Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilken temperatur er mest rett?

ropez

Anbefalte innlegg

Jeg har montert en Lian-LI temperaturmåler som viste 47,2 grader. Føleren er montert under en TermalTake "Silent Viking" kjøleribbe, slik at spissen på føleren akkurat kommer inn på den runde kopperflaten som ligger mot cpu-kjernen. Sandra viste på samme tid 52 grader. Hva tror dere er mest til å stole på? Temperaturene ble målt etter 3t45m kontinuelig 100% CPU usage (kjørte XPKey.exe for de som vet hva det er...)

System:

TBird 1000/266@1125/150 (oppdateres til Barton 2500+ i morgen)

Gigabyte GA-7VAX (Via KT400)

2*256 TwinMOS PC3200@ganske rask instilling

Viften på "Silint Viking" er byttet ut til en papst 26dB(a) som er noe nedjustert.

Hercules 3dProph FDX8500LE med "Original ATI 8500"-bios og et nyinnstallert "custom" kjølesystem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har helt siden jeg satte sammen min første pc for ca en måned siden vært i tvil om hvilke temperaturmålinger jeg kan stole på. Har også brukt div. temperaturmålings software, blant annet aida, asus probe og motherboard monitor som jeg bruker nå. Med MBM 5 får jeg følgende målinger idle:

- Motherboard 26 C (sensor Asus 1)

- CPU 42 C (sensor Asus 2)

- CPU diode 58 C (sensor W83L785TS-Diode)

(BIOS 46-47 C)

Mitt spørsmål blir da, hvilke av CPU målingene skal jeg forholde meg til? 42 C er ikke så verst, men 58 C er vel noe man bør gjøre noe med!

Takker alle som tar seg tid til å svare på dette innlegget :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...