Gå til innhold

iBaken.no - Ønsker kritikk

Anbefalte innlegg

Da er mitt nye prosjekt i gang. Navnet kan kanskje få noen til å klø seg i hodebunnen, men jeg harlagt merke til at alt som skal være kult og trendy, må ha en liten "i" med i seg. Som iPhone, iPod, iGoogle, etc etc. Jeg ville da lage en litt humoristisk versjon av dette. Nemlig iBaken.no.

Jeg ville lage en enkel side, med lite dill dall. Jeg har gjort et par forsøk tidligere på å lage porteføljer og alt mulig dill, men dette medfører bare til en stor side, med stor side, med LITE innhold.

Min visjon var altså denne gangen: Stilrent, og enkelt.

Kanskje det blir for enkelt for noen, men det gjenstår å se! :)

Siden min er som nevnt: iBaken.no

Noen kan ha problemer med å komme seg inn på siden, skyldes bug på webhotellet. Men håper det går bra!

Og forresten, om noen ønsker å inngå linkpartnerskap, nøl ikke med å sende PM! :)

Takk for all respons.

(Edit: setter forresten stor pris på kommentarer på innleggene mine)

Endret av Erik B.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :) Er en blogg, men å bli tatt super seriøst er ikke noe mål, da hensikten er å være litt tullete.

Siden er laget helt selv. Det eneste jeg har stjelt er bakgrunnsmønsteret fra en annen side. Ellers er alt selvkomponert, hånden på hjertet.

Endret av Erik B.
Lenke til kommentar

Så lenge du bruker bakgrunner som er gratis gjør ikke dette noe. Hvis ikke dette er en template var den i alle fall veldig lik. Som sagt her du litt og jobbe med. Det første jeg la merke til var at "header" var større en "boksene" under. En bagatell, men likevel viktig. Fargen på linkene var også relativt utydelige, dette burde du enkelt fikse i CSS filen.

Lenke til kommentar

Kult konsept, men det har noen negative sider. Det er alt for liten kontrast mellom innhold og bakgrunn. Det blir da vanskelig å skille innhold og bakgrunn, noe som gjør at blikket fyker rundt om kring på siden når man først entrer den. Du som har laget designet er helt sikkert "vant" til designet, men tenk på oss som ser sida for vår første gang.

Glowen rundt boksene er jeg litt usikker på, men syntes du skal prøve å enten bytte ut bakgrunnen med en litt mørkere en(som skaper mer kontrast i innholdet), eller prøve det på en annen måte. Hva med å ha en stroke rundt boksene istedet for glow? Verdt å prøve..

Det er også litt alignment som er feil, f.eks at headeren er bredere enn innholdsboksene. Prøv å få de like brede, så blir det litt mer ryddig.

Ser ut som du har gjort leksa di på kodefronten, og kildekoden ser absolutt fin ut. Litt overkant med <br /> tags, men ellers ser det bra ut. Mulug du kan prøve å rydde litt i koden, slik at den ser mer oversiktlig ut. (Dette er en bagatell kun for perfeksjonister;))

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...