tace Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Lurer litt på oppsettet til Hw anbefalinger til en pc som skal brukes til LITT spill(de nyeste som FC2 osv),videoredigering som de tyngste operasjonene.Er dette litt å kaste penger ut vinduet ? Den skal også holde noen år. Men hva med Os ? Har ikke lyst på Vista men å vente på neste er jo lenge til.Lurte på å instalere XP. Vil ikke ha noen andre os da jeg ikke kan noen andre. Ja jeg er ikke den skarpeste innen data. Dette med 32 bits / 64 bits prosessor ?Intel Core 2 Quad Q9300 støtter begge desse ? Eller bare 64 bits ? Er det best å holde seg unna selvbygging for min del? Hadde jo vært morro å få det til. https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2738 Amentio (mangler en vare) Lagerstatus Pris Asus P5Q Pro 1095,- Cooler Master Centurion 534 > 7 dager 540,- Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer 513,- Intel Core 2 Quad Q9300 2066,- Logitech OEM Ultra X 181,- Mushkin XP2-8000 (4096 MB) ingen pris OCZ StealthXStream 600 Watt 716,- OCZ Vendetta 2 > 7 dager 346,- Razer Lachesis Gaming Mouse 548,- Samsung SH-S203D 116,- Samsung Spinpoint F1 750 GB 654,- Sapphire Radeon HD 4850 (2 stk.) 2780,- Steel Steelpad QcK XXL 169,- TOTALT 9724,- Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Oppsettet er meget bra, men du vil spare en del og få omtrent samme ytelse med (i enkelte spill bedre): CPU: Intel C2D e8500 Skjermkort: Radeon HD4870 https://prisguiden.no/product.php?product_id=98085 Så kan du evt. legge til et ekstra skjermkort når disse blir billigere. Prosessorene støtter både 64 og 32 bit. Klarer du å skru sammen et skap fra IKEA klarer du å sette sammen en pc. Bare vær litt forsiktig og bygg den på antistatisk underlag. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Nei, ikke gå for en e8500. Trådstarter får betydelig dårligere ytelse til sitt bruk. Q9300 er langt bedre i tyngre operasjoner, videoredigering og i noen (fortsatt få, men noen) spill. Det er naturligvis også mer fremtidsrettet, og gjør at du faktisk kan multitaske uten at maskinen stopper opp. To HD 4850 er bra det, og yter nok en god del bedre enn et HD 4870. Men førstnevnte er ti lgjengjeld en del dyrere, og jeg tror vel egentlig at et HD 4870 holder. Men igjen, det kommer jo helt ann på hva trådstarter ønker av ytelse. (etterosm det kun har noe å si i spill) Klarer du å skru sammen et skap fra IKEA klarer du å sette sammen en pc.Bare vær litt forsiktig og bygg den på antistatisk underlag. Agreed. Bortsett fra at "manualen"/guiden må hentes på nettet, istedenfor å måtte lese en svart/hvitt manual med utydelige og dårlige forklaringer. Men igjen, HVIS det skulle skje noe feil med maskinen, så må en selv finne ut hvilken komponent det er noe feil med. Ved kjøp av en ferdigbygd-maskin, så er det butikkens problem. Endret 2. november 2008 av Andrull Lenke til kommentar
tace Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Takk for tilbakemeldingene. Setter stor pris på dem. Satte sammen en flatpakket bokhylle i TO deler igår så da tror jeg jeg går for å bygge pc`n selv. Selvtilliten min steg noen extra hakk der ;-) Men utfra de to svarene så tar jeg litt fra dem begge. - Beholder Q9300 og bytter ut dem to HD 4850 med ett HD 4870 (for så muligens kjøpe ett til senere når prisen er lavere ? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå