kvr333 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg er en ganske primitiv amatør som nettopp har bestilt et Canon 50D + et fastobjektiv på 85 mm F/1,8. Nå vil jeg også kjøpe et ekstra minnekort. Jeg har et 4 GB Sandisk Extreme III fra før til min Canon 350D. Jeg hadde tenkt å kjøpe ett til siden jeg nå kan få veldig store bildefiler og siden jeg liker "å holde knappen nede". Vil den ekstra hastigheten på Sandisk Extreme IV (40 MB/sek. mot 30 MB/sek. for Extreme III) i praksis bety noe særlig? Jeg kan for så vidt regne, men dette dreier seg kanskje ikke bare om matematikk? Hilsen utålmodig gammel dame :-) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Et Extreme IV vil ikke ha noe for seg fremfor Extreme III på et 350D. For det første er ikke kortleseren og bufferet i kameraet raskt nok til å dra særlig nytte av noe raskere enn Extreme III, og for det andre tror jeg kameraet må støtte en eller annen standard for å kunne utnytte Extreme IV sitt fulle potensiale. 350D støtter ikke denne standarden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Men på den nye 50D så kan du nok utnytte Extreme IV; ihvertfall i teorien. Uansett, hvis kjøper du en Extreme IV med kortleser, så oppnår du ihvertfall noe når du laster bildene over på PC'en. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå