Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm med minne på riktig plass, omvendt på feil plass?

Anbefalte innlegg

Hadde nettopp kjøpt meg ny PC men ting gikk ikke som det skulle!

Hver gang jeg har Minnemodulene på riktig plass får jeg bare svart skjerm når PC'n booter.

Men dersom jeg setter minnemodulene i de brønnene som er lengst unna CPU'en 2. gule og 2. svarte så funker det! Men det ender opp med at jeg får masse bluescreen, feilmeldinger og korrupte nedlastninger... Har prøvd 2 forskjellige Minnesett og begge har vist samme symptomer. Har kjørt minnetester, fikk mange feil.. har prøvd med 1. gule og 2. gule, 1. svarte og 2. svarte, 1. gule og 1. svarte, ingen av delene har fungert

Jeg kom fram til at det var noe feil med kortet (P5Q PRO) og sendte det tilbake til Amentio. De fant ingen feil med kortet. Kan det være at jeg har gjort noe feil med montering av CPU og/eller kjøler? eneste jeg kan komme fram til... skal ha nok med strøm!

Specs: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82369

Hjelp meg!

Endret av Stidilko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som er populært å skrive er jo å bruke bare én minnemodul, og se om det funker.. men det ser det ut som om du har prøvd? Og hvis du har testet med forskjellig minne også, skulle ikke det være problemet.

Disse to modulene skal stå i hver sin gule slot for å kjøre parallellt.

..men svart skjerm? har du testet grafikkortet i en annen pc?

Ellers: Noe jeg oppdaget da jeg oppgraderte fra XP til vista var at systemet ble mer følsomt for hvordan jeg koblet til komponentene; I XP hadde jeg aldri det problemet, så jeg har aldri vært så nøye med hvordan jeg koblet på drevene, men nå måtte jeg flytte DVD-brenneren min til første SATA-port før vista ble stabil; før jeg gjorde det hadde jeg episoder med blåskjerm og reboot uten forvarsel.

sorry, dette var ikke stort, men det var iallfall en respons..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...