Gå til innhold

Rock Band 2 vs Guitar Hero 4: world tour

Nimrad

Anbefalte innlegg

Seriøst? Kan du skru det av? I RB1 og? Hadde jo vore supert.

Eg har ikkje noko behov for å få konsertfølelse, eg vil berre spele gitar. Mestring, utfordringar og tøffe låter er det eg vil ha. Når ei nydeleg låt som Radiohead - Creep blir ødelagt av at publikum syng med blir eg vonbroten.

Til jul blir det nok både RB2 og GH:WT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er enig i at det ikke er _SÅ_ mange gode sanger i Guitar Hero WT, noen godbiter er det jo. Men Michael Jackson synes jeg ikke har mye i et spill med rock å gjøre. Og ihvertfall ikke Tokio Hotel! FAEN AT DE ER SÅ DUMME Å TA MED BUTFUCKERSANGER!!
Hva feiler det folk som mener at Michael Jackson ikke har i et spill med rock å gjøre? For det første, det heter Guitar hero, IKKE rock hero. For det andre, veit du i det heletatt hvor kjent den guitar soloen til Eddie er? :/:/:/
Lenke til kommentar

Basspedalen på GH:WT er løs, ja. Løsningen til RB der pedalen er fast på tverrstangen nede på settet fungerer bedre.

AC/DC trackpacken er egentlig et frittstående spill. Det er basert på RB1 og låtene er en hel konsert av AC/DC. Flott pakke, om du liker AC/DC.

Og "Beat It" var knallenkel, men fortsatt gøy å spille i GH:WT. Ikke værst siden mesteparten av låtene i WT var labre.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Seriøst? Kan du skru det av? I RB1 og? Hadde jo vore supert.

Eg har ikkje noko behov for å få konsertfølelse, eg vil berre spele gitar. Mestring, utfordringar og tøffe låter er det eg vil ha. Når ei nydeleg låt som Radiohead - Creep blir ødelagt av at publikum syng med blir eg vonbroten.

Til jul blir det nok både RB2 og GH:WT.

Jeg liker den konsertfølelsen. Jeg kan ikke spille noen instrument, så den illusjonen spillet skaper er herlig. Jeg vil aldri få muligheten til å rocke løs på en scene, så det å få gjøre det hjemme synes jeg er deilig!

Ikke halshugg meg nå, men jeg har lest gjennom denne tråden og lurer på hva DLC er?

Jeg hørte også btw at på trommesettet til GH:WT så sitter basstrommepedalen løst fra resten av settet. Altså ikke på en aluminumstang som på RB-settet. Stemmer det?

Basspedalen til GH:WT er du fri til å plassere hvor du vil, fordi det ikke er en stang i mellom. RB passpedalen er også en del for seg selv, men det er en stang under hvor du har to hakk å plassere den på.

Men er enig i at det ikke er _SÅ_ mange gode sanger i Guitar Hero WT, noen godbiter er det jo. Men Michael Jackson synes jeg ikke har mye i et spill med rock å gjøre. Og ihvertfall ikke Tokio Hotel! FAEN AT DE ER SÅ DUMME Å TA MED BUTFUCKERSANGER!!
Hva feiler det folk som mener at Michael Jackson ikke har i et spill med rock å gjøre? For det første, det heter Guitar hero, IKKE rock hero. For det andre, veit du i det heletatt hvor kjent den guitar soloen til Eddie er? :/:/:/

Jeg vet det ikke heter Rock Hero. Men jeg vil da ha sanger som jeg liker å spille fordi, greit nok at du liker Jackson og Tokio Hotel, men jeg synes ikke disse har noe i et spill hvor man skal "starte et rockeband og dra på turne" å gjøre.

AC/DC trackpacken er egentlig et frittstående spill. Det er basert på RB1 og låtene er en hel konsert av AC/DC. Flott pakke, om du liker AC/DC.

Eget spill?

Det er vel egentlig mer en expansion. Du kan velge å spille det rett fra disken. Som et eget spill, eller å kopiere sangene inn på harddisken din for å spille dem i Rock Band 2 (Kanskje 1 også).

Men er ikke AC/DC trackpack laget ut i fra RB2?

Lenke til kommentar

Tenkte akkurat det samme. Beat it er faktisk faktoren som gjorde at vektskåla tippet i GH: WTs favør denne gangen. RB2 kjøpes inn senere.

Den soloen er bare magisk, samme er riffet (Ikke EVH som står bak dette, but still)

Lenke til kommentar

Til dere som klager på at Rock Band er så utrolig lett, har dere lasta ned Constant Motion av Dream Theater samt Yngwie Malmsteen track pack? Virker som om Harmonix satset på teknisk og mindre main stream sanger også, noe som er en meget positiv overraskelse!:)

Et godt eksempel:

Caprici Di Diablo

Hele sangen er jo en eneste stor sweeping øvelse, omtrent.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Det stemmer. Det er desverre kun av eller på, mens til HS har du fire forskjellige trinn. Ut frå det eg har lese ligg Breakneck rundt 3-4 HS, så det passer supert for meg som bruker HS4.

Edit: Glad eg valgte Xbox Elite med 120GB HDD, skal få brukt det meste der.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Kan man skru av publikum på GH:WT også? Blir gal av lydene de lager mellom sangene!

I går slo jeg av ene trommestikka mi i et vilt anfall av rocking, dette er konge! Lurer på hva jeg kommer til å ødelegge når jeg får de ordentlig fete låtene på RB2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...