Gå til innhold

Mye å spare på å kjøpe PC i USA?


Anbefalte innlegg

Jeg skal til USA i januar, kommer til å være der et år. Har nå en bærbar pc som begynner å bli litt sliten, og er keen på å kjøpe meg ny pc. Er det mye billigere i usa?

Er det mulig å få tastatur med æ, ø og å der?

 

et spørsmål til: vil eksterne harddisker kjøpt her i norge som går på strøm fra usb'en funke der borte?

Endret av audunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal til USA i januar, kommer til å være der et år. Har nå en pc som begynner å bli litt sliten, og er keen på å kjøpe meg ny pc. Er det mye billigere i usa?

Er det mulig å få tastatur med æ, ø og å der?

 

et spørsmål til: vil eksterne harddisker kjøpt her i norge som går på strøm fra usb'en funke der borte?

Det e ein del billigare i USA , viss du virkelig vil slå til ,kjøp deg ein Alienware pc ( Verdens beste pc`er etter mi meinin )

Hardisker som går på usb fungerar på alle usb 2.0 , Det e standard over alt ;)

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Jeg skal til USA i januar, kommer til å være der et år. Har nå en pc som begynner å bli litt sliten, og er keen på å kjøpe meg ny pc. Er det mye billigere i usa?

Er det mulig å få tastatur med æ, ø og å der?

 

et spørsmål til: vil eksterne harddisker kjøpt her i norge som går på strøm fra usb'en funke der borte?

Det e ein del billigare i USA , viss du virkelig vil slå til ,kjøp deg ein Alienware pc ( Verdens beste pc`er etter mi meinin )

Hardisker som går på usb fungerar på alle usb 2.0 , Det e standard over alt ;)

 

Alienware er overprisa og ikke spessielt god kvalitet. Har du litt peiling vill jeg bygget selv. bestill fra www.newegg.com som har ALT og er billige.

 

Skal du kjøpe en komplett PC ville jeg gått for falcon northwest. de eier og har ikke like harry design som alienware. www.falcon-nw.com

 

usb funker også i usa ja :p

Lenke til kommentar

Her var det mye rart på en gang. Merkelig hvor mange som føler behov for å svare på ting en ikke har greie på.

 

Jeg har akkurat kommet tilbake til Norge etter 4 år i USA. Selv kjøpte jeg 2 stasjonære, 1 Mac og 2 laptoper før jeg returnerte til svorge i høst.

 

Tastatur på bærbare mangler jo selvsagt de norske tegnene. MEN du har tilgang til dem ved å skifte tastaturspråk i kontrol panelet. Det jeg selv gjorde var å lime på små klisterlapper på tastene der de norske bokstavene er. Uansett er det en vane sak. For 5000 i besparelse klarer jeg dette "bryderiet" Anbefaler på det sterkeste Mac.

 

Når det gjelder strøm, så stemmer det noen nevner. Alle Mac produkter støtter 110/220v. MEN jeg ville sjekket spesfikasjonene på strømadapteret til laptopen du eventuelt kjøper. Dette selv om de fleste støtter 110/220.

 

Edit: Ser at Newegg anbefales. Støtter dette. Jeg har kjøpt begge mine laptoper plus annet hardware fra dem. Veldig rask og god levering. MEN sjekk produktene de selger. De selger en del ting billig som ikke du får garanti på. Lurer på om det er såkalte b-varer eller noe. Kanskje noen andre vet..

Endret av butare
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
et spørsmål til: vil eksterne harddisker kjøpt her i norge som går på strøm fra usb'en funke der borte?

 

vist strømforsyningen har rette spenning i forhold til den amerikanske standarden ja, men dette vet jeg veldig lite om, andre som har noe innspill?

Lenke til kommentar
vist strømforsyningen har rette spenning i forhold til den amerikanske standarden ja, men dette vet jeg veldig lite om, andre som har noe innspill?

 

Det er bare å sjekke stømkabelen det. Mine erfaringer er at det er flere produkter som selges i Norge som støtter 110/220 enn det er produkter i USA som støtter 110/220. Uansett kjøper du bare en omformer i tilfelle produktet ikke støtter 110v. En slik omformer koster 50 lappen.

Lenke til kommentar
vist strømforsyningen har rette spenning i forhold til den amerikanske standarden ja, men dette vet jeg veldig lite om, andre som har noe innspill?

Uansett kjøper du bare en omformer i tilfelle produktet ikke støtter 110v. En slik omformer koster 50 lappen.

 

Hvor?

 

Og strømforsyning til en harddisk som får strøm via USB-porten spiller det ingen rolle hvilken volt som måtte være i landet for øvrig...

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Burde kanskje fått med at det er bærbar jeg skal kjøpe meg. Helst en liten 10-12 tommer med innebygd webcam og mikrofon.

 

Har også vurdert å kjøpe meg Mac, men har ikke skjønt helt hva som er så mye bedre med den enn en vanlig PC? Har fått litt inntrykk av at det egentlig bare er designen og merket man betaler for...? + at de har helt elendig kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...