Groening Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg vet at det er en del interesse for sci-fi her på forumet og tenkte derfor tenkte jeg at jeg kunne lage et emne hvor man kan liste opp sine favoritt romskip (gjerne med navn) fra filmer og/eller TV-serier og spill. F.eks., Millenium Falcon og Enterprise. Noen slags retningslinjer: Helst ha flere enn ett skip, det er ikke et krav, men blir litt mer spennende å lese. Gi begrunnelser på hvorfor du liker det skipet. Skriv helst navnet på skipet, hvis du ikke husker navnet, prøv og finn det ut eller beskriv det slik de fleste kan (f.eks. "det skipet til han med bigfoot i Star Wars). Og viktigst hvilken film/TV-serie/spill det er fra. Mine favoritt skip: 1. Prometheus Det første romskipet bygget av oss jordboere i Stargate universet. Kult design, og ganske eksperimelt romskip. Husker jeg ble veldig lei meg når det ble sprengt i luften. 2. Daedalus Det skipet vi har sett mest av i Stargate, første av sitt slag og banker de fleste fiendtlige skip. 3. C.P.P. Potkustartti Skip fra Star Wreck. Stilig skip og liker historien dens. Selv om det er en rip-off fra USS Enterprise, må jeg si at jeg liker C.P.P. Potkustartti mye bedre. 4. Odyssey Det mest eide av alle jordskip, men havner nede på listen ettersom det ikke har like mye historie som Prometheu og Daedalus. Er det første skipet med topp Asgard våpen og stråleteknologi. Ser likt ut som Daedalus[/img] 5. C.P.P. Kalinka Enda et skip fra Star Wreck, skipet som alle herser med. En elendig kaptein som utrolig nok klarer seg best av alle. De fleste er som dere ser fra Stargate, det er da min favoritt TV-serie, og synes skipene der er en del kulere enn de i andre serier jeg følger med på. Endret 29. oktober 2008 av Groening Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Moya fra Farscape er min favoritt. Det er noe med det at det vokser og utvikler seg selv og tilogmed kan få avkom. Hvorfor skulle vi ikke kunne lage biologiske maskiner i fremtiden? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Vet ikke helt om det telles da, men uansett... Death star Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Fra filmen '2001 A Space Odyssey' Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) 1. Daedalus Daedalus. Det kuleste skipet i Stargate. Det man ser flest ganger i løpet av serien. 2. Red Dwarf Mining-skipet Red Dwarf fra serien med samme navn. Et skip jeg bare liker mer og mer jo mer jeg ser av denne herlige serien. Endret 7. november 2008 av Håvard Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Mest sexy: Tøffest: Se filmen hos Youtube Mest realistisk: Edit, mest realistisk: Noen flere: Lenke til kommentar
KKake Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Vet ikke helt om det telles da, men uansett...## bilde fjernet fra quote av ilpostino ## Death star +1 Endret 1. november 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Jeg glemte nesten Discovery One fra 2001: A space Odyssey! Endret 1. november 2008 av Håvard Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg synes Event Horizon er et av de feteste skipene: Dr.Ittsekk: fet oversikt Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Mitt er definitivt Galactic Empire Executor Class! De andre store skipene blir liksom litt små i forhold Endret 1. november 2008 av edge Lenke til kommentar
zennox Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Noen som kan gjette hvor denne kommer fra? Den kommer riktignok ikke fra en serie/film. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ikke vanskelig å finne ut av da Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor hint: Bildeaddressen Lenke til kommentar
zennox Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Edit: Det er forsåvidt like greit å åpne bildet i full størrelse. Navnet står på siden Endret 1. november 2008 av zennox Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) SSV Normandy fra Mass Effect Millenium Falcon Star Wars IV-VI Endret 1. november 2008 av Bite my shiny metal ass Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Har alltid likt battlestar skipene fra BSG (nye versjonen), Galactica og Pegasus som de man hovedsakelig ser i serien. Ikke nødvendigvis de vakreste skipene å se på, men føles som skikkelige krigsskip, med tjukke skrog, kanoner og dekket fullt av vipers. Pegasus foran, Galactica bak Galactica Og selvfølgelig skipet Serenity fra Firefly. Flygende skraphaug, men det har sjel. Endret 10. november 2008 av Wazu Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har alltid likt battlestar skipene fra BSG (nye versjonen), Galactica og Pegasus som de man hovedsakelig ser i serien. Ikke nødvendigvis de vakreste skipene å se på, men føles som skikkelige krigsskip, med tjukke skrog, kanoner og dekket fullt av vipers. Helt enig. Battlestarene i nye BSG har sjarm og stil. Som du sier er det ikke det flotteste romskipet, men fy søren hva det har gått igjennom. Romfergen Atlantis er også ganske stilig. Den ser så kul ut da den tar av, grunnet alle flammene Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Mest pga dette rommet her: Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 USS Ishimura, fra spillet Dead Space. Utenom alle obv. skip, som BSG og starwars skipene, såklart! Har bare dårlig low-res, om noen har bedre, plz giev! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå