Gå til innhold

Sony Says "Nothing Is Ever Exclusive"


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Dette med at Sony har "mistet" mange tidligere eksklusive serier er noe som er blitt diskutert flere ganger her på forumet. Tenkte kanskje det kunne være interessant å høre hva Sony sier om saken, og hvordan de velger å prioritere. Selv om at noe av dette er kjent tidligere.

 

Sony Computer Entertainment UK managing director Ray Maguire has told VideoGamer.com that "nothing is ever exclusive" in response to questions surrounding exclusive DLC on Microsoft's Xbox 360.

 

Microsoft has tied up Xbox 360 exclusive downloadable content for some of this year's biggest games, including GTA 4, Fallout 3 and Tomb Raider: Underworld, leading to complaints from some PS3 owners that Sony isn't doing enough for them.

 

However, speaking to VideoGamer.com at the Games 3.0 conference in London earlier this week, Maguire rejected those complaints, saying he would "much rather that we (Sony) were investing money into making sure that we've got great R&D and we start producing games like LittleBigPlanet rather than paying other people a huge amount of money to stop people playing their product."

 

Maguire's "nothing is ever exclusive" comment is certain to add fuel to speculation that the high profile GTA 4 DLC that is due for release exclusively on the Xbox 360 will eventually make its way to the PS3.

 

Back in May, SCEE boss David Reeves told VideoGamer.com in that PS3-owners "probably will see" GTA 4 DLC, and described the deal as "the last shot they (Microsoft) have".

 

When asked if he had any message for PS3-owners who feel frustrated at the fact that they won't be have access to downloadable content for GTA 4, Fallout 3 and Tomb Raider: Underworld, Maguire replied: "One thing to remember, nothing is ever exclusive. Things get wrapped up for a period of time for a large amount of money and if it's a strategic decision by competition to do that then we have to live with that."

 

He added: "Obviously, what we have to do is make sure that our business plan is adhered to and we have the amount of money to invest in games rather than investing in stopping other people making games and progressing. So I would much rather that we were investing money into making sure that we've got great R&D and we start producing games like LittleBigPlanet, rather than paying other people a huge amount of money to stop people playing their product."

 

When we pressed Maguire on the subject, asking him directly if exclusive Xbox 360 DLC might eventually come to the PS3, he dodged the issue, saying: "You have to remember that most third-party publishers of course have a business proposition that covers all platforms. With our own of course it's different because our investment would purely be on our own platforms, and that's the same as any first party. That's a small part of the overall offering nowadays and the days of big exclusives, I think they were over a couple of years ago but they're certainly over now."

 

Be sure to check the site later this week for VideoGamer.com's interview with Ray Maguire in full.

 

What do you think? Will Xbox 360 exclusive DLC eventually come to the PS3? Would you prefer Sony to invest in R&D than in exclusive DLC? Let us know in the comments section below.

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange gode poeng i artikkelen. Fullt mulig at DLC kommer senere til PS3, men ærlig talt så bryr ikke jeg meg så himla mye om DLC. Det kommer alt for mange gode spill for tiden, at jeg har mer enn nok å fullføre de jeg har, om jeg ikke i tillegg skulle laste ned DLC til de. Og vil i (nesten) alle tilfeller heller ha nye spill enn DLC til spill jeg har.

Lenke til kommentar
Tja hvorfor ikke?

 

Uansett så er det ett meget godt poeng han har. Hvorfor bruke penger på å forhindre at alle får spille spillet, i stedet for å bruke pengene på å utvikle noe nytt.

 

Resultatet er vel det samme? At ikke alle får spille spillet? Begge alternativene koster penger.

 

Tror du misforstår. Det Sony mener er:

 

Rockstar planlegger å lage DLC til GTAIV for å gi ut på pc, ps3 og xbox 360.

 

MS kommer og gir Rockstar xxxxxxxxxxxx dollar for å få dette eksklusivt til xbox 360.

 

Rockstar ser på sjekken, tenker at de nok kommer til å tjene noen kroner mer på dette, samt at det blir mindre arbeid.

 

xbox 360 spillere kan nyte dlc når det kommer.

 

Ps3 og pc? eiere må vente, eller kanskje aldri får se dlc.

 

I stedet for:

 

Rockstar gir ut dlc til 3 plattformer, pc, ps3 og xbox 360. Alle er happy.

 

MS bruker sine xxxxxxxxxxxxx dollar på noe mer fornuftig.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sikkert Rockstar hadde planlagt å utvikle noe DLC og ble kontaktet av MS om mulighetene for dette. Hva som er mest fornuftig er vel vanskelig for oss å vurdere før vi ser det endelige resultatet.

 

Mange 3. part eksklusive titler er jo published av Microsoft eller Sony. Gears of War og Mass Effect er jo eksempler på 3. part titler der Microsoft har arbeidet med utviklerne og fungert som utgiver.

 

Jeg ser ikke noe negativt i at Sony eller Microsoft jobber med 3. part for å utvikle eksklusivt innhold for platformene deres. Det er ikke sikkert det er noe dyrere enn å utvikle det internt. Om det er et internt eller eksternt studio som utvikler spillet spiller ingen rolle for meg.

 

I en drømmeverden ville vel alle spill være tilgjengelig for alle platformer, men slik er det ikke.

