Gå til innhold

PC 10.000 kr spill og foto/videoredigering

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med et oppsett til en PC til bruk for

1. Fotoredigering

2. Spill

3. Videoredigering

Jobber semi-proft med foto og video, men har ikke store krav til riggen. Så vil ikke ha fordyrende RAID løsninger takk :)

Ønsker 8 GB RAM (kjøre 64bit Vista) og et kraftig grafikkkort. En CPU som kan håndtere Photoshop og Premiere Pro. Firewire og kortleser. HDMI ut til min 46 tommers Sony. Trådløst til min PS3.

Har skjerm fra før av.

Mvh Stig,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med et oppsett til en PC til bruk for

1. Fotoredigering

2. Spill

3. Videoredigering

Jobber semi-proft med foto og video, men har ikke store krav til riggen. Så vil ikke ha fordyrende RAID løsninger takk :)

Ønsker 8 GB RAM (kjøre 64bit Vista) og et kraftig grafikkkort. En CPU som kan håndtere Photoshop og Premiere Pro. Firewire og kortleser. HDMI ut til min 46 tommers Sony. Trådløst til min PS3.

Har skjerm fra før av.

Mvh Stig,

Hei!

For to dager siden var det en som spurte om nesten det samme som deg, tråden hans er her.

Som der tipser jeg om et oppsett for videoredigering på et enkelt nivå med raid0 basert på integrert kontroller på hovedkort. Oppsett finner du her.

Skjermkortet i dette forslaget (som mange av de andre med ATI 4870 brikkesett) kan vise HDMI via overgang om jeg leste rett.

Prismessig vil det være CPU og skjermkort du kan spare inn på for å komme ned på 10k grensa, evt. bare bruke medfølgende kjøler til CPU istedet for å kjøpe bedre/mer stillegående.

I forhold til hovedkort har ikke foreslått HK i oppsettet wifi, dette må du eventuelt bare finne i den nettbutikken du ender opp med. Det vil dermed bli et kort til gjerne 1200 for å få denne funksjonaliteten. I såfall kan det være at dette eller dette kan være aktuelt.

torfinn

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...