JBKnutsen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe noe på internett, men jeg har ikke annet enn ungdomskort. Så jeg har tenkt å bruke PayPal. Men etter å ha holdt på en stund med å prøve å overføre penger fra bank kontoen min til PayPal, har jeg nesten gitt opp. Jeg skjønner ingenting av det! Jeg har lagt til bank kontoen min på PayPal, men jeg trenger å sende penger til PayPal'en min. Kan noen hjelpe meg? Takk! Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Først må du binde kontoen din mot kortet ditt. Dersom du logger inn på paypal.com vil du, i menyen til venstre, finne "Link and confirm card". Og det er egentlig alt du trenger. Når du så kjøper noe på nett og betaler via paypal vil dette automatisk bli trukket fra din konto. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Men siden du har ungdomskort er det ikke sikkert du kan binde kortet til paypal kontoen. Da må du på nettbanken din, og overføre penger til paypal kontoen (dette står beskrevet på paypal.com). Dette gjøres i postbanken via "betal en regning" Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg gjorde det Olsen_St sier med en misforståelse første gang jeg brukte paypal. Overførte 1k. Oppdaga da at de kunne brukte Visa delen. Hehe. Overførte pengene tilbake og er lykkelig nå. Men! Det er jo noen som krever at man har Visa innlagt på paypal. Når man handler internasjonalt? Vet ikke. Endret 29. oktober 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Når du har klikket på Top up account på PayPal siden din så får du opp litt info, blant annet kontonummeret til PayPal og noen tall og bokstaver. For å overføre midler fra bankkonto til PayPal konto går du inn på nettbanken din, velger betaling, og taster inn beløp og kontonummeret til PayPal. Så legger du inn det lange "nummeret" med både tall og bokstaver, inn i "Melding til mottaker" feltet. Deretter utfører du betalingen. Det kan variere fra bank til bank hvordan den nøyaktige fremgangsmåten er, men du finner ut av det. Du kan ikke linke et ungdomskort til PayPal. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg gjorde det Olsen_St sier med en misforståelse første gang jeg brukte paypal. Overførte 1k.Oppdaga da at de kunne brukte Visa delen. Hehe. Overførte pengene tilbake og er lykkelig nå. Men! Det er jo noen som krever at man har Visa innlagt på paypal. Når man handler internasjonalt? Vet ikke. Ebay tenker du? Ofte kan du sende epost til selgeren før du kjøper og høre om det går greit. Har aldri hatt noe problem med det. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Kan fint få overført penger fra en hvilken som helst nettbank til en PayPal-konto. Tingen er bare at PayPal har en transaksjonstid på 3-5 dager (mener jeg å huske). Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 du bare overfører penger til paypal og legger til info om din konto, så får du pengene til paypal kontoen, tar bare lang tid, noe som er grenseløst irriterende, men når man ikke har annet valg er det jo greit Lenke til kommentar
JBKnutsen Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Når du har klikket på Top up account på PayPal siden din så får du opp litt info, blant annet kontonummeret til PayPal og noen tall og bokstaver. For å overføre midler fra bankkonto til PayPal konto går du inn på nettbanken din, velger betaling, og taster inn beløp og kontonummeret til PayPal. Så legger du inn det lange "nummeret" med både tall og bokstaver, inn i "Melding til mottaker" feltet. Deretter utfører du betalingen. Det kan variere fra bank til bank hvordan den nøyaktige fremgangsmåten er, men du finner ut av det. Du kan ikke linke et ungdomskort til PayPal. Tusen takk! Fantastisk forklart! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg gjorde det Olsen_St sier med en misforståelse første gang jeg brukte paypal. Overførte 1k.Oppdaga da at de kunne brukte Visa delen. Hehe. Overførte pengene tilbake og er lykkelig nå. Men! Det er jo noen som krever at man har Visa innlagt på paypal. Når man handler internasjonalt? Vet ikke. Ebay tenker du? Ofte kan du sende epost til selgeren før du kjøper og høre om det går greit. Har aldri hatt noe problem med det. Ja da er det ikke noe problem da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå