grizley Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hei. Jeg tenkte å starte denne for å samle oss som har kameraer i nevnte serier og dele erfaringer. Samt at folk som har spørsmål om 1D/1Ds seriene kan hevende seg her slik at vi kan svare på eventuelle spørsmål som måtte dukke opp. Så kunne jeg tenke meg å vite litt om hvorfor slike kameraer har blitt kjøpt, og jeg kan starte med meg selv : Jeg kjøpte min 1D Mark II av en enkelt årsak: Byggkvalitet. Det føles mye bedre å bruke da den er langt mer solid enn 40D'n jeg hadde før. Det at vertikalgrepet er integrert ser jeg på som en fordel, da jeg selv opplevde at 40D med batterigrep kanskje var litt lealaust siden det er litt mellomrom mellom kamera og batterigrep. Ikke det at jeg bruker kameraet i vertikal posisjon så ofte, men vertikalgrep gjør grepet litt lenger og med det gir i hvertfall meg bedre støtte til høyrehånda. Håper det er oppslutning for det her Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ja hei, er også så dum og har brukt mye penger et 1D markIII kamera Godt kamera er det da.. Bruker 24-70 2.8L, 70-200 IS 2.8L og 50 1.4. Kjøpte kameraet for penger jeg har vunnet i nettpoker, hvis ikke hadde jeg ikke hatt sjangs i havet til å kjøpe det. Takk takk til alle dårlige gamblere Kjøpte kameraet fordi jeg studerer fotojournalistikk, så kjekt å ha kan man si. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg kjøpte mitt 1D mkIIn for et år siden, ganske nøyaktig. Oppgraderte fra 20D for å få en kraftpakke både fysisk og psykisk. Har tatt mange gode sportsbilder i løpet av det siste året Lenke til kommentar
eitp Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei Jeg kjøpte mitt 1ds III i sommer. Jeg hadde lenge ønsket fullformat, og gikk og ventet på 5D II, men etter at jeg prøvde 1ds, var det ingen vei tilbake, og dessuten varte og rakk det med 5d II. Jeg testet alttså 1ds II og 5d I, og forskjellen der var himmelvid. Det var som å gå fra en Hyundai til en Lexus mht.byggkvalitet, hurtighet og nøyaktighet (fokus). Jeg hadde sikkert klart meg med 5d II, men kunne ikke vært mer fornøyd enn jeg er. Det var mye å legge ut, men jeg har tjent en del inn, og fremdeles går jeg med et solid overskudd med hobbyen. Men det har ballet på seg - nylig måtte jeg bytte ut pc-en, for det krever sin maskin å behandle 23-28 mb rawfiler... Og så har jeg kjøpt studioblitser og bakgrunn. Veldig kjekt!! 30d-en som jeg hadde før, ligger og slenger. Her er ett av mange bilder jeg har tatt med kamera og blitser i høst: eitp Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg kjøpte mitt 1D mkIII i juli. Bruker det til presse og sport, noe jeg synes den løser bra. Rå byggekvalitet! Lenke til kommentar
GeirG Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Etter å ha vært innom både 300D og 30D, fant jeg ut at jeg ville investere i et 1DMkIII. Som tenkt, så gjort. Vil gjerne ha god kvalitet på alt utstyr jeg bruker mye, og derfor sto byggekvalitet, hastighet, oppløsning og ikke minst bedre støydemping ved høy ISO i fokus når jeg kjøpte kameraet. Har også en del igjen å lære om det. Kjøpet utløste også et nødvendig ekstrakjøp. Da jeg benyttet et zoom-objektiv (Sigma 18-200mm) som var bygget for mindre sensorer, måtte nytt kjøpes inn. Det gamle ga vignettering så det holdt! Sist sommers feriebilder ble ødelagte på grunn av det. 300D'en er overtatt av min far, og 30D'en ble solgt. Lenke til kommentar
grizley Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Kult at folk er interessert i tråden Jeg får vel legge ut et bilde jeg og Kameraet er selvsagt min 1D Mk II Fra Hanne Krogh sin konsert på Stovner Senter i Oslo: Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Kjører 1Ds MK2 privat og 1Ds MK3 på jobb. Jada. Glimmers. Lenke til kommentar
grizley Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Og så et bilde fra da Christian Ingebrigtsen holdt konsert på Stovner Senter 14. desember: Endret 17. desember 2008 av grizley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå