Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt nedlasting med tråsløs D-link

Anbefalte innlegg

Det går mye raskere å laste inn sider (kjører en standard test) med min bærbare kontra min stasjonnære PC. Skjønner ikke hvorfor. Det er også ganske ustabil hastighet på den stasjonære. Linja inn er 3500 kbps og jeg måler rundt 2800 med den bærbare. Den stasjonære varierer fra 300-2500 kbps. Det var ikke slik med min forrige PC som hadde et annet nettverkskort.

Jeg har bygget en ny PC og satt i dette nettverkskortet. Har installert Vista home premium.

Begge maskinene står på samme sted og signalindikatoren viser likt (3 av 5 streker).

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke, den står hos huseieren. Vet ikke om telenor har noen standard ruter de bruker men sannsynligvisk ikke. Hva kan være galt? For øyeblikket ligger den stasjonære på rundt 800 kbps mens siste måling på den bærbare viste 2934... :S

Endret av Chatrine17
Lenke til kommentar

Tror jeg fant delvis ut av det...

Jeg hadde koblet laptoppen til PC'n med en krysset nettverkskabel for å sett opp et nettverk. Dette virket tydeligvis inn på nedlastingshastigheta for når jeg dro ut kabelen kom jeg opp i 2600-2700. Er dette hva en bør forvente når en betaler for 3500?

-----------------

Edit: oppdagete senere at nettverkskabelen ikke var problemet...sliter fremdeles.

Endret av Chatrine17
Lenke til kommentar

Hvis de bruker 2,4GHz bluetooth så vil de kunne redusere hastigheten på trådløsnettet bittelitt.

Men de vil jo forstyrre laptopen like mye hvis de er 20cm unna som i testen din.

Det er normalt at du får slike forskjeller pga antenner og sendere som ikke fungerer like effektivt.

Du kan gjerne prøve ny driver til trådløskortet ditt. Her er en fra de som lager brikkesettet til kortet.

Disse fungerer ofte bedre enn de fra D-link... http://www.x-drivers.com/component/option,...einfo/id,21895/

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Tusen takk men var den siden du viste til driveren for mitt kort? Uansett støttet ikke den Vista såvidt jeg kunne se. Hvordan vet jeg hvilken Atheros AR50??-driver jeg skal laste ned? Fant ingen informasjon i min nåværende driver annet enn at driverleverandør er Atheros...

Lenke til kommentar
Tusen takk men var den siden du viste til driveren for mitt kort? Uansett støttet ikke den Vista såvidt jeg kunne se. Hvordan vet jeg hvilken Atheros AR50??-driver jeg skal laste ned? Fant ingen informasjon i min nåværende driver annet enn at driverleverandør er Atheros...

DWA-547 bruker AR5008 og du har jo rett i at det ikke var noen link til Vista der ;)

Vista 32&64: http://www.atheros.cz/download.php?atheros...08&system=4

Last også ned inf-filen og legg den til der du har driveren.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...