Kakebakelate Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kan noen tipse meg om noe bra nordisk fantasy? Helst noe allá Tidshjulet (The Wheel of Time) Tenkte jeg skulle lese en bok i Tidshjuletserien, kanskje noe av Tolkien (usikker på den) også trenger jeg da noe fantasy av en nordisk forfatter til særemne i norsk Vg3. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 De Fire og Han Som Gjør Galt Verre. Vel, er ikke så ekstremt episk av seg, men jeg er av den oppfatning at nordisk fantasy sånn generelt ikke er av største kvalitet Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Okei, takker. Noen andre som har noen tips? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hvis du ikke må ha fantasy, men kan klare deg med noe historisk, så er det masse norske bøker om viking tiden. Feks. Bodvars saga av Vera Henriksen, om jeg ikke husker helt feil så er den noe overnaturlige elemeter i noen av viking bøkenne, så om du tøyer begrepet litt så kan det muligens falle under fantasy. Har egentlig aldri kommet over noe bra fantasy av den normale typen som er nordisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå