hanzrn Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 En kompis kjøpte da en ny pc, men får ikke no signal på skjermen etc. setup: * 1 Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7203S, LabelFlash, Multirecorder(Ram), SATA, Bl * 1 Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM * 1 EVGA nForce-750i SLI, ForTheWin (FTW), Socket-775, DDR2, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)16 * 1 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's * 1 Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan * 1 XFX GeForce 9800GTX+ 775M 512MB XXX , PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 775/2250MHz * 1 Northq Black Magic Flex 850W,Modular,80+ ATX, 135mm Fan, 12-20db * 1 NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue LED Fans, Screwless design,(Without PSU) Alt kjøpt fra komplett.no satt alt sammen, men får ikke no skjermbilde + at HK viser: FF som betyr "Boot". Har prøvd å cleare CMOS, og prøve med 1 rambrikke, etc. mvh Hans Lenke til kommentar
eppis Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 hvis komplett har satt den sammen for deg så er det oftest en form for garanti. Ellers må du bare bytte ut delene og se om klarer og eliminere bort feil kilder. Prøv for eks med et annent hovedkort og skjermkort. Lenke til kommentar
hanzrn Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 hvis komplett har satt den sammen for deg så er det oftest en form for garanti. Ellers må du bare bytte ut delene og se om klarer og eliminere bort feil kilder. Prøv for eks med et annent hovedkort og skjermkort. kjøpte alle komponentene i deler og satt den sammen selv. skal prøve med annet skjermkort nå. mvh Hans Lenke til kommentar
hanzrn Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 prøvde da med et annet skjermkort (GAINWARD BLISS 8600 GTS PCX 256 MB) og da fikk jeg bilde på skjermen. Installerer først windows også prøver jeg ut no småting. ellers får jeg bare ringe komplett og si at skjermkortet er defekt. mvh Hans Lenke til kommentar
hanzrn Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 prøvde igjen med det nye skjermkortet, men det funket ikke. muligens defekt. har komplett en garanti for defekte produkter? :\ mvh Hans Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 har komplett en garanti for defekte produkter? :\ Joda, de har normal rutine for garanti og retur (returtelefon 33 47 14 45) http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...amp;topic=step3 Se også nederst på siden: MÅ VÆRE PAKKET I ANTISTATISK EMBALLASJE VED INNSENDING FOR AT GARANTIEN SKAL VÆRE GYLDIG! Lenke til kommentar
hanzrn Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 prøvde igjen med det gamle skjermkortet (gainward), men da kommer den bare forbi boot, men den kommerseg ikke til den loading screenen for WINDOWS XP før login greia. prøvd med 1 og 2 ram brikker. Den klarte jo å komme seg inn i windows en gang, men ikke igjen. Hva kan være prob nå ? takker for svar så langt. mvh Hans Lenke til kommentar
eppis Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 før den booter windows logoen trykk F8 og velg safe mode... hvis du klarer og komme in ditt så prøver du og legge in drivern på nytt. Hvis det ikke funker så fjerner du driverne totalt slik at den ikke har noen driver til kortet ditt. Da må maskinen bruke en standard vga driver dette skal altid funke. Kommer du ikke inn i safe mode legg in windows på nytt. Lenke til kommentar
hanzrn Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 shatan, brukte det gainward kortet og installerte alle drivere og greier. men så spurte HK om jeg ville laste ned bios update så jeg gjorde det og brente .ISO filen til en cd som jeg brukte til å oppdatere pcen med. da jeg restartet og fjernet cden så fikk jeg svart/blank screen og ingenting reagerer. No-input , Monitor going to sleep osv. what to do? mvh Hans Lenke til kommentar
eppis Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 kansje du har ødlagt hovedkortet under updaten... prøv med et annent hovedkort. Få noen til og teste det for deg. Lenke til kommentar
hanzrn Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 testet med skjermkortet i annet system og det virket feilfritt. og bios problemet fikset vi ved å ta ut batteriet av HK og vente 20 min og så sette inn igjen. Da funket GAINWARD kortet , men ikke XFX geforce kortet. mvh Hans Lenke til kommentar
eppis Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvis det XFX kortet ikke funker i en anne pc heller så er det defekt. eller du har ødlagt det når du satt det in... statisk strøm er altid gøy. Få hjelp av noen som er datakyndige til og hjelpe deg feilsøke og teste orntlig er litt vansklig og gjøre dette over forumet. Virker nesten som det er flere ting som har gått galt her så jeg anbefaler at du får noen skal har litt peil til og se på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå