Rambo82 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) HER er grunnen til høy overklokkingstemperatur: For de som lurer så er dette en Thermaltake BigTyphoon VX120 Mye støv ute å går her hehe Endret 29. oktober 2008 av Rambo82 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Joda, det er viktig med en støvsuging i ny og ne. Jeg hadde min i høstferien og nå klarer jeg meg frem til Jul. Med hvor mye falt temperaturen etter rengjøring? Endret 29. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Joda, det er viktig med en støvsuging i ny og ne. Jeg hadde min i høstferien og nå klarer jeg meg frem til Jul. Med hvor mye falt temperaturen etter rengjøring? Vil tro en rundt 10-15c. Har hatt pcen siden feb 07. rengjort sist feb 08. og nå nettopp. Ser ut som jeg må ha en halvårsservice framover hvis ikke tre ganger i året. hehe Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 ja det var ekstremt mye... kommer mye av støv i PCn ja.. har thermalright ultra extreme, og det ligger noen støv dotter på den ja, men tar de fort av, ved å bare skrape fingeren over platene, og blåse litt.. ^^ Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Dette er et typisk eksempel. Mange som får skader og lignende på pcen, og i værste fall brann, pga alt for mye støv. Man må huske på at det sirkulerer en del kubikkmeter med luft igjennom ei kasse i timen, og da blir det en del støv som ligger igjen. Stedet maskinen står teller også. Rom med tepper, spesielt soverom avler veldig mye støv. Så jeg personlig renblåser pcen 1 gang i måneden. Det tar 5 min og er absolutt verdt det. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er vel ikke direkte lurt å støvsuge i en pc, men ok... Imponerende at det blir så stor forskjell Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Nei, det er ikke en fordel. Det lønner seg å renblåse den med trykkluft. Gjerne luft på boks. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Er vel ikke direkte lurt å støvsuge i en pc, men ok... Hvorfor er ikke det lurt? Jeg har gjort det flere ganger uten noe som helst problemer. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 1. Det er lett den suger seg ned mot noe, f.eks en komponent på HK, og da kan ting fort ødlegges. Så skal du støvsuge brukt absolutt minste sugestyrke. 2. De har en tendens til å bygge opp statisk elektrisitet. Det er ikke sunt for elektroniske komponenter. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Kanskje greit å støvsuge det rommet pcen står i litt oftere også? der der er noe av det verre jeg har sett av støvoppsamling på under et år... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Støvfiltre på samtlige vifter i kabinettet hjelper også betraktelig. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Har støvfilter på viftene som blåser igjennom kabinettet i hovedmaskinen, der har jeg faktisk ikke behøvd å rengjøre verken CPU eller GPU-vifta siden jeg bygde maskinen i fjor vår. Filtrene tar jeg forsåvidt en gang i måneden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg har samme erfaringer selv. Fronten på mitt Lian-li v1000 er relativt åpen, men det ser ut til at støvfiltrene tar alt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Filter er noe jeg savner i mitt Antec 900. Men så tar jeg å renblåser det 1 gang i måneden hele maskina, så holder det bra på den måten. Men en ser at dette som har åpninger og vifter overalt fort blir støvete Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Støvfiltre kan du kjøpe på Microplex.no. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Veldig enig med at filtere er tingen! har det i mitt antec p190, er betraktlig mindre støv i den enn i mitt gamle x-gear kabinett, selv om antecen har flere og kraftigere vifter, ergo mere kubikk i timen, slår bare filterene mot rekkverket på verrandaen anne hver uke eller no! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå