thklinge Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Har begge spillene, og må si jeg foretrekker Rock Band helt klart. Siden du har begge spillene, vet du om instrumentene går på begge spillene..? Jeg har vert litt rundt og fått forskjellige tilbake meldinger... Det er ikke så mye vits og køpe begge hvis man ikke trenger? Jeg har GuitarHero 2, 3, Aerosmith (flaut!) og World Tour, samt RockBand 1 og 2. RockBand gitarene fungerer fint i World Tour, men ikke i noen eldre spill (Det er Activision sin feil, de stoppet patchen). Guitar Hero 2 og 3 gitarene fungerer i alle spillene. Det er kun Death Magnetic som funker på både GH:WT og GH3. Korleis det blir med DLC i framtidige spel veit ingen, men det er logisk at GH3-DLC ikkje var kompatibelt med GH:WT sidan det kom trommer og vokal i tillegg. Ellers vil det kome langt meir DLC til GH:WT enn det har kome til GH2 og GH3. Det blir litt feil å samanlikne RB og GH:WT opp mot kvarandre sidan RB1 har vore ute i lengre tid og fått mykje DLC. GH:WT er no på stadiet der Harmonix var når dei først gav ut RB. Du vil heile tida finne ut kva DLC som kjem på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_hero_w..._tour_song_list. Ser ut til at Guitar Hero er tilbake i samme gamle, for 6. nov, 13. nov, 15. nov, 20. nov og 25. november så kommer det bare ut tre låter. RockBand har vel et snitt på 9 låter i uka nå. Endret 15. november 2008 av thklinge Lenke til kommentar
eskern Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 eg har PS3, men eg har vert på diverse sider, og der er det noen som sier at det ikke går, mens andre sier at det går??? jeg blir litt forvirret... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Ser ut til at Guitar Hero er tilbake i samme gamle, for 6. nov, 13. nov, 15. nov, 20. nov og 25. november så kommer det bare ut tre låter. RockBand har vel et snitt på 9 låter i uka nå. "Samme gamle"? Når har det blitt gitt ut så mykje til GH? Tre låter ja, men fleire per veke. I snitt blir det rundt 6-9 per veke til GH:WT. Endret 15. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
dredg Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Tror jeg muligens må gå for GH:WT for instumenter og kjøpe RB2 for låtene, uff blir dyrt jo! Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Eh, nei? Med mindre du skal kjøpe alt fra bunn av da. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Kjem an på kva som ein definerer som "dyrt" det. 1800+600+x antal hundre i DLC = 3-4-5000. Jo det er dyrt. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Eh, nei? Med mindre du skal kjøpe alt fra bunn av da. Nei?! Ca. 2500,- synes jeg er dyrt! Folk er vel forskjellig bemidlet, jeg synes det blir mye kronasjer. Men jeg håper og tror det er verdt det, jeg oppgraderer rett fra GH 2. Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg kommer nok til å bruke ca 2000 på Rock Band 2 og Guitar Hero World Tour. Da ca 1000 på GH og ca 800 på Rock Band 2 (håper det kommer bundle med guitar). Og så vil jeg vel kanskje kjøpe en og annen sang. Red Hot Chili Peppers MÅ jeg ha. Lenke til kommentar
eskern Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Men er det sånn at man kan kjøpe GH:WT pakka og kjøpe kun spillet til Rock Band. slik at man kan ta og spille Rock Band med Gh:WT instrumentene??? Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Men er det sånn at man kan kjøpe GH:WT pakka og kjøpe kun spillet til Rock Band. slik at man kan ta og spille Rock Band med Gh:WT instrumentene??? ja Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Er det slik at vi alle er så og si enige om at RB2 er det beste spillet, mens GH4 har de beste instrumentene? Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Flertallet er vel det. Flertallet liker også bokmål framfor nynorsk... (: Lenke til kommentar
dredg Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er det slik at vi alle er så og si enige om at RB2 er det beste spillet, mens GH4 har de beste instrumentene? Ja både trommene og gitaren blir dratt frem som bedre å spille på en RB2 i flere tester, men noen har klaget på at de går fort i stykker. Men Norge har hatt en senere release, og det er lettere å bytte her enn i USA så det er vel ikke så viktig. Mikrofonen er den samme. Trommene på GH:WT har jo symbalene som gjør det å spille på de litt mer realistisk enn den flate bongoutformingen på RB. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Instrumentene i GH4 kan brukes i RB2, men instrumentene i RB2 kan ikke brukes i GH4. Det logiske (for meg) er å kjøpe GH4 med intrumentene og kun RB2-spillet uten instrumentene. Da får man begge spillene uten å måtte kjøpe to sett instrumenter. Sparer fort en del penger da. Eller, (for de som allerede har kjøpt Rock Band 1) kjøp RB2 og GH4 uten instrumenter Det funker det, ikke sant? Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 På Xbox 360 funker alt på alt. Enkelt og greit. Sony og Nintendo har nok vært litt mer vriene, så der må du skjekke det opp. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Er det slik at vi alle er så og si enige om at RB2 er det beste spillet, mens GH4 har de beste instrumentene? Vi er enige om at Rock Band 2 er best ja, men Zeph er Guitar Hero fanboy På Xbox 360 funker alt på alt. Enkelt og greit. Sony og Nintendo har nok vært litt mer vriene, så der må du skjekke det opp. Alt fungerer dessverre ikke på Xbox 360. Rock Band gitaren fungerer ikke i GH3 / Aerosmith og eldre Guitar Hero-spill. I GH4 fungerer den derimot utmerket. Endret 19. november 2008 av thklinge Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Noen karer på jobb sier at når det gjelder trommesettet til GH:WT til PS3 så vil det fungere med Rock Band 2 etterhvert, noen som vet noe om dette? Er helt grusomt usikker på hva jeg skal kjøpe av Rock Band 2 og GH:WT. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er det slik at vi alle er så og si enige om at RB2 er det beste spillet, mens GH4 har de beste instrumentene? Vi er enige om at Rock Band 2 er best ja, men Zeph er Guitar Hero fanboy Eg synest Guitar Hero er eit langt betre spel om det var det du ville fram til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå