Andynator Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 hm.. siden kameraet ikke er noe særlig å skryte av tror jeg at jeg skal følge nærmere på htc hd Htc stiller vel i klassen med dårligste kamera i sine telfoner,så tro på undre tror jeg ikke du bør :-) Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) tenker mest på media delen uten kamera. muligens htc er mere "brukervennlig" når det kommer til musikk og film med større skjerm og oppløsning. det eneste som trekker ned på htc er ikke innen bygd minne, men snart kommer jo 16gb kort og tror neppe at jeg fyller den med det første men er enda open får begge, kanskje jeg skal vente til det kommer en telefon med en blanding av spesifikasjonene Endret 30. oktober 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 til deg som har lagt inn alle disse forskjellige programmene? Er det bare å legge de over som widgets i startskjermen etterpå? Eller er det bare samsung sine prog man kan gjøre sånt med? Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) tenker mest på media delen uten kamera. muligens htc er mere "brukervennlig" når det kommer til musikk og film med større skjerm og oppløsning. det eneste som trekker ned på htc er ikke innen bygd minne, men snart kommer jo 16gb kort og tror neppe at jeg fyller den med det første men er enda open får begge, kanskje jeg skal vente til det kommer en telefon med en blanding av spesifikasjonene Prøv ut HTC Touch Diamond Pro og du vil se mer eller mindre hvordan intefacen på Touch HD blir. Endret 30. oktober 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) til deg som har lagt inn alle disse forskjellige programmene? Er det bare å legge de over som widgets i startskjermen etterpå? Eller er det bare samsung sine prog man kan gjøre sånt med? Bruker en Widgets'ene er en begrenset til kun de medfølgende fra Samsung. For evt. egen innstalerte 3 parts program så accesserer du disse fra "snarvei" menyen eller program menyen. Du kan selvfølgelig også instalere program som kan brukes istendenfor widgets eller andre medfølgende todays plugins. Som f.eks en av disse: Winterface SPB Mobile Shell Gratis "skins" tileggspakke til SPB Mobile Shell WishBar Advanced WishBar Advanced Desktop Touch Comander Yrgo FTouchSL Her er også noen exsempler på gratis varianter: Manilla2D Ifonz ThrottleLauncher Ultimate Launcher Endret 30. oktober 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) hm.. siden kameraet ikke er noe særlig å skryte av tror jeg at jeg skal følge nærmere på htc hd Bildene som ble tatt under denne testen er ikke veldig representative for kvaliteten på kamera til Omnia, det kan du glatt see ved å samenligne de med en mengde andre tester med exsempel bilder rundt om på nett. Håper Samsung Norge tar tak i dette og sørger for at ROM versionen brukt i de telefonene som blir lagt ut til salg har en bedre og fullt oppdatert version. Dette er ikke en ukjent situasjon heller, flere av de som har tested Omnia har i ettertid oppdatert sine tester etter at de har modtatt nye ROM version som har hatt kraftig forbedringer på dette punktet. En av de Tyske ROM versionene hadde dette "problemet" også , brukere som hadde denne fikk da tilgang til en ny ROM version + en kamera oppdaterings kode og vips så hadde de også flotte bilder Endret 30. oktober 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 hmm. det er tydeligvis mye man kan legge inn på denne:P hehe. Lurer på hvordan det blir å hoppe fra k850i til omnia.(hvis det blir den da...) Vet dog ikke helt sikker på om det er vits for meg å ha smartphone.. Driver ikke mye med mail, og kan godt kun sjekke det en gang om dagen, og har heller ikke noe behov for å være tilkobla msn på mobilen. Derimot så liker jeg selvsagt å legge inn forskjellige prog på tlf,og kanksje ting man ikke visste man trengte;) (om noen skjønner den;) ) i tillegg så har jeg alltid ønsket meg tlf med wlan... Hva er det beste med omnia i forhold til SE`n du hoppa fra mobilehappy? Lenke til kommentar
ubbsond Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Proprietær lade- og lydtilkobling? Ikke så mange av SE telefonene får minus for dette Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) hmm. det er tydeligvis mye man kan legge inn på denne:P hehe. Lurer på hvordan det blir å hoppe fra k850i til omnia.