Gå til innhold

Hjelp til Oppsett av Datasikkerhet

Anbefalte innlegg

Skal reinstalere PCen min i nærmeste framtid og har en del spørsmål ettersom jeg tror det er på tide og bytte ut norton.

Har leste gjennom Den store sikkerhetsguiden v.2, men som de fleste som ikke har heilt peiling så blir jeg bare enda mere usikker av og få en rekke valg. Har også prøvd og søkt litt ettersom de fleste spørsmål sikkert er spurt før men fant ingen svar(sikkert pga. min manglende evne til og søke ordentlig). Men nok prat her er det jeg lurer på.

1.Hvilken programer bør jeg bruke, har Vista 64-bit hvis det har noe og si? (Helst bare et program ikke noe enten eller svar da dette blir og gjøre meg mer forvirret, takler ikke valg jeg ikke har kompetanse til og ta.)

2.Hvis det er en betalt versjon av programmet hva er fordelene ved og betale?

3.Har brannmur i router, en THOMSON ST546 trengs software brannmur i tilleg?

4.Har 1 hardisk til windows og 2 i raid til spill/film/musikk. Burde jeg formatere begge for og være helt sikker på og være kvitt ALT, eller holder det og formater windows stasjonen?

EDIT: Tittel

Endret av mxocosa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

slik jeg har det, funker veldig bra har ikke noe problemer

har ikke firewall i router men Intrusion Detection

bruker Vista sin Firewall

Windows Defender

NOD32

har aldri hat Virus eller lignende.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
1.Hvilken programer bør jeg bruke, har Vista 64-bit hvis det har noe og si? (Helst bare et program ikke noe enten eller svar da dette blir og gjøre meg mer forvirret, takler ikke valg jeg ikke har kompetanse til og ta.)

Her bør du ha 2,anbefaler Avira + Comodo

Ikke så må lære for og bruke disse,det er bare og innstallere og så fungere dem bra default.

Har du spørsmål kjenner vi som er aktive i denne delen av forumet alle funksjoner til disse så det er greit og få hjelp.

2.Hvis det er en betalt versjon av programmet hva er fordelene ved og betale?

Den er mindere en mange tro,avira free bruker samme database som betalversjonen,Comodo free du får ikke bedere brannvegg selv om du betaler.

3.Har brannmur i router, en THOMSON ST546 trengs software brannmur i tilleg?

Ja,bare slå av brannmur i ruter.

Comodo gjør en utrolig mye bedere jobb.

Comodo stenger alle porter default,kun de som må være åpne og programmer som du godkjenner blir det åpnet porter til.

Comodo spør en del i begynnelsen etter hvert vil du knapt merke den.

4.Har 1 hardisk til windows og 2 i raid til spill/film/musikk. Burde jeg formatere begge for og være helt sikker på og være kvitt ALT, eller holder det og formater windows stasjonen?

Det holder og formater c:\

Innstalere antivius og søk igjenom resten av disker.

Husk vi kan fjerne alt malware.

Trenger du en noen gang følger du denne Veiledning og poster logger.

Lenke til kommentar

Nei, antispyware er ikke en del av Avira eller Comodo. Du kan gjerne laste ned et antispyware-program.

Vet du ikke liker valg, men:

SUPERAntiSpyware: beste antivirusprogrammet, eneste ulempe er at den er på engelsk, og at søk går 1/3 tregere enn Malwarebytes Antimalwre

Malwarebyte's antimalware: nesten like god som SUPERAntiSpyware, den finnes på norsk, og er litt raskere i søk enn det SUPERAntiSpyware er.

Er egentlig ett fett hvilke av de du velger. Du kan godt velge begge, prøve begge, og se hva du liker best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...