Torjus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kanskje en dårlig emnetittel, men vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Jeg har en vanlig meny: Hjem - Profil osv. Ved hover på menyen så skal et bilde i header endre seg. HTML: <div id="meny"> <ul> <li><a href="index.php" title="Blogg" id="blogg"><span></span></a></li> <li><a href="profil.html" title="Profil" id="profil"><span>profil</span></a></li> <li><a href="portefolje.php" title="Portefolje" id="portefolje"><span>portefolje</span></a></li> <li><a href="galleri.php" title="Bildegalleri" id="galleri"><span>galleri</span></a></li> <li><a href="kontakt.php" title="Kontakt" id="kontakt"><span>kontakt</span></a></li> </ul></div> <!-- slutt meny --> CSS: #meny #blogg span{ display: none; position: absolute; top: 0px; left: 340px; width: 550px; height: 281px; background: url(img/bloggheader.gif); } #meny #blogg:hover span{ display: block; color: #fff; } Problemet er at siden er midtstilt, og bilde som kommer opp ved hover har verdien absolute. Nå dukker jo bildet ved hover opp i div'en "#blogg". Jeg kunne brukt left: x; og top: x; hvis ikke siden var midtstilt, men det er den. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det høres ærlig talt ut som en dum problemstilling. At siden er midtstilt ser jeg ikke på som veldig relevant – kan jeg få se siden live? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Link Bildet skal dukke opp i hjørnet til venstre (inni #header), ikke inni #blogg div'en. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 #header { postition: relative; } #meny #blogg span { top: 0; left: 0; clear: both; } Dette er da stiler du legger til eksisterende CSS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå