odd martin Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Har funnet ut det er på tide på bytte ut min nåværende pc fordi den er stor og upraktisk å ha i stuen. så den nye pcen jeg tenkte å ha størst fokus på at den skal være liten og stillegående , skal gjerne også yte tålig greit Har satt en øvre grense på 4500kr å bruke på pcen. tenkte da å bruke et SFF kabinett og vifteløst skjermkort + stillegående cpu kjøler. oppsettet jeg har sett meg fram til er : Handlevogn. innspill? Endret 30. oktober 2008 av odd martin Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 anyone? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 har ikke noe å si på den at under tungt bruk vil nok skjermkortet bli faretruende varmt i og med at kabinett ikke har særlig med kjøling heller, men slik er det nå med heatsink. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 opsettet er ok, men noen endringer kjøp et gigabyte m-atx, de er meget fine og har god bios som lar deg undervolte, vil anta den cpu du får kjører 1,23V når den egentlig kun trenger 0,95V ca, en slik endring halvverer varme produksjon i kabinetet. jeg fikk idag et nytt skjermkort til min HTPC, et HD 4670, det er meget kaldt, er lydløst og yter bra. fikk fine tall i farcry 2 1024/768 med allt på high setttings, hvis det sier deg noe, det kommer ikke over 50 grader load i spill det er det beste koret jeg noen gang har hatt sånn rett ut av eska. 9200 i 3dmark 2006, men jeg har en meget sterk cpu http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2156093 gigabyte G31, jeg har et sånnt i en maskin og det er meget fint, men har kun 2 minne spor, så vil du ha 4 gig må du velge 2 gig moduler http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1778295;c:36123 bare noen forslag, men slik har du råd til en skikkelig kjøler som jeg mener går i ditt kabinett https://prisguiden.no/product.php?productId=75895 Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Har valgt å ikke gå for et hovedkort med G31 chipset fordi jeg gjerne vill ha muligheten til å oppgradere til mer enn 4GB ram senere. Hadde lett valgt den cpu kjøleren du viser til men den er allt for høy, max klaring mellom cpu og strømforsyning er 6-7cm. valg av skjermkort er vell egentlig hvor jeg står mest fast. støynivået på maskinen er veldig viktig så er derfor jeg foreløbig har valgt et fanless skjermkort. litt beskymret for varme problemer og da har også vurdert det skjermkortet du linker til så valget mitt ligger vell mellom de 2 kortene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 les litt rundt på nettet, velg et skjermkort som ikke er et "kjent" varmt kort og se om du finner det med heatsink. du kan jo også lese deg til et skjermkort med en liten rolig vifte som vil være enda bedre Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Sorry , jeg som roter, så at du hadde valgt antec kabb og tenkte automatisk HTPC kab hvor ninj MINI paser perfekt drit i G31 da og gå for gigabyte g33, som et eksempel: mitt g31 gigabyte har en quad på seg, den er varm og drar mye støm, har en TDP på 105W som er mye, men ved og ha det hovedkortet jeg har stiller jeg volt ned til 1,0V, noe som gjør at hele systemt drar 60W full load bare pga den undervoltingen. men finner jo selvfølgelig ikke et kort der. kan jo undervolte med asus også men det er mye mere begrenset. er det plass til det 3870 du har valgt, i det kabinettet? og klarer du og få nok luftgjennomstørmning? kan ikke understreke nok hvor bra det his 4670 kortet er, kraftig og lydløst bor du i tromsø så kan du komme og tafse litt på det hvis du har lyst`` Endret 31. oktober 2008 av leifeinar Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Går ut i fra at det er plass til 3870, har sett folk som har plassert et 4850kort i det kabinettet og det passer fint det. Regner med at 3870 ikke er lengre en 4850. er litt usikker på at eg får nåkk luftkjennomstrømming i kabinettet så mulig det er en ide å gå får det 4670 kortet. følger med en vifte som kan plasserest i et pci spor da Tar neste fly opp til tromsø får å komme å tafse på kortet ditt da see you soon ^^ Endret 31. oktober 2008 av odd martin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 har lest på nettet, kabinettet har ikke plass til skjermkort lengre enn 22,9cm. så velg et skjermkort kraftig som mulig etter den størrelsen. ville anbefale det kortet som leifeinar har snakket om, kraftig lite skjermkort Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Har selv lest grundig på nettet om kabinettet og m-atx størrelsen er jo 24.4 cm x24.4 cm , så da skulle det ikke være noe problem å få inn et 3870 kortet som har en lengde på 23cm. trur eg skal gå får et 4670 kort ^_^ er usikker på cpu kjøleren jeg har valgt da, noen som har erfaring med den? Endret 31. oktober 2008 av odd martin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 se filmen, så vil du se at det blir nevnt at det ikke er plass til et skjermkort lengre enn 9" (22,9cm). husk at hovedkortet ligger lavere enn skjermkortet og f.eks. kan hd-baysene stikke litt innfor hovedkortet uten å være nær det, noe skjermkortet vil. Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 har sett den filmen, men jeg har også sett denne filmen : 4850 kortet er like langt som 3870 og det er fortsatt ett par centimeter med klaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå