Junkers Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Hei, kjøpte selv dette anlegget for ei stund siden. Hadde samme "problemet" som andre her med hvordan jeg skulle koble til Canal Digital-dekoder og PS3. Har løst dette med å ha digital optisk kabel fra PS3 til anlegget og digital koaxial kabel fra dekoder til anlegget. Det jeg lurte litt på, er om noen har noen anbefalinger på hva jeg kan med fordel stille på når det gjelder hver enkelt høytaler og subwoofer. Har stilt opp noen hakk på surround-høytalerne, og har i kveld(natt for normale personer) prøvd å stilt opp bassen og den sentrale høytaleren, siden jeg følte at dialogen i filmen ble litt for lite fremtredene til tider. Og, er det noen vits å ha noe som helst lyd på selve TVen når eg ser på film med anlegget? Har prøvd meg litt fram og tilbake, og kan egentlig ikke si at jeg merker noen merkbar forskjell på om TV-lyden er på eller ikke. Tar imot alle tips jeg kan få. Kompaktanlegg av denne typen har som oftest altfor svake senterhøyttalere. Den gjengir dialogen i filmer og er derfor den viktigste kanalen. Man kan kompensere ved å jekke lydnivået på den opp noen hakk. Lyd på TVen skrur du av, da det bare blir et forstyrrende element i forhold til 5.1 surround lyden. Ellers: Å koble digitallyd til en receiver med coax/optisk er jo helt normal prosedyre, og å kalle det et problem blir litt dumt. Endret 7. mars 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Og, er det noen vits å ha noe som helst lyd på selve TVen når eg ser på film med anlegget? Nei, dette er det ikke noe poeng i. Alt som skjer er at TV-høyttalerne risikerer å ødelegge lydbildet til surroundanlegget. Man kan også oppleve "ekko" i lyden. Lenke til kommentar
mgrrrr Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei, kjøpte selv dette anlegget for ei stund siden. Hadde samme "problemet" som andre her med hvordan jeg skulle koble til Canal Digital-dekoder og PS3. Har løst dette med å ha digital optisk kabel fra PS3 til anlegget og digital koaxial kabel fra dekoder til anlegget. Det jeg lurte litt på, er om noen har noen anbefalinger på hva jeg kan med fordel stille på når det gjelder hver enkelt høytaler og subwoofer. Har stilt opp noen hakk på surround-høytalerne, og har i kveld(natt for normale personer) prøvd å stilt opp bassen og den sentrale høytaleren, siden jeg følte at dialogen i filmen ble litt for lite fremtredene til tider. Og, er det noen vits å ha noe som helst lyd på selve TVen når eg ser på film med anlegget? Har prøvd meg litt fram og tilbake, og kan egentlig ikke si at jeg merker noen merkbar forskjell på om TV-lyden er på eller ikke. Tar imot alle tips jeg kan få. Hei, får du lyd fra både dekoder og ps3 ut i surround på annlegget om du gjør det på den måten? Ville heller gått for en skikkelig surround receiver hadde jeg vært klar over hvor få tilkoblingsmuligheter det var på denne. Lenke til kommentar
MidnightCreep Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei Så det er ikke bare meg som har problemer med at de "trådløse" bakhøytallerene mister kontakten... Har ennå ikke funnet en løsning på dette,og det begynner å bli meget irriterende.. Uansett hvor jeg sitter den enheten for de bakre høytallerene, så har den kontakt en stund,så mister du den..Det varierer veldig hvor lenge... Hvis jeg ikke finner en løsning på dette, kommer jeg til å sende en skarp mail til Sony Norge ang dette.. Evnt, noen andre som har forslag eller løsninger på dette problemet ? mvh Fredrik Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei Så det er ikke bare meg som har problemer med at de "trådløse" bakhøytallerene mister kontakten... Har ennå ikke funnet en løsning på dette,og det begynner å bli meget irriterende.. Uansett hvor jeg sitter den enheten for de bakre høytallerene, så har den kontakt en stund,så mister du den..Det varierer veldig hvor lenge... Hvis jeg ikke finner en løsning på dette, kommer jeg til å sende en skarp mail til Sony Norge ang dette.. Evnt, noen andre som har forslag eller løsninger på dette problemet ? mvh Fredrik Lag en egen tråd som du kaller "Trådløse bakhøyttalere ? Styr unna !" eller lignende hvor du advarer de mange som tydeligvis har planer om å skaffe seg slike. Da unngår ihvertfall andre å havne i samme fella. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå