Gå til innhold

Test: Samsung I900 Omnia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk mobilen min i går og har drevet og rotet litt rundt.

Har på langt nær sett på alt, men har funnet til at jeg ikke får til gps'en. Det irriterer noe voldsomt. Programmet som kommer med Samsung Navigator - Route 66 - er ferdig installert og åpnes bra, men telefonen finner ikke gps-satelitter. Noen som kan hjelpe?!

T

Lenke til kommentar

Postet dette også under tips og trix for omnia, men gjentar det her:

Da har jeg vært ute og gått en tur

Fant denne oppskriften på et annet forum:

I did this by changing the "External GPS" settings located in Start > Settings > System

Change Baudrate to 38400 from 4800.

So my settings are GPS program port COM3

GPS Hardware port 9

Access : Manage auto

I tillegg aktiverte jeg XTRA under "fobedret gps" - leste noen plasser i forumet at det var påkrevd, men slo den etterhvert av - og det funket fortsatt, men om det var pga at jeg da hadde "fix" på satelitter vet jeg ikke. Får sjekke det i morgen når jeg tester den på nytt - uten XTRA aktivert. Vet noen forresten hr hva som skal til for at man skal bli belastet penger? Autonedlastning under "forbedret GPS" har jeg ikke hatt aktivert.

T

Fikk mobilen min i går og har drevet og rotet litt rundt.

Har på langt nær sett på alt, men har funnet til at jeg ikke får til gps'en. Det irriterer noe voldsomt. Programmet som kommer med Samsung Navigator - Route 66 - er ferdig installert og åpnes bra, men telefonen finner ikke gps-satelitter. Noen som kan hjelpe?!

T

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

prisen blir vel en del lavere på 8gben? hvordan er denne i forhold til touchwizen? er den like rask og enkel så lenge man bare bruker de vanelige funksjonene? (mp3spiller,kamera,kalender,meldinger,ringe og vise bilder) eller er det sånn at man må bruke evigheter på og stirre på det teite windows hjulet? og er skjermoppløsninga så lav at man legger merke til det?

edit: skriveleif

Endret av ---SPEED---
Lenke til kommentar

Min neste mobiltelefon skal være god å surfe på internett; Altså vise nettsider på en bra måte, uten å måtte berøre skjermen for å forstørre bilder og tekst for å kunne lese hva som står der. Samsung Omnia kan ikke det, etter hva en test (husker ikke hvor) for noen uker siden viste.

Fant en test hos Amobil som sier at når man zoomer inn på nettsider, blir resultatet bedre, som kan sees her

Lenke til kommentar
prisen blir vel en del lavere på 8gben? hvordan er denne i forhold til touchwizen? er den like rask og enkel så lenge man bare bruker de vanelige funksjonene? (mp3spiller,kamera,kalender,meldinger,ringe og vise bilder) eller er det sånn at man må bruke evigheter på og stirre på det teite windows hjulet? og er skjermoppløsninga så lav at man legger merke til det?

Det er ingen forskjell pa 16GB og 8GB versionen, det vil si bortsett fra nettop mengden av intern lagring plass. :p

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Min neste mobiltelefon skal være god å surfe på internett; Altså vise nettsider på en bra måte, uten å måtte berøre skjermen for å forstørre bilder og tekst for å kunne lese hva som står der. Samsung Omnia kan ikke det, etter hva en test (husker ikke hvor) for noen uker siden viste.

Fant en test hos Amobil som sier at når man zoomer inn på nettsider, blir resultatet bedre, som kan sees her

Paa omnia kan du se sidene normalt naar du surfer men for aa kunne lese text komfortablet maa du zoome in med aa berore skjermen.

Hvis surfing er det du prioritere mest paa en mobil da er nok heller Touch HD telefonen for deg.

Lenke til kommentar

Paa omnia kan du se sidene normalt naar du surfer men for aa kunne lese text komfortablet maa du zoome in med aa berore skjermen.

Hvis surfing er det du prioritere mest paa en mobil da er nok heller Touch HD telefonen for deg.

Kan egentlig ikke tenke meg en mobil uten tastatur/qwerty. Har en pda uten tastatur,og må bruke stylus, da ikonene er for små til fingrene. Hadde lenge tenkt å kjøpe Xperia X1, men den har også WM (som min pda), og har lest andres erfaring på forum her at man må bruke stylus på skjermen.

Lenke til kommentar
Kan egentlig ikke tenke meg en mobil uten tastatur/qwerty. Har en pda uten tastatur,og må bruke stylus, da ikonene er for små til fingrene. Hadde lenge tenkt å kjøpe Xperia X1, men den har også WM (som min pda), og har lest andres erfaring på forum her at man må bruke stylus på skjermen.

Det finnes mange finger vennlige on-screen tastatur alternativer for wm baserte mobiler (og WM PDA'er for den del) her er noen:

Resco Keyboard Pro

SPB Keyboard

TouchPal

PocketCM (Gratis)

Det finnes ogsaa et stort utvalg av fingervennlige navigasjonsprogram ogsaa, som f.eks:

Ifonz (Gratis Iphone lignende UI/interface for WM mobiler)

PointUI (Gratis finger vennlig UI for WM Mobiler)

SPB Mobile Shell

Communication Suite (Finger vennlig pakke som bla. inkluderer Tastatur, sms/chat, kontakt bok og konfigurerbar UI start side®)

Wishbar Advanced Desktop (Finger vennlig UI med avansert GUI interface for a lage dine egne skins og navigasjons oppsett)

Manila2D (Gratis version av HTC TouchFlo UI)

SHBT MyHome - Enkel og brukervennlig start skjerm/today plugin.

+++++ mange flere....

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Det er ingen forskjell pa 16GB og 8GB versionen, det vil si bortsett fra nettop mengden av intern lagring plass. :p

Det vet jo jeg og da :p

spørsmåålet var om omnia telefonen. Er den like rask som touchwizen er ? og er skjermen så dårlig at vanelige folk ser det tydelig? og igjen noen som vet når 8gb kommer ?

Endret av ---SPEED---
Lenke til kommentar
Det vet jo jeg og da :p

spørsmåålet var om omnia telefonen. Er den like rask som touchwizen er ? og er skjermen så dårlig at vanelige folk ser det tydelig? og igjen noen som vet når 8gb kommer ?

Omnia er veldig rask for en WM telefon, saalenge du ikke har alt for mange program gaende samtidig saa er den omtrentlig like rask som TouchWizen (F480).

Innefor de helt normale funksjonene er den like enkel aa bruke.

Men det lønner seg aa sette seg inn noe i Windows Mobile for aa kunne utnytte denne maximalt.

Det har ennaa ikke vaert opplyst om 8GB versionen kommer til Norge men den finnes i de fleste andre land saa hvem vet...

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Det finnes mange finger vennlige on-screen tastatur alternativer for wm baserte mobiler (og WM PDA'er for den del) her er noen:

Resco Keyboard Pro

SPB Keyboard

TouchPal

PocketCM (Gratis)

Det finnes ogsaa et stort utvalg av fingervennlige navigasjonsprogram ogsaa, som f.eks:

Ifonz (Gratis Iphone lignende UI/interface for WM mobiler)

PointUI (Gratis finger vennlig UI for WM Mobiler)

SPB Mobile Shell

Communication Suite (Finger vennlig pakke som bla. inkluderer Tastatur, sms/chat, kontakt bok og konfigurerbar UI start side®)

Wishbar Advanced Desktop (Finger vennlig UI med avansert GUI interface for a lage dine egne skins og navigasjons oppsett)

Manila2D (Gratis version av HTC TouchFlo UI)

+++++ mange flere....

Her var det mange bra. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
høres bra :D men skjermoppløsninga da er den så dårlig at man går og irritere seg over det? i forhold til touchwizen ?

Nei, mellom disse 2 er det ikke mye som skiller.

Touchwiz (F480) har en 2.8 tommers skjerm med 240 x 320 (QVGA) pixels opplosning.

Omnia har en 3.2 tommers skjerm med 240 X 400 (WQVGA) pixels opplosning.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...