Gå til innhold

Kjøp av ny stasjonær pc - trenger hjelp med spesifikasjoner!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en ny stasjonær pc, hovedsaklig ment for gaming.

Det er flere år siden sist jeg oppdaterte meg på hardware(sist gang var når jeg ble konfirmert og kjøpte meg min første pc;) )

Skjerm har jeg fra før.

Jeg er ute etter å bruke mellom 10 000 og 12 000, pluss/minus.

Spørmsål: Er det vits i å kjøpe en Intel Quad cpu? Jeg skal hovedsaklig bare bruke pc'en til spill og surfing - klarer spillene å utnytte noe av de fire kjernene? Eller er Duo mer enn nok?

Her er et oppsett som jeg konfigurerte på komplett.no:

Komplett Gamer i25 - Creative edition

- Miljøgebyr 50.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 324600

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

World of Warcraft, MMORPG, PC

Company of Heroes DX10

Ghost Recon Advanced Warfighter

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A,

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Razer Diamondback 3G Frost Blue

Qpad|CT, White, Medium,4mm, Gamingmatte

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS Win Vista Home Premium Norsk

Garanti 3 år - Sende inn

Pris: 10948 kr

Hva syns dere?

Er Komplett den rette plassen å handle, eller er Netshop bedre?

Setter veeeldig stor pris på hjelp!

Pfh tusen takk!

Endret av HerrBleke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anyway:

alt ser greit ut men ville kansje tatt bedre strømforsyning med tanke på senere oppgradering :)

quad er ingen vits hvis du ikke skal holde på med MYE multitasking og div redigerings programmer :) en en intel Core 2 Duo e8500/e8600 burde du ta isåfall :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
anyway:

alt ser greit ut men ville kansje tatt bedre strømforsyning med tanke på senere oppgradering :)

quad er ingen vits hvis du ikke skal holde på med MYE multitasking og div redigerings programmer :) en en intel Core 2 Duo e8500/e8600 burde du ta isåfall :)

men likevel er quad core mer fremtidsrettet for etterhvert kommer det spill som yter bedre med quad enn duo.. jeg mener du bør velge qx9550 med dette budsjettet, rå CPU !

Lenke til kommentar
anyway:

men likevel er quad core mer fremtidsrettet for etterhvert kommer det spill som yter bedre med quad enn duo.. jeg mener du bør velge qx9550 med dette budsjettet, rå CPU !

Viss du skal kjøpe ein pc til ca 10000-12000 så heller legg pengane i eit betre skjermkort. Det kan bli lenge til det er standar at spel støttar quadcore. Men det vil ikkje HenrikPC forstå...

Endret av zeq93
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

strengt talt trenger han ikke bedre skjermkort enn 4870, skal det bli nødvendig kjøper han bare et identisk til. og når spillprodusenter som Valve holder på å lage spill med støtte for quad core og unreal engine 3 (unreal tournament) har støtte for quad core, er det ikke lenge før resten av spillverden følger etter. etter jul vil vi se mer og mer spill med støtte av quad core

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...