Gå til innhold

Rock Band 2 vs Guitar Hero 4: world tour

Nimrad

Anbefalte innlegg

Gh4 er like mye et festspill som rock band. Balle smaker det. De har jo tatt bort alt som var gøy med å spille live.

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Savner oppsettet fra

gh3, er man velger 1-3-5 eller 7 sanger. Og ikke minst

hvilken vanskelighetsgrad man vil at motstanderen skal spille på.

Du kan ta prefered difficuly på options. Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kan velge hvor mange sanger jeg vil spille før matchen er over. Det jeg misliker mest med online er at man ikke kan lete etter spill via en servelisten, det har bare en quickjoin. Heldigvis kan man invitere venner til et spill hvis man har dem på vennelisten da.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gh4 er like mye et festspill som rock band. Balle smaker det. De har jo tatt bort alt som var gøy med å spille live.

Du kan ta prefered difficuly på options. Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kan velge hvor mange sanger jeg vil spille før matchen er over. Det jeg misliker mest med online er at man ikke kan lete etter spill via en servelisten, det har bare en quickjoin. Heldigvis kan man invitere venner til et spill hvis man har dem på vennelisten da.

Men du kan ikke velge hvilken vanskelighetsgrad motstanderen skal spille på?

Dessuten telles ikke poeng pr. note, så jeg blir jo slått av folk som spiller medium...

Lenke til kommentar

Men du kan ikke velge hvilken vanskelighetsgrad motstanderen skal spille på?

Dessuten telles ikke poeng pr. note, så jeg blir jo slått av folk som spiller medium...

De jeg har spillt med så langt har hatt samme vansklighetsgrad som meg, men jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Det virker bare så rotete alt sammen. Sats på å spille pro-face off i stedet for face-off, så tror jeg du bare vil spille mot personer med samme vansklighetsgrad som deg, sånn som det var i GH3.

Selv foretrekker jeg mye heller GH3 custom games som var enkelt, raskt og lettvint. Jeg skjønner ikke hvorfor dem valgte å bytte ut det med noe komplisert og tungvint dritt.

Lenke til kommentar

Etter å ha nå spilt både Rock Band 2 og Guitar Hero World Tour, så kan jeg definitivt si at jeg liker Rock Band 2 langt bedre. Det var ikke mange av låtene som jeg synes var eksepsjonelt interessante - siste halvdel av career-setlisten var dønn kjedelig, med låter med ekstremt repetetive partier. Vanskelighetsgraden på spillene er omtrent jevnt over likt - hvor Rock Band var ekstremt lett (med unntak av de siste fem låtene på gitar) har rock band 2 økt vanskelighetsgraden betraktelig. Samtidig som at Guitar Hero 4 har senket vanskelighetsgraden betraktelig.

Online-funksjonaliteten er også jevnt over bedre i rock band 2 enn guitar hero world tour, etter min mening. Charts til låter som finnes på begge er også bedre på rock band enn guitar hero - guitar hero har fortsatt problemer med å skille gitar og synth til tider, og mapper en god del noter som ikke normalt -spilles- på gitaren, men som skapes av ekkoeffekter osv.

Men en ting skal guitar hero ha - gitaren som følger med er digg å spille på - strummeren er langt mer lik den som finnes på rock band gitaren. Faktisk er det aller meste "langt mer likt rock band".

Lenke til kommentar

Fikk låne et trommesett fra Gamezone i Tromsø, da var det ferdig reparert. Det failet første gangen etter 3 timer(!!) Det fungerte greit både i Rock Band og GH:WT, alt på Xbox 360. Men det er tydelig på layouten av notene at det er bedre lagt opp for GH:WT som er naturlig siden det var utviklet fra starten av for å ha tre pads og to cymbaler.

I tillegg er GH:WT trommene utrolig ustødige og vinglete. Alt av bein er i plast, kontra aluminium på Rock Band, og det har mye å si. Det er mer feedback i pedalen på Rock Band så det er litt lettere å kjenne om man har trykket på fotpedalen eller ikke men det kan også være en tilvenningssak.

Summa summarum så foretrekker jeg trommene til Rock Band. Gitaren til GH:WT har jeg bare spillt igjennom en låt med så jeg skal ikke uttale meg om dem enda.

Lenke til kommentar

Har begge spillene nå, men kun instrumentene til Guitar Hero.

Trommesettet til GHWT funker veldig bra til GHWT, men når jeg bytter til RB2 blir det litt værre, da RB2 er lagt opp for 4 pads istedet for 3 pads og 2 cymbaler. Så det kan nok bli til at jeg kjøper meg Rock Band instrumenter ja. Og nå begynner rommet å bli litt fult av plast-instrumenter.. :p

Lenke til kommentar
Kva er problemet med å bruke GH:WT-trommer på RB2?

RB2 er jo laget for 4 pads, og sangene er laget etter det. Jeg spilte litt drumtraining, og der skulle jeg slå på 2 stk pads samtidig. Men når jeg skal hoppe raskt fra 2 pads til 1 pad og 1 cymbal blir det litt vanskelig. Hehe, forklarer meg dårlig jeg nå.. :p

Men spillene er jo forståelig nok best på de instrumentene de er laget for.

Lenke til kommentar

Er det fordi det er uvant at du synes det er kjipt, og at med nok spilling så vil du vende deg til å spille med symbalene på RB2. Eller mener du det er dårlig implementert slik at det vanskeliggjør spillingen permanent.

Min plan var å ha GH:WT instrumenter til RB2, men skrinlegger den planen hvis det ødelegger spilleopplevelsen.

Lenke til kommentar
Er det fordi det er uvant at du synes det er kjipt, og at med nok spilling så vil du vende deg til å spille med symbalene på RB2. Eller mener du det er dårlig implementert slik at det vanskeliggjør spillingen permanent.

Min plan var å ha GH:WT instrumenter til RB2, men skrinlegger den planen hvis det ødelegger spilleopplevelsen.

Altså, det føles veldig bra å spille med cymbalene og slikt på GHWT, siden notene er lagt opp til det. Og jeg antar at det går bra med RB trommer på GHWT da den gjør om notene slik at det bare er fire. Men på RB2 har de lagt opp notene for at man kun har 4 pads. Dermed kan det bli litt rart å spille med 3 pads og en cymbal, men spillet er fett fordi. Men jeg tror at RB trommesett gjør seg best på RB2.

Lenke til kommentar
Det var ikke mange av låtene som jeg synes var eksepsjonelt interessante - siste halvdel av career-setlisten var dønn kjedelig, med låter med ekstremt repetetive partier.

Grøss og gru. Jeg har spilt første halvdel av career i GH:WT, og det kommer den ene intetsigende collegerock 3-akkord vissvass sang etter den andre (selvfølgelig med hederlige unntak). Hva er dette? Virker som de har tatt med alle sangene de før hadde som bonussanger, bare for å fylle opp playlisten. Er det plateindustrien som er inne og prøver å promotere sin nye "moderne" rock?

Spiller vanligvis på expert, men hoppet ned på hard for å gå gjennom sangene uten for mye pes. Å spille på hard sugde jo. Massevis av enkle noter som var regelrett kuttet ut. Slik var det ikke i de andre spillene. Det har vel vanligvis vært slik at forskjellen på expert og hard er at det på expert er mye mer bruk av triple akkorder (samt doble noter der det på hard er en enkel note)?

Rock Band 2 skal kjøpes. En spilleliste av en annen dimensjon...

Lenke til kommentar

Det jeg mener er vel at man ikke trenger å tenke på låtutvalget på GH4, du kan jo lage nesten hva du vil så lenge du er kreativ nok? :p UANSETT kjøper jeg GH4 på ffredagen og jeg gleder meg som et lite barn(ikke at jeg ikke er et xD)jeg har spilt alle Gh spillene og er trofast mot dem. GH4 gjør det mye bedre med trommer og vokal i tilegg til en DIGG gitar.

Moren min var med i rockeband for alt for lenge siden så det er vel en god grunn til å kjøpe det når mor og bror blir med i tillegg til venner og online så er vel dette et godt kjøp! Følger det med mikrofonstativ eller ikke?

Endret av LBStudios
Lenke til kommentar
jeg har spilt alle Gh spillene og er trofast mot dem.

Du er klar over at det ikke er de samme som har utvikla GH1 og 2, som har utvikla 3 og 4? At Harmonix (de som laga konseptet) ble skvisa ut av bildet og at Activision snappa opp GH-navnet og satt Neversoft til å utvikle det?

En ting er å la følelser bestemme valg av spill vanligvis, men når du ikke engang er trofast ... ;)

Ser jo at du har andre grunner til å velge GH:WT og da ... Just though you should know :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...