KeyStroke Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Bytta ut mitt 8800 kort da det begynnte å slite med artifacts. Bestemte meg for et 9800gtx (gainward). Da jeg pakka det opp la jeg merke til at det var 2x6 PIN PCI-E strøm kontakter på det. Bare en PCI-E rail på min PSU. Bak på esken til grafikk kortet stod det at 1x 6 PIN power cable required, samt 450w PSU. Starta opp med bare den tilkoblet og fikk beskjed om at kortet hadde klokka ned pga for lite strøm. Tok deretter og kobbla til en 2x 4pin til 6pin overgang som fulgte med kortet. Nå hadde jeg ikke noen ledige rails egentlig, men med litt mikk makk fikk jeg frigjort en. Så Kobla den overgangen til en rail. Nå burde vel den kanskje kobles til 2 rails? Starta opp igjen, fikk ikke noe beskjed om at det var for lite strøm. Prøvde å spille Fallout 3, etter litt ble det black screen og måtte reboote. (Nå er dette spillet bugga en del etter det man kan see på forume dems, så parkerte det og fant på noe annet).. Men etter å ha spillt noe annet, så ble det black screen igjen. Skjermen kommer med "no signal". Begynnte jo å lure nå siden ikke hadde hatt noe problem med det spillet tidligere. Alt av drivere etc oppdatert. Så regner med at det blir for lite strøm når det blir load på grafikk kortet og det kutter ut? Eller kan det være noe annet galt ? Maskinen ellers er; Hipper 580w PSU Asus M3A32-MVP Deluxe AMD Phenom 9950 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty 2gb ram 6400 800mhz 2x SATA disker 2x DVD brennere Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Skal ha nok strøm, men få de 2 molexene på forskjellige rails. Om du har lik strømforsyning som meg, så bør du se i bruksanvisningen hvilke kabler som ligger på hvilke rails. For om jeg ikke husker feil, så er det 3-4 molex kabler som er på 2 rails. Lenke til kommentar
KeyStroke Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Skal ha nok strøm, men få de 2 molexene på forskjellige rails.Om du har lik strømforsyning som meg, så bør du se i bruksanvisningen hvilke kabler som ligger på hvilke rails. For om jeg ikke husker feil, så er det 3-4 molex kabler som er på 2 rails. Husker jeg ikke feil så er det 3 rails med molex, (1 molex), PSU'n kom med masse overganger og sånt du kobbla på disse. Siden av ingen av disse overgangene passa noe særlig med hvor jeg trengte hva I kassa, så måtte jeg kjøpe noen ekstra overganger. Så en rail er på 2 DVD brenner, 1 annen er på SATA diskene, den tredje tilkobbla en viftekontrol med 3 vifter. Dem andre rail'ene er en PCI-E 6 pin og en 4+8 pin sak for hovedkortet. Bestillte en ny PSU, 750w Corsair med mange rails på, får nå se når den kommer :/ Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Corsair 750W har bare en rail på hele 60A. Så uansett hvilken kontakt du da evt. bruker, vil komme fra akkurat samme sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå