Gå til innhold

Rock Band 2 vs Guitar Hero 4: world tour

Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Madcats har to cymbal-sett ute, et med to og ett med tre cymbaler. De kan settes opp hvordan du selv vil, men du får ikke et identisk oppsett som GH:WT uansett siden RB2 fortsatt har fire pads, ikke fem som WT.

Men om man kjøper to cymbaler, og kobler disse inn, kan man velge, når man spiller WT, at den ene cymbalen er gul note, den andre er oransj og så bruke kun tre av de fire trommene som er standard på RB?

Lenke til kommentar
Joda, du velger hvilken cymbal som er hvilken farge avhengig av hvilken port du plugger cymbalen inn i.

Ok, takk for tilbakemelding. Lurer fortsatt på hvordan det skal virke da.. Fant et bilde av hvordan pluggene ser ut, og man har en grønn, en gul og en blå plugg for cymbaler. Pedalen er plugget inn i oransj. I GH:WT er den høyre cymbalen oransj, der er jo bassnotene kun markert med streker. Vil det være mulig å få akkurat samme "setup" på RB2 trommesett med cymbaler når man spiller GH:WT? Slik at den ene ekstra cymbalen brukes på oransje noter og den andre på gule og bassen kun på strekene?

Lenke til kommentar

Da var det nedlastbare materialet for Guitar Hero World Tour i desember klart:

December 4 -- Smashing Pumpkins track pack

"G.L.O.W."

"1979"

"Everlasting Gaze"

December 11 -- Nirvana track pack

"You Know You're Right"

"Negative Creep"

"Sliver"

December 18 -- Eagles track pack

"Frail Grasp on the Big Picture"

"One of These Nights"

"Life in the Fast Lane"

December 23 -- Reggae Rock track pack

"Jimi" -- Slightly Stoopid

"Your Face" -- Pepper

"Sacrifice" -- Expendables

Dessverre er det bare tre låter i uka, som jeg fryktet. Rock Band gir ut mye mer, sjelden færre enn 7 låter i uka. Om ryktene stemmer så blir det en "Best Of" pack med 13 No Doubt-låter i uka som kommer. :D

Ang DLCen til GH så er jeg interessert i "Everlasting Gaze" og "1979" fra Smashing, resten er meh... Menmen, det er ihvertfall gode tider å være Rock Band / Rock Band 2-spiller :)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Smashing Pumpkins blir tøft. Today er en tøff låt. (Snakket med en i sted, og han påsto at Smashing er gay :lol:)

For å flytte over sanger fra RB1 har du et valg i en meny eller noe. Tror også at det koster noen småpenger.

Du kan bruke alle gitarer på kryss av spillene når det gjelder 360 (untatt Rock Band guitar på GH3/WT så vidt jeg husker), de andre konsollene er det nok litt værre med.

Lenke til kommentar

Er snakk om 360 her :)

Har planer om å kjøpe Rock band 2 (eier IKKE Rock Band 1).. Har GH: III og gitaren, og GH. WT og gitaren til det.. Så har da planer om å spille Rock Band 2 med Rock Band 1 og 2 sanger, med GH: III-gitar og GH:WT gitar.

Og en liten ting til: Når separat trommesett kommer ut til GH:WT, kan jeg da bruke dette med Rock Band 2 ? :)

Lenke til kommentar
Bare lurer på en liten ting.. Om jeg kjøper meg Rock Band 2 spillet, hvordan får jeg over Rock Band 1-sanger?

Du må enten kjøpe RB1 eller låne disken av noen og betale 400 MS-points. Selve overføringen av sangene skjer i options i RB1 menyen.

Lenke til kommentar
Smashing Pumpkins blir tøft. Today er en tøff låt. (Snakket med en i sted, og han påsto at Smashing er gay :lol:)

For å flytte over sanger fra RB1 har du et valg i en meny eller noe. Tror også at det koster noen småpenger.

Du kan bruke alle gitarer på kryss av spillene når det gjelder 360 (untatt Rock Band guitar på GH3/WT så vidt jeg husker), de andre konsollene er det nok litt værre med.

Har allerede Today på Rock Band. Låta er tøff den og gøy å spille. Smashing er gay..? Haha :D

Rock Band gitarene fungerer helt fint i World Tour, men ikke i Guitar Hero 3.

Er snakk om 360 her :)

Har planer om å kjøpe Rock band 2 (eier IKKE Rock Band 1).. Har GH: III og gitaren, og GH. WT og gitaren til det.. Så har da planer om å spille Rock Band 2 med Rock Band 1 og 2 sanger, med GH: III-gitar og GH:WT gitar.

Og en liten ting til: Når separat trommesett kommer ut til GH:WT, kan jeg da bruke dette med Rock Band 2 ? :)

Jepp, GH:WT-trommene fungerer helt fint i Rock Band 2.

Lenke til kommentar

Ifølge denne siden

http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/

så kan jeg altså bruke GH3 gitaren på GH4 og omvendt, men var innom Gamestop idag, og der ble jeg fortalt at GH3-gitaren bare kan brukes som bass i GH4 siden den ikke er like avansert.

Er forøvrig til XBOX 360.

Er dette bare tull, eller stemmer det?

Tenkte nemlig jeg skulle benytte meg av tilbudet om å bytte inn to brukte spill mot GH4 m/ gitar for 99kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...