Gå til innhold

takler ikke idioti(kreasjonister)

Anbefalte innlegg

jeg prøver å se disse kreasjonist videoene, da man liksom skal kjenne sin fiende og vite hva motparten mener osv.

men jeg greier bare ikke å se videoene, de er rett og slett for dumme, jeg orker dem ikke,

enten kommer de med rent tull som selv en tilbakestående sedcelle vet ikke stemmer, eller så lyver de rett ut.

ta denne videoen

er det andre som rett og slett ikke takler så høre på så rent bullship som disse videoene kommer med,

jeg har en relativt beskjeden kunskap om fysikk, cosmologi, kjemi. kan noe om biologi, men er på ingen måte høyt utdannet i noen av disse feltene og selv jeg kan se alle feilene de kommer med.

det får meg til å lure på hvor dumme mennesker må være for å kjøpe dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naturen og dyrene osv er i såpass perfekt balanse osv, at det ikke kan være en tilfeldighet.

Sier de.

Jeg tror ikke de forstår virkelig hvor lang tid evolusjon har hatt på seg.

Strekker man ut armene i hver sin retning og bruker det som en tidsakse fra da det første livet begynte, så kan man file vekk menneskenes tid på jorda med et strøk av en neglefil.

Evolusjon blir jo bevist gjennom evolusjonsprogrammer også.

Som begynner å jobbe med en liten bit, og etter noen hundre tusen simuleringer så har programmet utviklet. Har feks lagd jetmotorer på den måten.

jaja, liten vits å argumentere her,siden ingen er kreasjonister på denne delen av forumet uansett :b

dumme film, og enda dummere folk som tror på det :<

Lenke til kommentar

Lurer på om han har fått med seg at bananer er modifiserte av mennsekse for å se slik ut.

Religionstimene er egentlig ett trist kapittel, er kristne som blir sjokkert når de finner ut at flesteparten tror på evlusjon, og at historien om Noa er ett eventyr. Spesielt historien om Noa synes jeg du skal være bra ignorant for å få til å stemme, da tror du blindt.

Endret av Islanbadsj
Lenke til kommentar

Personlig overser jeg slike personer som skal prøve og overbevise meg om noe slikt tull. De må vel få tro hva de vil selv, men da får de også holde det for seg selv.

Må si meg enig i trådstarte om disse videoene, det blir for dumt, jeg sitter bare og flirer.

Lenke til kommentar
Evolusjon blir jo bevist gjennom evolusjonsprogrammer også.

Som begynner å jobbe med en liten bit, og etter noen hundre tusen simuleringer så har programmet utviklet. Har feks lagd jetmotorer på den måten.

Har du eller noen andre en link til noe lignende? Hørtes jo kjempekult ut!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"the oldest giant sekoya trees are ~4000 years old" 9 min ut i klippet. med tanke på at flommen var for 4300 år siden.

feil, de eldste er 5000.

og, hvordan kan han vite at de er 4000 år, når han nekter for alle medotene vi har for å beregne alderen på ting.

han drar jo frem en drøss med eksempler senere i filmklippet hvor han påpeker hvor utrolig hardt vi bommer. at det ikke er troverdig.

edit:

dinosaurer er jo alltid en vinner når det kommer til argumenter.

de vil kanskje nekte for alderen på dem, men er jo liten tvil at vi mennesker ikke levde sammen med dem. da hadde vi nok blitt spist -_-

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
"the oldest giant sekoya trees are ~4000 years old" 9 min ut i klippet. med tanke på at flommen var for 4300 år siden.

feil, de eldste er 5000.

edit:

dinosaurer er jo alltid en vinner når det kommer til argumenter.

de vil kanskje nekte for alderen på dem, men er jo liten tvil at vi mennesker ikke levde sammen med dem. da hadde vi nok blitt spist -_-

Ja, har også tenkt på et tre som ble funnet i fjellene i Sverige, en gran som vistnok er 9550 år gammelt. Selve treet er ikke så gammelt, men har benyttet en kloneprosess som enkelte gamle trær har brukt. Dette har ikke vært mulig om det har vært en 40 døgn lang verdensomfattende flom.

Jeg tror ikke på alt som står i bibelen, men mye som er nedskrevet som har vært inspirert av virkelige hendelser(vannflommen), og også andre nedskrivelser som kan kalles historisk korrekt(felttog, bygningsbeskrivelser etc).

Kan også nevne litt om dinosaurspørsmålet.

Jeg har blitt opplært innen en religion som ikke har det tradisjonelle synet på skapelsesdagene, og tror blant annet at dagene ikke er bokstavelige dager som de fleste religiøse tror, men heller symbolsk, og derfor perioder.

Og nei, ser ikke på meg selv som kristen, men er fascinert av bibelen, og oppfatninger som religiøse har om den.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå kreasjonister godt. For å få bibelen til å henge på greip gir det faktisk langt mer mening om kosmos ble skapt på 6 dager for 6000 år siden og at evolusjon og abiogenesis aldri fant sted.

Det virker merkelig at en allmektig gud skulle bruke milliarder av år på å prøve og feile seg frem til mennesket (og alt annet i universet). En usedvanig klønete allmektighet får en si.

Nå har vi riktignok så å si bevist evolusjon, abiogenesis og gjort store oppdagelser innen astronomi og kosmologi, så alt peker vel i retning av at universets skaper enten er en klossmajor eller uten eksistens.

Lenke til kommentar
ja, den flomen er festlig, litt rart at grekerne har uforstyret historie gjennom denne flomen, akurrat som om de selv ikke merket at jorda blir oversvømt i en månded, de gikk liksom gjennom livet helt normalt

Ja sant det. Jeg velger å tro at det har vært noe som har skjedd i området, men som ikke har påvirket så veldig mye av landene rundt. Assyrerne vet jeg har en beretning om noe av det samme, i den samme tidsperioden. Har også vært forsket på en meteoritt som landet i Indiahavet for noen tusen år siden. Vært interessant å finne ut hva som inspirerte skribentene til å skrive om en verdensomfattende flom. Om det ikke bare er oppspinn såklart :p

Lenke til kommentar

and den bibelske flommen

Forskere har kommet med flere teorier for opphavet for den legenden.

Blant annet var det visst nok en gang i oldtiden en stor flom i Eufrat og Tigris hvor en konge flyktet flommen ved å stappe hele hoffet inn i en stor båt.

En annen mulig forklaring er dannelsen av svarte havet.

Bosporos stredet var en gang lukket og noen forskere har forklart legenden om den bibelske flommen med at historier om dannelsen av Svarte havet ligger til grunn. Mer lesing om det på wikipedia.

Uansett, legender, myter og sagn om en stor flom som enten renset eller skapte verdenen er vanlige i både midtøsten områden og generelt sett i gamle kulturer.

Lenke til kommentar
Disse er heldigvis et ganske lite problem i norge. Verre er det i junaiten.

Heldigvis er påvirkningskraften til norske kreasjonister forsvinnende liten, men vi sliter med vår andel virkelighetsfornektere her også. Du finner dem til stadighet på forumet og kommentatorfeltet til dagbladet hvor de poster siste nytt fra konspirasjonsteoretikerenes alternative virkelighet. Riktignok ikke så mange av dem, men det gjør like fullt vondt i hodet hver gang de skriver noe.

Lenke til kommentar
jeg prøver å se disse kreasjonist videoene, da man liksom skal kjenne sin fiende og vite hva motparten mener osv.

men jeg greier bare ikke å se videoene, de er rett og slett for dumme, jeg orker dem ikke,

enten kommer de med rent tull som selv en tilbakestående sedcelle vet ikke stemmer, eller så lyver de rett ut.

ta denne videoen

er det andre som rett og slett ikke takler så høre på så rent bullship som disse videoene kommer med,

jeg har en relativt beskjeden kunskap om fysikk, cosmologi, kjemi. kan noe om biologi, men er på ingen måte høyt utdannet i noen av disse feltene og selv jeg kan se alle feilene de kommer med.

det får meg til å lure på hvor dumme mennesker må være for å kjøpe dette

Er helt enig, jeg telte omtrent 10-12 feil i løpet av begynnelsen av første del før jeg ga opp tellingen. Dette er bare løgner.

Hoved argumentet deres er at ingen organismer har "halv ferdige kroppsdeler" Da har de faen meg ikke brukt øynene godt. Jeg trenger ikke gjøre noe mer komplisert ekspriment enn å sette meg ned på en litt hard stol lit for hardt, så kjenner jeg at det gjør vond i halebeinet. Vi er et eksempel på en "Mellom stadie livsform" selv, mellom de som har hale og de som ikke har hale.

I filmen brukte de vertfall 20 minutter med eksempler på at vitenskapen har manglet "mellom stadige livsformer" for å støtte evolusjonen. Om de ikke ser sin egen er de seriøst dumme og har liten kunnskap om temaet. Jeg ser på hele ideen om Kreasjonisme som en vits.

Lenke til kommentar
Disse er heldigvis et ganske lite problem i norge. Verre er det i junaiten.

http://origonorge.no/

:nei:

Origo er vår egen lille samling med virkelighetsfornektere. Men jeg er litt usikker på om de er "ung-jord" kreasjonister. En av deres egne yppersteprester (Willy Fjeldskaar) er nemlig geolog og har skrevet en artikkel på siden der han beskriver hvordan jorda ikke kan være så ung som "hardcore" kreasjonister mener og trekker historien om syndefloden i tvil. Light-kreasjonister? :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...