Gå til innhold

Rock Band 2 vs Guitar Hero 4: world tour

Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det med denne flokkmentaliteten? Jeg har ikke spillt Rock Band enda, men jeg synes GH er et kjempeartig spill. Rock Band 2 blir sikkert kjempebra det også, men nå kommer bundlepakken så sent at det er mye smartere for meg å investere i GH 4 pakken først og så kjøpe Rock Band 2 separat senere. Begge spillene inneholder sanger jeg har lyst til å spille, men siden jeg storkoste meg med både GH2 og GH3, så vet jeg at jeg vil investere i et spill jeg liker og kjenner godt.

Lenke til kommentar

Jeg likte også GH2 kjempegodt. GH3 har et "hitwindow" som ikke ligner grisen (du kan bomme grovt men fortsatt få registrert det som et treff) og HO/PO er for enkelt (du kan holde inne neste tast som da blir mirakuløst registrert idet noten passerer, ikke spesiellt realistisk). Rock Band er bare bedre på alt og Rock Band 2 enda bedre! Når du har prøvd begge spillene (jeg har det) så kan du gjøre en sammenligning og dele hvordan du opplever det med forumet.

Flokk og flokk, Rock Band har jevnt over høyere score hos anmeldere i USA (De fleste europeiske anmeldere har ikke RB2 enda). Metacritic.com samler anmeldelser fra alle seriøse kilder de kommer over og regner de ut en "metascore", en sammentrekning av karakteren spillet har fått rundt omkring. Det gir en nøyaktig vurdering av spillet siden den enkelte anmelders fanboyism eller negativitet ikke kommer igjennom og grunnlaget for karakteren er ofte over 50 forskjellige anmeldelser.

Metacritic scores for rytmespill (Xbox 360):

1. Rock Band 1 (Harmonix) - 92 (70 reviews)

2. Rock Band 2 (Harmonix) - 92 (53 reviews)

3. Guitar Hero 2 (Harmonix) - 92 (55 reviews)

4. Guitar Hero World Tour (Activision) - 85 (49 reviews)

5. Guitar Hero 3 (Activision) - 85 (69 reviews)

6. Guitar Hero Aerosmith (Activision) - 70 (57 reviews)

7. Rock Revolution (Konami) - 38 (12 reviews)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Ja og det synes jeg er litt rart, siden resten av verden er uenig med deg. Begrunn det gjerne mer utdypende. :)

Resten av verden? Gå inn på Scorehero.com og spør kva dei synest.

Eg kan vurdere å begrunne det seinare, har ikkje tid no. Kvifor skal forresten omtalene til eit knippe mennesker ha betydning for kva eg og alle andre synest om eit spel? Eg har sett knallgode filmar få 1 og elendige få 6, eit av mine favorittspel gjennom tidene vart dømt nord og ned av både kritikere og gamere verda over.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

noen som kan svare pA hvordan gitarspillet er i Rock Band2? gidder ikke A kjOpe det om det er like latterlig kjedelig A spille gitar som det var i Rock Band1.. guitar hero 3 var helt suveren pA gitar..

Zeph: Av nysjerrighet, hvilket spill og hvilken film var det du refererte til? :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Gjerne kom med forslag. Jeg hater når folk sier at anmeldelser ikke har NOENTING å si og at de er 100% subjektive. Det er en grunn til at visse spill scorer jevnt over MYE høyere enn andre. De ER, objektivt sett, bedre!

Og Rock Band scorer altså "MYE" høgare enn Guitar Hero? Det finnes ingen regler her. Om det er aldri så objektivt betre så er eg 100% subjektiv. Det er snakk om ein forskjell på 7% i følge Metacritics på RB og GH:WT. Er det så dramatisk at alle burde kjøpe Rock Band med det som grunnlag?

Zeph: Av nysjerrighet, hvilket spill og hvilken film var det du refererte til? :)

Kjem ikkje på filmar i farten, men det var spesielt ein hugsar eg.

Spelet er C&C Renegade.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Vanskelig valg egentlig. Liker å tro at gh:wt har mer å tilby som solo artist.

Litt det jeg tenker også. I tillegg til at jeg ikke er spesielt interessert i den DLC'en som ligger ute til Rock Band, eller Guitar Hero: World Tour. Den meste essensielle DLC'en jeg har kjøpt, er Death Magnetic, og da er jeg allerede i GH-land. Når da instrumentene ser mer spennende ut, satser jeg på mange timer musikalsk kos med det superbundle'n til World Tour har å by på. Så får heller fremtidig DLC være en fremtidig bekymring. :)

Lenke til kommentar
Hehe!

Er litt oppløftende å se andre sliter med akkurat samme problemet med å velge. Vipper mellom Rock Band og Guitar Hero: WT jeg og, og akkurat nå venter jeg på Rock Band 2 på PS3.

For de som ikke er sikre på hvilke instrumenter som fungerer til hva anbefaler jeg linken nedenfor:

http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/

Kan fort gå i surr på nettopp dette! :p

PÅ denne linken står det at trummene i GH:WT (PS3) ikke funker på rockband 1 og 2.

Men at på xbox 360 funker trummene. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Kjem ikkje på filmar i farten, men det var spesielt ein hugsar eg.

Spelet er C&C Renegade.

hehe genialt, ja noen må jo like det også :D skal innrømme at jeg ikke ga det en sjanse, spillte 2-3 timer og var så skuffa som jeg aldri har vært før og avinstallerte og ga det bort :p

Synest det er rart at forskjellen på metacritic var så stor på gh4 og rb2.. men mja... guitarhero er KONGEN på gitarspill så i førsteomgang er det guitar hero4 som gjelder.. Bedre gitarspill, tøffere gitar, og tøffere trommer nå i starten.. Kjøpet heller Rock Band2 på sikt, likte at dem fikk lov til å gi ut beatles låter :p

Lenke til kommentar
PÅ denne linken står det at trummene i GH:WT (PS3) ikke funker på rockband 1 og 2.

Jeg stoler ihvertfall 100% på Joystiq. De er de eneste som gidder å sette seg ned og faktisk prøve alle instrumentene med alle spillene på alle konsollene. Den linken der er den "alle" refererer til hver gang noen spør om hvilke instrumenter som funker med hvilke spill.

Lenke til kommentar
Vanskelig valg egentlig. Liker å tro at gh:wt har mer å tilby som solo artist.

Har rundet begge spill, og RB har moduser det tar mye lengre tid å kjøre gjennom enn GH:WT, som har en latterlig kort og kjedelig karrieremodus.

Kva moduser er det?

Battle of the bands, daglige ranking-konkurranser og utfordringer hvor scoren din settes mot andre, spille sammen med andre - ikke bare mot andre online. Og ikke minst karrieremodusen som er lik den fra 1'ern, bortsett fra at det VIRKELIG er en world tour i forhold til GH's samme modus som er en simpel og kjedelig gjennomgang av låtene som tar et par timer å gjennomføre.

Lenke til kommentar

For ikke å glemme at det kommer stadig nye challenges basert på DLC du eventuelt laster ned, bl.a. spille hele album fra start til slutt, osv.

For meg virker det veldig enkelt: Rock Band er et spill som fokuserer på det å ha det gøy med venner. Guitar Hero er et spill som fokuserer på arcade-mentaliteten (få høyeste score).

Lenke til kommentar

Det stemmer, Rock Band er meir festspel enn Guitar Hero. Ein av grunnane til at eg synest GH er kjekkare.

Kjem nok til å kjøpe RB2 og GHWT kun spel no snart og bruke GH3-gitarane mine. Då får eg dobbelt så mange låter til ein billigare penge enn om eg skulle kjøpt full bundle av eitt av spela.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Gh4 er like mye et festspill som rock band. Balle smaker det. De har jo tatt bort alt som var gøy med å spille live.

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Savner oppsettet fra

gh3, er man velger 1-3-5 eller 7 sanger. Og ikke minst

hvilken vanskelighetsgrad man vil at motstanderen skal spille på.

Endret av FleskeFinn
Lenke til kommentar

Jeg stoler ihvertfall 100% på Joystiq. De er de eneste som gidder å sette seg ned og faktisk prøve alle instrumentene med alle spillene på alle konsollene. Den linken der er den "alle" refererer til hver gang noen spør om hvilke instrumenter som funker med hvilke spill.

skal sony komme med ei opptatering slik at det funker.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...