(hvis det blir den da...) Vet dog ikke helt sikker på om det er vits for meg å ha smartphone.. Driver ikke mye med mail, og kan godt kun sjekke det en gang om dagen, og har heller ikke noe behov for å være tilkobla msn på mobilen. Derimot så liker jeg selvsagt å legge inn forskjellige prog på tlf,og kanksje ting man ikke visste man trengte;) (om noen skjønner den;) ) i tillegg så har jeg alltid ønsket meg tlf med wlan... Hva er det beste med omnia i forhold til SE`n du hoppa fra mobilehappy? Alt er egentlig forskjellig, men fremdeles likt... Den er like hendig og enkel i bruk. Det jeg setter mest pris på er det å kunne legge inn de programene jeg vil, spesielt som musikspiller da jeg foretrekker å bruke FLAC format. Liker selv berøringsskjermer og at den har en 3.2 tommers skjerm kommer godt med til video, Youtube, web surfing og spill. Eksempel på et spill som er ypperlig på Omnia: Warefare Incorporated På den andre siden var SE W910i ok på de fleste punkt også, 3G, minnekort slot, akselometer, grei på gaming, ok musikk spiller, 2.4 tommers skjerm med Opera Mini og Gmail Mobil fungeret også brukbart for surfing og email. Men jeg ville aldri ha byttet tilbake til en "ikke" smart telefon igjen, er nå hektet på telefoner som lar meg instalere program og forandre funksjonalitet og navigasjon selv. Omnia med Kinoma Play installert og et par gode høretelfoner fungerer også fantastisk bra som musikk spiller. Både lagrings plass, funksjonalitet, brukervennlighet og lydkvalitet er helt på topp. Liker også at 3.5 mini-jack overgang med innebygget mic følger med, slik at jeg kan bruke den som musikk spiller med mine egne favoritt høretelfoner og fremdeles beholde handsfri funksjonaliteten. Omnia er også noe større og tyngre en min tidligere SE, men den kommer faktisk akkurat innenfor "størrelses grensen" for å vaere lommevenlig og hendig. Det skader heller ikke at den ligger godt i hånda og at lyd kvaliteten ved telefonsamtaler er ypperlig. Endret 31. oktober 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hmm. da ser det ut som det blir min neste telefon da:) Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Som jeg skriver i testen, så savner jeg en mulighet for å skifte mellom mus- og navigasjonsmodus på en enkel måte. Marius Oppskriften på dette finner du her... Kort på Norsk for de som ikke er så stødig i Engelsk eller bare for late til å lese alle instruksjonene i tråden ovenfor: :!: 1. Last ned filen kalt chgFingerMouse001.zip som du finner ved å klikke på linken over. 2. Unzip denne på din lokale pc. 3. Kopier filen over til din Omnia i900 eller i780 , legge denne i program folderen. 4. Naviger deg inn i setting/innstillinger i din telefon og trykk på buttons/knapper, her kan du så forandre en av knappene til å aktivere denne program snutten. (den vil vaere en av alternativene du kan velge i nettreksmenyen) Endret 31. oktober 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Bilde eksemplene i Amobils test var ikke spesielt bra og er ikke fullt ut representativ for bildekvaliteten som du kan oppnå med Omnia. Mine egne bilder blir en god del klarere og vel fokusert enn disse og jeg er ikke akkurat en stjerne fotograf, jeg bare sikter og trykker ivei Dette får meg til å tro at det muligens var noe fysisk galt med prøve eksemplaret eller at ROM og/eller kamera programvare version brukt ikke var optimal. For de som er interesert i å se noen eksempler på bilder tatt med Omnia av forskjellige menesker rundt om i verden sjekk ut disse linkene som jeg fant med et hurtig søk på Flickr.Com Bilde exsempler 1 Bilde exsempel 2 Bilde exsempler 3 Endret 31. oktober 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Noen som vet om noen butikker som har fått inn denne enda? Lenke til kommentar
Andy81 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Noen som vet om noen butikker som har fått inn denne enda? Det er vel fortsatt 7/11 som er datoen til distrubutør så vidt jeg vet. Sa kanskje den er i butikken mandagen etter...??? Lenke til kommentar
Andy81 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Dagens oppdatering fra Samsung kundeserrvice: "Hei Takk for din email til Samsung ElectronicsNordic. Denna telefon är på väg ut till förhandlarna Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer: 815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00. Eller du kan sende en email via vår hjemmeside www.samsung.no. Med vennlig hilsen Anna " Lenke til kommentar
haabe Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Denna telefon är på väg ut till förhandlarna Håper virkelig det! Jeg bestilte min fra cdon.com for en god tid tilbake, og har opplevd at leveringsdatoen har blitt forskyvd flere ganger allerede (Akkurat nå ser jeg den er skjøvet frem til i morgen - snakker om ustabil leveringstid ) Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 hmm.. føler jeg har venta så lenge at jeg har blitt usikker på om jeg har råd likevel:P Noen som har fått tafsa på denne enda og kan fortelle om den? så synd jeg ikke har fått sett den irl... Lenke til kommentar
Andy81 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hentet min i butikken i dag... Var vel litt flaks at de fikk den inn før helga, men til gjengjeld fikk de baer inn to. Hvorav den ene var bestillt til meg :!: Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Lov å spørre om hvor dette var? Lenke til kommentar
Andy81 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Butikk like ved Gardermoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg