Gå til innhold

Rock Band 2 vs Guitar Hero 4: world tour

Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som har spillt Rockband 2 online og kan fortelle meg hvordan det fungerer? Etter katastrofen vi så i GH4 vil jeg ikke kjøpe et nytt gitarspill før utviklerne skjerper seg og lager noe som faktisk er spillbart. Minstekravet mitt er at vi har en fungerende serveliste hvor man har muligheten til å velge vansklighetsgraden, hvor mange sanger man vil ha før matchen er over og hvilket instrument man vil bruke.

Det kan da umulig være så vansklig å få til?

Lenke til kommentar
Hva skjedde med onlinedelen til Gh4?

Edit: Hva er egentlig forskjellen mellom rock band og guitar hero? Er vel bare sang utvalget? Eller?

De har fjernet servelisten dem hadde i GH3. Den eneste muligheten man har for å spille online er å joine en matchmaker som ingen bruker fordi den er helt latterlig dårlig. Ikke nok med det så er det også umulig å velge hvor mange sanger man skal ha før matchen er over eller hvilken vansklighetsgrad motstanderen må ha. Det betyr at hvis du spiller på expert er sjangsene store for at du møter en som spiller på easy i pro-faceoff.

Som det er nå så er online ikke-eksisterende. Hvis du er heldig så kan du finne et spill på 1v1 pro-faceoff (gitar), men jeg har aldri klart å finne noe annet. Derfor må man allerede ha en venn fra før hvis man vil spille og det er ikke alltid dem er online.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt litt online Quick Play på 360, og jeg synes det er bra gjort.

Du starter med å joine de som spiller på din Xbox, så du kan ha med besøket ditt å spille hvis du vil. Så kan du velge å hente inn flere spillere fra nett. Når alle er samlet, velger man sang. Man kan også lage en setlist.

Så velger man vanskelighetsgrad, helt individuelt. Når sangen er ferdig, velger hver spiller om de vil spille mer, eller ikke. Hvis noen vil spille mer, velges det en ny sang. Velging av sanger går på omgang...

Edit: Dette er Rock Band 2

Endret av Maerl1d
Lenke til kommentar

GH4 og RB2 sin matchmaker innenfor for World Tour/Band campaign er egentlig akkurat det samme, det er bare etter dette RB2 sin går den beste veien og GH4 bare en brukbar men ikke noe å skryte av type vei. Begge to er omtrent like bra, eneste begge to sliter med er at spillerne ikke spiller som vokalist. Ellers er begge to toppers.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker RB-instrumentene, mest fordi gitaren har knapper som går helt ut til kanten på halsen og dermed er lettere å nå. I tillegg er det lettere å slide fingeren over knappene. De GH:WT trommene jeg prøvde falt i biter og fungerte svært dårlig så jeg har et problem med kvaliteten. RB1-instrumentene har jeg hatt siden påske og med unntak av fotpedalen (som var en kjent feil) så fungerer fortsatt alt helt utmerket. Det er gøy med cymbaler (GH:WT), men det får du som ekstrautstyr til RB2 trommene. Derfor bestillte jeg RB2-instrumentene fra Ebay og har droppet helt å kjøpe GH:WT-instrumenter.

Lenke til kommentar
GH4 og RB2 sin matchmaker innenfor for World Tour/Band campaign er egentlig akkurat det samme, det er bare etter dette RB2 sin går den beste veien og GH4 bare en brukbar men ikke noe å skryte av type vei. Begge to er omtrent like bra, eneste begge to sliter med er at spillerne ikke spiller som vokalist. Ellers er begge to toppers.

Jeg finner alltid vokalist (RB2), men det hender seg det tar litt tid før jeg finner en trommis.

Lenke til kommentar

Når det kommer til gitar spilling, hvilken av spillene liker dere best? Hvilket spill gir best "feel" av å spille gitar? Har bare spilt GH3 og GH4, men begynner å bli litt interessert i RB/RB2 pågrunn av låtutvalget, men for min del så blir det nok for det meste bare gitar spilling.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...