greiven Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hei! Nå har det seg sånn at jeg er litt interessert i å skaffe meg et speilreflekskamera som skal brukes på hobbybasis. Er veldig usikker på hvilket kamera jeg skal velge. Det skal også sies at jeg er en nybegynner med fotografering generelt, og vil kjøpe meg ett speilreflekskamera. Har dere noen innspill å komme med, så er det bare å skrive Her er noen kriterier: - Rundt 4000 kr eller lavere - 8 megapixel eller over - Et kamera som jeg kan bruke til fotografering av natur, personer, urbane strøk ol. Jeg har sett meg ut noen kameraer: Nikon D60 Canon EOS 1000D Sony Alpha DSLR-A300 Pentax K200D Olympus E-420 Vær så snill og kom med innspill på andre kameraer som kan passe til meg. Endret 29. oktober 2008 av Kiimmeen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du har glemt Pentax K200D og Olympus E-420 (eller E-520). Tom Lenke til kommentar
greiven Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 De kameraene jeg allerede har lagt til var bare en liten start, men jeg skal se på dem Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Et råd vi pleier å gi er at du kommer deg i en butikk og prøver ut grepet. Det er store forskjeller på de, og du vil ikke bruke kamerat så mye hvis du ikke liker grepet. Du bør heller ikke henge deg opp i antall megapiksler; alle har mer enn nok. Tom Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Et annet råd er å se gjennom noen av de andre trådene som omhandler det samme som du spør om. Ikke for å være grinebiter eller forumpoliti, men jeg synes det begynner å bli litt vel mange av disse hjelp-meg-å-finne-kamera-trådene nå. Lenke til kommentar