Gå til innhold

Test: Samsung I900 Omnia

Anbefalte innlegg

blir mye mas her nå men men.

jeg som er vant til touchwizen kommer ikke til og irritere meg over oppløsninga på omniaen da?

Oppløsninga er stort sett den samme.

(Men F480 har opptil 248K farger mens alle windows mobile telefoner kun har 64K farger)

Naar amobil never opplosningen saa er det fordi de samenligner med f.eks HTC Touch Diamond som har en 2.8 tommer skjerm med 640x480 (VGA) opplosning.

Hvis du plasserer din F480 Touchwiz ved siden av en Touch Diamond saa vil du see denne forskjellen.

Derimot hvis du plaserer din F480 Touchwiz ved siden av en Omnia vil du nok ikke se noen forskjell.

Derimot saa har ogsaa den fysiske storrelsen paa skjermen noe og si bade i dagelig bruk, finger vennlighet, ved surfing og film titting der Omnias 3.2 tommers skjerm storrelse kommer godt med. :!:

Men hvis du ikke trenger en "Smart Telefon" med Windows Mobile OS, saa kan nok Samsung M8800 Pixon (3.2 tommers skjerm, TouchWiz og 8MP Kamera +++) vaere et kjempe alternativ istedenfor.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
prisen blir vel en del lavere på 8gben? hvordan er denne i forhold til touchwizen? er den like rask og enkel så lenge man bare bruker de vanelige funksjonene? (mp3spiller,kamera,kalender,meldinger,ringe og vise bilder) eller er det sånn at man må bruke evigheter på og stirre på det teite windows hjulet? og er skjermoppløsninga så lav at man legger merke til det?

edit: skriveleif

Har brukt denne en stund nå. Jeg trodde skjermoppløsningen skulle være bedre. Det er ingenting jeg bryr meg spesielt om, eller hadde noen forventninger til (noe man visste når man kjøpte tlf). Men jeg er heller ikke imponert, slik som en blir av f.eks. HTC Touch HD. Allikevel, bedre skjermoppløsning bruker mer batteri, og jeg kan tilføye at jeg er veldig fornøyd med batteriet til telefonen.

Den er ikke spesielt treg, jeg er ganske fornøyd (er vant med "dumme" telefoner). Tror ikke dette er noe du burde irritere deg over, da er du kresen. Har erfart at det er litt som en datamaskin; ikke lurt å gjøre ting for fort eller flere ting samtidig eller trykke vilt, da henger den seg lett opp.

Lenke til kommentar

Hei :)

Har nettopp fått meg samsung omnia, men lurer på om det går an å skru av av EDGE slik at jeg ikke med et uhell kobler meg opp på det på internett så jeg ikke bruker så mye penger, uten å skru av hele telefonfunksjonen slik at jeg ikke kan ringe eller sende meldinger?

Og går det an å skru av nettvekslingen (roaming)?

Klarer ikke å finne ut av det der selv, så håper noen kan hjelpe meg :blush:

Lenke til kommentar
Hei :)

Har nettopp fått meg samsung omnia, men lurer på om det går an å skru av av EDGE slik at jeg ikke med et uhell kobler meg opp på det på internett så jeg ikke bruker så mye penger, uten å skru av hele telefonfunksjonen slik at jeg ikke kan ringe eller sende meldinger?

Og går det an å skru av nettvekslingen (roaming)?

Klarer ikke å finne ut av det der selv, så håper noen kan hjelpe meg :blush:

NoData

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Denne er håpløs og bruk som musikkspiller. For det første så greier ikke Windows Media player å registrere mer enn 99 sanger, for det andre er det umulig å bla mere enn 20 sanger i de andre avspillingsprogrammene før du ved et uhell har startet avspilling av en sang og må starte å bla fra A igjen.

Du har 3 alternative plasser å lagre en kontakt. Hvis du slår opp i Telefonboken din så finner du ikke de som ligger i Outlook eller SIM, og dermed får du heller ikke synkronisert med PC.

Kamera er veldig bra i noen situasjoner og elendig i andre.

Alt for komplisert - Kjøp en vanlig telefon !

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...