cptCory Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Har installert Vista ultimate 64 bit på egen partisjon. 35GB Har ikke installert noen spill eller programmer på denne partisjonen. Likevel er den nå fyllt til randen 34,1 GB med kun 1.2 GB ledig, hva skjer? og hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Tror ikke at dette er unormalt mye for Vista 64 bit. Du må huske på at 64-bits filer er dobbelt så store som 32-bits og en base install av Vista Home Premium 32 bit mener jeg å huske ligger på ca 13 gb. That's what you get when choosing bloatware OS :> Lenke til kommentar
Saint123 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 -Kjør en disk cleanup -sjekk med f.eks CCleaner Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Manuelt slett alt du i det heletatt ikke trenger(Mediacenter, mediaplayer, movie maker, dritt som følger med altså), og fjern alle gjennoprettings punkt. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hibernation filer tar sannsynlivis en del plass, temp filer er også greit å slette. Indekseringstjensten bruker også litt plass mener jeg å huske. Har en vista ultimate instalasjon med office og litt annet rask på hovedpartisjonen og det tar 19GiB til sammen. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Jeg har hatt vista 64bit installert nå ganske lenge og min tar ikke noe særlig større plass enn den gjorde når jeg installerte det... Men nå installerer ikke jeg noe på den disken utenom småprogrammer som gjerne starter med windows.. Msn, irc, winamp etc... Min vista tar ikke mer enn 17gb, inkludert programfiler og alt det der... Når ble det foresten sånn at 64bit filer tar dobbelt så stor plass? Det var nytt for meg Endret 30. oktober 2008 av Pansergnom Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Sjekk C:\Users\****\AppData\Local\Temp Min mappe her hadde fylt seg opp med rundt 60GB(!) slik at min 80GB partisjon ble helt full. - kjbu Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Sjekk størrelsen på winsxs-mappa (Windows Side-by-side): C:\Windows\winsxs\ Denne er det dessverre lite å gjøre med. For øvrig er 40 GB anbefalt størrelse på en Vista-partisjon (unntatt for Home Basic). Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 takk for alle svar og god hjelp! i C:\Users\****\AppData\Local\Temp mappa var det 7 GB med filer så sletta bare alt sammen. hadde også 2 GB mer ledig etter at jeg restarta maskina uten å ha gjort noe som helst. dette fyller seg sikkert opp igjen når maskinen står på over lengre tid? winsxs mappa er forresten 9.8GB nå har jeg god plass igjen så takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå