Gå til innhold

leve evig eller dø

Anbefalte innlegg

ja det er utrolig gøy, fysikk og biologi er meget fasinernede.

men jeg vil aldri bli noe proff innen fysikk da jeg ikke forstår matte, har ikke så store problemer med å forstå atom og sånn små ting, men men når jeg skal regne på det går dårlig.

biologi er gøy, men intreserer meg mest for det støre delen innen biologi, mest for dyr og slike ting, mindre for DNA og det som celler består av(selv om det er gøy å lese om de forskjellige delene kroppen betstår av, som hvite/røde blodceller, organer og slikt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det spørs. det er lett for meg å si nå at jeg ikke frykter døden og heller vil slutte å eksistere enn å leve videre i himmelen eller hva som helst...

men det er nå - hva jeg tenker i de få sekundene jeg har igjen før jeg dør ( med mindre jeg dør spontant, hvilket jeg håper på ) er nok noe helt annet enn de tanker jeg har om døden akkurat her og nå.

Lenke til kommentar
den eneste grunnen til at jeg ikke vil død med det første er at jeg ville gått glipp av så mye utrolige opplevelser og viten

Same here, same here... :)

Det er gøy å lære nye ting! :)

universets fundamentale natur er punkter.

ikke noe annet.

det som er er forbindelse mellom punktene.

Lenke til kommentar
Og det er litt trist :ermm:

Hvorfor det? Å ha en konkret slutt er mye bedre enn en evighet som vil virke som et fengsel til slutt.

Ja, men det er jo "trist" at det på mange måter skal bli en befrielse og dø?!

fordi vi sier at det er en befrielse så betyr ikke det nødvendigvis at vi misliker livet på noen måte. at livet skal ende er noe av det som gjør det så vakkert.

Lenke til kommentar

Dette med at å dø skal bli en befrielse henger vell litt sammen med disse tingene i livet som vi bare må akseptere; Tingene vi som enkeltpersoner er maktesløse til å forandre på. Selv om det er enkelte ting i livet som vi rett og slett må finne oss i, betyr jo ikke det at vi misliker alle de gode sidene ved livet. Om vi fjernet slutten så ville vi nok fjernet mange slike ting for folk, men livet hadde da blitt nokså uintressant til slutt for de som hadde levd f.eks 10^10 år. Tenk om du begynner å kjede deg etter 1000 år og skal leve en uendelighet til. Når jeg tenker på det no så er det mer fryktingytende å leve evig enn å dø

Lenke til kommentar

Jeg ser meg selv igjen i mange argumenter her. Og som sagt, jeg kunne vurdert å leve evit, men det kommer an på hvilken alder og tilstand jeg stagnerer i. Men jeg må indrømme at "EVIG lygge i himmelen" frister. Hvis jeg føler meg som "fengslet" så bare peis på. for jeg er fortsatt "lykkelig". Man skal vel ha det bra i himmelen? Og det gjelder himmelen. Så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Befrielse å dø? Evig liv er litt utanfor vår fatteevne med tanke på at me ikkje har det i dag. Formaliteter som aldring, om ein kan bli drept osv. hadde vore heilt forskjellig, korleis ein tenker i den samanheng er heilt avgjerande for korleis ein stiller seg til tanken om evig liv.

Evig liv ftw! Akkurat no lever me, men ein dag er det slutt, då er det slutt for alltid og alltid og alltid og alltid. Ditt sinn og din sjel vil aldri igjen eksistere, den vil aldri være bevisst, du som person er borte vekk.

Er nok det som skremmer dei fleste. Eg blir litt lei meg når eg tenker på det, men det er fantastisk lite å gjere med akkurat den saken.

Lenke til kommentar

Ja det spørs jo helt hva annet en evig liv en kan forandre på. Evig liv i seg selv er jo ikke nok til at evig liv er verdt det etter min mening. Forandrer du på for mye så vil du også til slutt leve i en nokså kjedelig verden.

Vil ikke si at evig liv er utenfor vår fatteevne. Blir noe litt abstrakt for oss, men er jo som å leve i en mannsalder og for hver mannsalder du lever så skal du leve en til. Det er mye mer enn evig liv som må forandres på for at det skal være gøy, og da er vi inne i en helt ny diskusjon egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...