ar7ic Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Viste ikke om jeg skulle poste dette på dette forumet eller "netverk og internett" forumet, men flytt gjerne threden om den står feil. Jeg har hatt ADSL'en min i ca. 5 år og så langt har alt fungert fint. Jeg har ikke byttet ut noen deler eller gjort noe på pcen i det siste som jeg tror skulle kunne påvirker internetten på denne måten. Vanligvis fungerer internetten fint. Har en venn av meg på lan må så ligger på rundt 100 ms i spill når jeg ikke er tilkoblet. Problemet er at når jeg kobler til min netverkskabler starter pingen og gå oppover til den når 2000+ ms. Er det noen som kan vite hva dette skylder og hvordan jeg kan fikse det? Har ikke hatt lignende problemer før. På forhold takk Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Virus/spyware? Går pingen opp på begge pcene når du kobler til din? Lenke til kommentar
ar7ic Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Virus/spyware?Går pingen opp på begge pcene når du kobler til din? Har kjørt ad-aware scan, og når begge er koblet til går pingen på begge maskinene opp. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Så du har kjørt ad aware på din manskin. Hva har vennen din gjort? Det virker veldig sannsynlig at en av maskinene har spyware/trojan/virus som slenger ut mengder med data o.l. på nettet. Sjekk begge maskinene. Videre kan du også sjekke Task Manager (Oppgavebehandling) og se hvor mye av nettverkskapasiteten som blir brukt fra din og din venn sin maskin. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
ar7ic Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Så du har kjørt ad aware på din manskin. Hva har vennen din gjort? Det virker veldig sannsynlig at en av maskinene har spyware/trojan/virus som slenger ut mengder med data o.l. på nettet. Sjekk begge maskinene. Videre kan du også sjekke Task Manager (Oppgavebehandling) og se hvor mye av nettverkskapasiteten som blir brukt fra din og din venn sin maskin. Mvh, Beej80 Takk for hjelpen, har du noen anbefalig angående hvilke programmer vi bør scanne med ? Hadde problemer med pingen før vennen kom hit, så jeg tviler på at det er han som forårsaker problemet, men vi kan scanne begge PCene alikevel. Og hvis jeg er den eneste som er koblet i så er pingen fortsatt høy. I følge Task Manager, så ligger jeg på 0.5%, og min venn ligger ca på 0% når vi begge ikke gjør noe for å påvirke nettet Endret 29. oktober 2008 av ar7ic Lenke til kommentar
eppis Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 task manger gir ikke noen bra indikasjon om hvor mye trafikk maskina sender ut. bruk heller for eks netstat til og liste alle aktive tilkoblingene. som nevnt tidligre er det mulig at en av maskinene har fått noe rart. Hvis du ikke har formatert på en god stund så kan det være på tide. Da eleminerer du vertfall virus og trojaner. Hvis du ikke har en router med firewall mellom modem og pcn er det enkelt for spyware og annent dritt og komme in i og med firewallen på pcn blir første og siste ledd. Husk også og instalere sikkerhets oppdateringer til windows da disse tetter mange hull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå