Gå til innhold

Dine favoritt romskip


Groening

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er en del interesse for sci-fi her på forumet og tenkte derfor tenkte jeg at jeg kunne lage et emne hvor man kan liste opp sine favoritt romskip (gjerne med navn) fra filmer og/eller TV-serier og spill.

F.eks., Millenium Falcon og Enterprise.

 

Noen slags retningslinjer:

Helst ha flere enn ett skip, det er ikke et krav, men blir litt mer spennende å lese.

Gi begrunnelser på hvorfor du liker det skipet.

Skriv helst navnet på skipet, hvis du ikke husker navnet, prøv og finn det ut eller beskriv det slik de fleste kan (f.eks. "det skipet til han med bigfoot i Star Wars).

Og viktigst hvilken film/TV-serie/spill det er fra.

 

Mine favoritt skip:

1. Prometheus

Det første romskipet bygget av oss jordboere i Stargate universet. Kult design, og ganske eksperimelt romskip. Husker jeg ble veldig lei meg når det ble sprengt i luften.

1131388878_64.jpg

 

2. Daedalus

Det skipet vi har sett mest av i Stargate, første av sitt slag og banker de fleste fiendtlige skip.

Daedalus_in_orbit.jpg

 

3. C.P.P. Potkustartti

Skip fra Star Wreck. Stilig skip og liker historien dens. Selv om det er en rip-off fra USS Enterprise, må jeg si at jeg liker C.P.P. Potkustartti mye bedre.

potku.jpg

 

4. Odyssey

Det mest eide av alle jordskip, men havner nede på listen ettersom det ikke har like mye historie som Prometheu og Daedalus. Er det første skipet med topp Asgard våpen og stråleteknologi.

Ser likt ut som Daedalus[/img]

 

5. C.P.P. Kalinka

Enda et skip fra Star Wreck, skipet som alle herser med. En elendig kaptein som utrolig nok klarer seg best av alle.

kalinka.jpg

 

De fleste er som dere ser fra Stargate, det er da min favoritt TV-serie, og synes skipene der er en del kulere enn de i andre serier jeg følger med på.

Endret av Groening
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alltid likt battlestar skipene fra BSG (nye versjonen), Galactica og Pegasus som de man hovedsakelig ser i serien. Ikke nødvendigvis de vakreste skipene å se på, men føles som skikkelige krigsskip, med tjukke skrog, kanoner og dekket fullt av vipers.

 

Pegasus foran, Galactica bak

post-50725-1225589734_thumb.jpg

 

Galactica

post-50725-1225589747_thumb.jpg

 

 

Og selvfølgelig skipet Serenity fra Firefly. Flygende skraphaug, men det har sjel.

post-50725-1226327278_thumb.jpg

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
Har alltid likt battlestar skipene fra BSG (nye versjonen), Galactica og Pegasus som de man hovedsakelig ser i serien. Ikke nødvendigvis de vakreste skipene å se på, men føles som skikkelige krigsskip, med tjukke skrog, kanoner og dekket fullt av vipers.

Helt enig. Battlestarene i nye BSG har sjarm og stil. Som du sier er det ikke det flotteste romskipet, men fy søren hva det har gått igjennom.

 

 

 

 

ShuttleAtlantis_launch.jpg

 

 

Romfergen Atlantis er også ganske stilig. Den ser så kul ut da den tar av, grunnet alle flammene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...