Lenke til kommentar

Du tror vel ikke ærlig talt at Rockstar ikke hadde planlagt å gi ut dlc? Selvfølgelig hadde de det, all økonomisk fornuft i meg sier det.

 

Ja, sier ikke at det er noe galt av sony eller ms å gi støtte i form at utviklingshjelp eller penger for å utvikle spill som gears of war, mass effect eller uncharted +++. Og hvor har du det i fra at det i det hele tatt har vært snakk om slike tilfeller?

Selvfølgelig bør MS få ekslusivitet over ett spill de har brukt masse penger på å få frem. Men når penger blir brukt til å blokkere konkurrentene i å få tilgang på produktene. Altså pengene blir ikke brukt på å få produktet noe bedre, men heller som bestikkelser for at konkurrenten skal tape på det.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg synes det er merkelig å kalle det bestikkelser. Jeg tipper det dreier seg om samarbeid og avtaler utover bare det å sette pengesekke foran utviklerne.

 

Mener du at når det kommer eksklusivt DLC til et multiplatformspill på PS3 så er det snakk om bestikkelser? Skal det ikke komme noe DLC til Bioshock som bare skal dukke opp på PS3? Er det ikke snakk om det til Mirror's Edge også?

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Akkurat det med Bioshock er vel heller det at utviklerene har jobbet med spillet til ps3 lenge etter at spillet kom ut til xbox 360. Innholdet er nok mer ett lokkemiddel for å få bioshock til å virke mer nytt og spennende ut.

 

Ja, det virker som om at Sony har bestukket DICE for å få eksklusivt dlc. Og det er dette som er en uting! Bort med det! Hvorfor kan ikke ps3 og xbox 360 få de samme dlc når spillene i utgangspunktet skal være like.

Lenke til kommentar

Final Fantasy kom førs i sin tid på NES, så SNES. I ettertid var det Sony systemer som fikk dem, nå er Final Fantasy tilbake som Multiplatform.

 

Sant nok som de sier og ting forandrer seg. Det er opp til utvikleren å velge hvem de vil at spillet skal bli gitt ut på, selvfølgelig, MS beviser at en feit pengepose er et effektivt overtalings middel.

Lenke til kommentar
Eksklusivt eller ikke, er rimelig forskjell om en konsoll får det lenge før en annen. Bioshock, Lost Planet osv 1 år senere på PS3 er ikke akkurat det samme. Og som oftest i dårligere versjoner også. Rimelig stakkarslig artikkel fra Sony dette her.

 

Feil som vanlig MagnarP. Dette er ikke en artikkel fra Sony, men fra VideoGamer.com. Som intervjuet Ray Maguire under gamer 3.0 i london tidligere i forrige uke mener jeg.

Og han svarer godt for seg.

Lenke til kommentar

At man skal ha platformeksklusivt DLC er jeg enig i er tullete, at det skal være en budkrig på alle store multiplatformspill for å sikre seg dette tror jeg ikke gagner forbrukerene. Spillutviklere lager det spillet de har sett for seg og putter inn det de ønsker. Det blir som om noen skulle ha betalt Da Vinci for å male en hatt på Mona Lisa.

Lenke til kommentar
"nothing is ever exclusive"

Omfgz LBP 360 confirmed!!?!?!

/casm

 

Det her var vel det beste svaret Sony kunne gi, hva annet skulle man svart?

"Ja, vil du ha exclusive DLC stikk å kjøp deg en 360 gutt"

 

Men morsomt å se at flere her fortsatt trur på GTA4s DLC blir multiplatform enda prislappen var på 50 millioner dollar, mens samme personer ofte mener at feks det Konami eide spillet MGS4 aldri kommer til å se snurten av en port.

Lenke til kommentar
"nothing is ever exclusive"

Omfgz LBP 360 confirmed!!?!?!

/casm

 

Det her var vel det beste svaret Sony kunne gi, hva annet skulle man svart?

"Ja, vil du ha exclusive DLC stikk å kjøp deg en 360 gutt"

 

Men morsomt å se at flere her fortsatt trur på GTA4s DLC blir multiplatform enda prislappen var på 50 millioner dollar, mens samme personer ofte mener at feks det Konami eide spillet MGS4 aldri kommer til å se snurten av en port.

 

Lurer på hvem det er som tror at dlc som ms kjøpte til gtaiv blir multiplattforum. Se ingen i denne tråden som har skrevet det. Kan du belyse det?

 

Mulig du må lese artikkelen en gang til, for jeg tror du har misforstått den. Sony sier at den tiden med store 3.party eksklusiver er over. Og det ser forskjellig ut i mine øyne. MGs4 kan godt bli multiplattform. Sjansen er vel egentlig ganske så stor.

Lenke til kommentar
@UrgeLoL: I det første svaret her var det en som skrev "Fullt mulig at DLC kommer senere til PS3", og du skrev senere "Ps3 og pc? eiere må vente, eller kanskje aldri får se dlc".

 

Men KEELr overdriver litt.

 

*Mine Innlegg*

 

 

Nå sa faktisk UrgeLoL "mulig" første gangen, og "kanskje" i den andre settningen du reffererer til. Og begge har vel strengt tatt samme definisjons betydning, så jeg kan ikke se hvorfor du henger deg opp i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...