Jakoozie Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Kva betydning har det kven som utvikla spelet? GH-serien har sitt særpreg, uansett kven som utvikla det. Uenig faktisk. GH1 og 2 har sitt særpreg. GH3 er derimot en ganske pointless shredfest med noter som overhodet ikke passer til musikken og hvor 80% av spillelisten er metall. Neversoft mangler visjon. GH3 mangler sjel, kort sagt. Det eneste ekstra som var med her var boss battles, en forferdelig "addition" etter min mening. At jeg personlig allikevel liker GH3 er bare fordi jeg er gitarist selv og synes det er morro med litt flailing notes og heftig metal/shredfest. At Neversoft også bare er etterlignere er også interessant. Først kom GH1-2, Neversoft kopierte dette i GH3 (så godt de kunne) Så for å rive seg løs fra dette laga Harmonix Rock Band, hadde stor suksess - Neversoft kopierte dette med GH4 (men la til song editor-tingen, som jeg synes virker spennende) Dessverre er jeg en kjent hykler og har planer om å kjøpe både GH4 og Rock Band 2. Men ikke fordi jeg har lyst Endret 27. november 2008 av Jakoozie Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Kopiere meg her og der, det er faen meg det dummaste argumentet noko gong brukt. Var ikkje Konami dei som først lagde eit sånt spel? Finnes det nye spel i dag som er så innovative at det ikkje finnes noko som liknar frå før av? GH3 heiter jo "Legends of Rock", forventa du pop og hip-hop? GH3 har enkelte ekstreme låter ja, men dei fleste er ganske riktige. Forresten så hadde dei med Jordan på GH2. Pointless shredfest? Må du ikkje være presis sjølv om tidsvindauga i forkant er alt for stort? Ingen kan "flaile" seg gjennom TTFAF eller TDWTG. GH3 er ganske spesielt akkurat på grunn av at det er ekstremt. Det var jo reine oppstandelsen når chris for første gang klarte FC på TTFAF. Det er utfordrande til tusen, det set eg pris på. Det finnes mange låter på GH3 eg aldri spelar fordi dei er alt for enkle. Nokre er enkle, men som eg spelar fordi låten er så tøff. Som f.eks. Jukebox Hero og Any Way You Want It. Der GH3 slår alle andre spel er med RaBl, TTFAF, TDWTG, DF-DLC, Virtuoso-pakken. Desverre er det sånn at ein kjem til eit punkt der det ikkje er like utfordrande. I så fall må ein gå over til å jakte på stjerner og FC, men det krever mykje øving. RB er festspel, GH er performancespel. Eg vil heller mestre dei ville soloene på TDWTG enn å spele dei 100% riktige notane på RB som ein går lei etter første gjennomgang. GH:WT er på ein måte skuffande i forhold til GH3 for min del. Det kjekke med desse spela er utfordringen, den er ikkje til stade lengre, men eg håpar på god DLC til GH:WT. GH:M skal kome, men om ein tar utgangspunkt i DM så blir det ikkje noko stor utfordring. Men det er vel desverre sånn at det ikkje er så stort marked for så vanskeleg låter, difor bøyer dei seg for massene og leverer noko som alle skal kunne mestre utan for mykje slit. Eg er ikkje ute etter realisme i spel. Det skal være ekstremt og overdrive. Det gjev ein mykje større og betre følelse av mestring. Om det er for mykje noter her eller for lite der betyr ingenting, det er snakk om ein plastgitar med 6 knapper, det vil aldri være i nærheten av verkelegheiten uansett. Endret 27. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det er et MUSIKKspill, så det viktigste er vel MUSIKKEN? Jeg blåser en lang marsj i å lete fram låter som er ekstremt vanskelige. Ja det er klart det er gøy å mestre vanskelige soloer, jeg synes det er et kick. Men primært spiller jeg og mine venner Rock Band 2 fordi det er gøy, jeg spiller det svært sjelden alene, og alltid velger vi låter vi har lyst til å høre på. Vi spiller alle på expert så det er ikke ferdighetene det står på. Virker som spillerene her er delt, noen spiller det som et ferdighetsspill hvor det er om å gjøre å klare fantastisk vanskelige partier uten å bomme (Guitar Hero 3-folket), og de som spiller det fordi det er gøy å selv "spille" musikk man liker (GH1/2/RockBand1/2). Personlig er jeg i sistnevnte leir så det ljomer etter, jeg synes GH3 er bare skrot og med noen svært få unntak er GH4 samme greia. Lenke til kommentar
Dr.Greve Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Kom over en ny chart fra "Guitar Hero World Tour community management team" som, i motsetning til joystiq, sier at GH:WT-trommene vil fungere på både RB1 og RB2 for PS3. http://blog.wired.com/games/2008/11/official-guitar.html Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Virker som spillerene her er delt, noen spiller det som et ferdighetsspill hvor det er om å gjøre å klare fantastisk vanskelige partier uten å bomme (Guitar Hero 3-folket), og de som spiller det fordi det er gøy å selv "spille" musikk man liker (GH1/2/RockBand1/2). Personlig er jeg i sistnevnte leir så det ljomer etter, jeg synes GH3 er bare skrot og med noen svært få unntak er GH4 samme greia. I utgangspunktet er jeg enig med deg, men jeg er faktisk litt begge deler. Selv om jeg har mye negativt å si om GH post GH2 liker jeg å kaste meg ut i tier 7 (?) sangene på expert i GH3 iblandt også, i tillegg til at jeg også spiller veldig mye for musikken. Det er helt sant at det er utrolig å mestre noe vanskelig. Men når du kommer så langt at du klarer alle sangene på expert, så er det et umotiverende SRORT sprang opp til å klare 5 stjerner/FC osv på de. Jeg sitter i hvertfall fast, og er ikke stort bedre enn jeg var rett etter GH3 kom ut og jeg runda det på expert. Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Zeph, mener du at det at Neversoft tok over en spillserie de ikke hadde vært borti ikke har noe å si? Harmonix hadde laget musikkspill før Guitar Hero, og derfor hadde de erfaring. Neversoft har laget Tony Hawk spillene, noe jeg mener er en ganske så tullete franchise. De lager et nytt spill hvert år, uten særlig mye forskjell. Jeg liker Harmoix's sine musikkspill best, de har forstått hvordan det skal gjøres. Spessielt når det kommer til software. Rock Band 2 er mye mer ryddig og enklere grafisk enn Guitar Hero WT, det må du vel si deg enig i? Ikke missforstå meg, jeg liker Guitar Hero, men jeg synes Harmonix har gjort det hele på en så mye bedre og enklere måte... Lenke til kommentar
LittleBigNorway Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Guitar Hero har no dei beste trummene Endret 27. november 2008 av LittleBigNorway Lenke til kommentar
dredg Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Kjøpte full pakke i dag og må si at de instrumenete til GH:WT er sinnsykt bra! Trommene er utrolig morsomme og fine å spille på, og det blir liksom litt mer realistisk med symbalene. Har noen problemer med sensitiviteten men det går greit. Gitaren synes jeg er helt fantastisk! Kjempeflott kvalitetsfølelse som gjør det mye mer engasjerende og lett å spille. Har spillt mye GH før med explorergitaren men har aldri syntes det har vært særlig fett, men nå må bare trommene stå litt mens jeg koser meg med gitar spill. Eneste som er litt kjipt er at strummeren lager en irriterende pipelyd når man spiller på den. Sangene på GH:WT er jeg ikke særlig glad i, må spille gjennom tre låter jeg synes er drit for hver jeg synes er bra. Når jeg har unlocket alt og perfeksjonert favorittene så skal RB2 kjøpes inn og det skal downloades kremlåter på løpende bånd. GH:WT - 9/10 på instrumenter og 5/10 på selve spillet og låtene. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) mulig rock band2 er best.. men å spille world tour er hvertfall ti ganger så kult som rock band1 har ikke prøvd rock band2 ennå dessverre.. har dere importert eller piratkopiert btw, var så mange som hadde rock band2 sangene er viktige, men det er vel så viktig at notene er bygd opp slik at det er gøy å spille.. her er gitarspillet i gitarhero suverent Endret 27. november 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Rock Band 2 kom jo 20. november, altså dagen før Guitar Hero WT, så det er ikke så rart at mange har det.. Trommene er drit bra til World Tour, ja. Men på Rock Band blir det litt anderledes, som jeg har sagt før. Når du skal spille to pads samtidig må du f.eks. hoppe fra rød pad+gul cymbal til gul cymbal+blå pad. Det blir litt tungvindt med den cymbalen i Rock Band altså. Men det går bra.. Men er enig i at det ikke er _SÅ_ mange gode sanger i Guitar Hero WT, noen godbiter er det jo. Men Michael Jackson synes jeg ikke har mye i et spill med rock å gjøre. Og ihvertfall ikke Tokio Hotel! FAEN AT DE ER SÅ DUMME Å TA MED BUTFUCKERSANGER!! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg importerte både RB1 og RB2, så jeg har hatt Rock Band 1 siden påske og RB2 siden september. Dessverre er Rock Band soneinndelt så man må ha en amerikansk Xbox 360 for å spille det, men så har jeg en amerikansk 360 også. Trommene til GH:WT blir jeg mer og mer skuffet over. Det fungerer ganske dårlig i Rock Band, med layouten til notene, som nevnt over. Det er ikke trommene sin feil, men i tillegg er det lite feedback fra pedalen så jeg er usikker på om den feiler eller om det er jeg som bommer, men noe er det med den. Pedalen fra Rock Band fungerte ikke med GH:WT trommene. I tillegg har gul symbal og blå pad blitt dårligere og må treffes ganske hardt for å reagere. Antar det er et symptom på sensitivitetsproblematikken som har vært nevnt endel på nett. Alt i alt er jeg glad jeg ikke har kjøpt GH:WT superbundlen og jeg blir ikke å kjøpe de trommene heller. Ang. låtvalg så er vel smaken forskjellig, men jeg ble ikke imponert over sangene i WT. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Mulig dette er feil tråd å spørre i, men går det å få kjøpt bare trommene til GH:WT? Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Litt overrasket over hvor mange som klager på låtutvalget i GH4. Dette er jo det en lettest kunne satt seg inn i på forhånd! Tracklista har jo liggi ute lenge ... Lenke til kommentar
dredg Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Litt overrasket over hvor mange som klager på låtutvalget i GH4. Dette er jo det en lettest kunne satt seg inn i på forhånd! Tracklista har jo liggi ute lenge ... Hva har vel det å si? Kjøpte GH:WT for instumentene, men må jo nesten spille spillet når man har betalt for det. Blir RB2 på neste lønning så da bryr jeg meg ikke lenger, men per i dag må jeg si at jeg er forundret over hvor mange kjipe låter de har valgt. Håper de fikk dem billig.... Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 RB2 har MYE bedre sanger ja.. (: Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kva betydning har det kven som utvikla spelet? GH-serien har sitt særpreg, uansett kven som utvikla det. Gleder meg til det neste Zelda-spillet: Link and the Search for the Golden Coins, utvikla av EA. Har jo fortsatt det samme særpreget, selv om det er utvikla av noen HEEEELT andre. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kva betydning har det kven som utvikla spelet? GH-serien har sitt særpreg, uansett kven som utvikla det. Gleder meg til det neste Zelda-spillet: Link and the Search for the Golden Coins, utvikla av EA. Har jo fortsatt det samme særpreget, selv om det er utvikla av noen HEEEELT andre. Så lenge spelet er i same stil som det foregåande ser eg framleis ikkje problemet. Heroes of Might and Magic-serien skifta både utviklar og utgivar for HOMM5, serien er akkurat den same, faktisk er det siste spelet betre i mine auge. Jeje, tilbake til RB2 og GH:WT. Korleis er det med publikum? Noko av det som irriterte meg med RB var at publikum stadig sang med, noko som ikkje var tilfellet på GH3. Eg går vel ut frå at RB2 fortsetter i same stil, men håpar GH:WT ikkje har kasta seg på den trenden. Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Tror jeg merka noe til at publikum sang med på Today på Rock Band. Og jeg synes Harmonix har charta Today mye bedre enn Neversoft. Har spilt begge versjonene ganske mange ganger nå. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg synes det var dritkult når publikum sang med, jeg. Plutselig var jeg faktisk oppå scena og rocka løs med rockefoten. Så slo jeg ei god gammeldags floke... Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg synes også at det er dritkult når du hører at det er allsang, gir et ekstra kick. Liker du det ikke? Gå i menyen å skru det av! Har spillt "Go Your Own Way" av Fleetwood Mac masse på begge spill, og den låta er klart bedre på Rock Band 2. Både chartinga og musikken i seg selv. Det er et bassparti i refrengene som er fantastisk bra, men det er vasket bort og til tider ikke hørtbart i GH4, selv om man spiller bass! Hadde ikke trodd det, men ligger tydeligvis endel å hente i å være dyktige til å knotte lyden til de forskjellige instrumentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå