pikamikaa Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hei. Jeg merket dette først idag. Når folk ringer eller sender meldinger til meg, så kommer det ikke noen ringetone eller meldingstone. Den er ikke på stillemodus, og ringevolumet er på nesten fult. Jeg har prøvd å bytte til mange forskjellige toner, men det går ikke. Den bare vibrerer. Hvis jeg går inn på "WALKMAN" og skal høre på musikk, da går det. Men kommer ikke en eneste lyd når folk prøver å ringe eller sende melding. Det er veldig plagsomt. Noen som vet hva problemet kan være? Endret 30. oktober 2008 av Aulie Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Sjekk at økende ringing er avslått. Gå så på meldingsvarsel og spiller av en tone samtidig som du trykker på volumtast opp. Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Sjekk at økende ringing er avslått. Gå så på meldingsvarsel og spiller av en tone samtidig som du trykker på volumtast opp. Har gjort det. Økende ringing er av. Det kommer ingen lyd om jeg tar volumtasten opp. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Prøv og kjør en software update Får du spilt av ringenetonene når du skal velge hvilken tone du skal bruke? Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Prøv og kjør en software update Får du spilt av ringenetonene når du skal velge hvilken tone du skal bruke? Når jeg går på Meny -> Innstillinger -> Oppdateringstjeneste -> Søk etter oppdatering. Så kommer det: "Din telefon inneholder den nyeste oppdateringen.". Og når jeg skal velge hvilken tone, så får jeg hørt. Men når jeg går på ringevolum, så kommer det ingen lyd der heller. Og når jeg skal velge meldingsvarsel, så hører jeg ikke de som er der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Prøv å gjøre master reset/factory reset av den. Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Nå har jeg hatt den koblet til datamaskinen og kjørt mobilen i oppdateringstjenesten. Slo på mobilen, alt som var på "mobilminne" var borte. Alle kontaktene og alt. De orginale SE bildene og lydene som er på mobilen første gangen du slår den på var der igjen da. Det var litt rart. Men jeg hadde heldigvis sikkerthetskopiert det da, så jeg fikk alle kontaktene tilbake. Men det virker fortsatt ikke det med lyden.. Så noen ideer om hva jeg kan gjøre? Til syar2003: Hva vil en master reset/factory reset si? Hva skjer da? Og hvordan gjør jeg det? Tror du det funker? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Master/factory reset er det første verkstedene gjør på mottatte mobiler med feil/bugs. Er det noe i settings/fw/sw som gjør at du har "mistet" lyden vil en "dyp" reset antageligvis gjøre susen (men jeg kan ikke garantere noe). To reset the phone 1 From standby select Menu > Settings > the General tab > Master reset (oversatt til nullstill for norsk). 2 Select an option. 3 Follow the instructions that appear. PS! Merk at :: Hvis du velger Tilbakestill alt, slettes også alle kontakter, meldinger og personlig informasjon samt innhold du har lastet ned, mottatt eller endret, i tillegg til endringene i innstillingene. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Tror ikke reset hjelper ikke om update ikke hjalp. I og med at telefonen blir resat under en update. Tror nok den må sendes til service Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Ja, tror nok den må det jeg også Men rart den er sånn da.. Men har snakka med de som holder på med service greiene. Så skal sende den etter helga.. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kan også nevne at du ikke er den først som mister ringetone lyden på W890. Har ikke vært noe stort problem ennå, men vi har fått inn noen slike med samme problem. Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Tror dere det går på garantien? Eller er det noe som jeg har forårsaket selv? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Dette går vanligvis på garantien ja, så lenge du ikke har utsatt telefonen for fukt,slag eller klem så går det nok bra. Lenke til kommentar
tommy_tott Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har helt identisk problem med min W890i. Ingen lyd når noen ringer, sender meldinger eller ved alarm. Spiller jeg en mp3 låt er det lyd fra høytaleren. Kom du som hadde samme feil noe videre? Må jeg sende inn telefonen på service? Takknemmelig for svar! Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Nytta ikke fikse på det. Jeg har sendt den på service. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Dette er et veldig vanlig problem på W890. I noen tilfeller er det SW-upgrade som ordner dette, andre ganger må høytaleren byttes. Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Den er på service enda joo, tar seriøst 100år.. Står inne på den sida at den "venter på deler" og det har stått i 2 uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå