neseblod og får drit vondt i hodet og ørene av høye lyder.

Er dette en vanlig forkjølelse? Jeg ble litt skremt av den kulen i hodet må jeg si. Noen som vet om hva den kan være?

Jeg tror legen din vil være best kvalifisert til å svare på sånne spørsmål. Å lete etter diagnoser på nett kan fort skremme deg mer enn nødvendig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hørt at man kan få kuler i bakhodet om man er syk. (Ikke alvorlig syk, men f.eks. forkjølelse) Det er kjertler eller noe, om jeg ikke er fullstendig på jordet.. Har selv to kuler. Den ene har vært der i flere år, men er kanskje litt lenger ut mot siden nå enn tidligere. Den andre oppdaget jeg faktisk for et par dager siden.

Lenke til kommentar
Hei!

Har i den siste uken hatt veldig vondt i hodet og ørene. Har tenkt at det bare var noe vanlig sjukdom på gang, men igår så merket jeg en liten kul i bakhodet.

Kulen ligger litt over høyre øret og er kanskje 1cm i bredden og stikker 0.5cm opp fra hodet, og når jeg er så vidt borti den så gjør det nokså vondt, og om jeg trykker på den så gjør det veeldig vondt.

Skjønner godt at du blir skremt av slike kuler men husk at hodet vårt er ikke en rett flate, personelig ser jeg ut som en norsk grusvei i bakhodet med humper her og der. Det at den gjør vondt kulen når du trykker på den kan være indikasjon på ikke noe annet enn en betent hårsekk eller en kvise. Har selv en fin liten kul i bakhodet som har vært der i veldig lang tid, trenger ikke være noe annet enn et fibrom, bindevevsknute mener jeg legen min kalte det, fikk en fjernet fra ryggen for et par år siden.

Tror jeg heller ville snakket med legen om de resterende problemer, trenger ikke være noe mer enn influensa du har fått men hvorfor gamble med helsa?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...