thklinge Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 For meg virker chartinga og generell spillefølelse mer realistisk på Rock Band. Det er også kommentert tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Eg har ikkje noko realistisk følelse med nokon av spela, men GH er kjekkast. Eg synest låtene til RB er kjipe. Har ikkje prøvd GH:WT stort endå, så der veit eg ikkje, men GH3 er knall, er ikkje sikkert me kjem til å oppleve ein sånn samling igjen. RB har mykje DLC, men det betyr ikkje at alt er så spanande å spele. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Nå er GH:A basert på Guitar Hero III, som også er kjent for å være det kjipeste Guitar Hero spillet på planeten, om man ser bort fra tøyseversjoner på håndholdte enheter. Overcharting, et hitwindow lengre enn et skuddår, grell grafikk, osv. GH:WT er langt fra en bedre plattform enn RB. For meg personlig ødelegger det at det er så lite samarbeid i et spill som burde handle om akkurat det. Den godfølelsen man får av å spille sammen i Rock Band, kanskje redde en kamerat som sliter med en solo, osv den er helt fraværende i GH:WT. I tillegg får GH:WT lavere score enn både Rock Band 1 og 2 i reviews. Jeg bare håper inderlig at når U2 endelig kommer til et rytmespill, så blir det i samarbeid med Harmonix. I RB2 eller 3 eller hva annet de nå lager til oss. Endret 20. desember 2008 av thklinge Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Enig med deg der, eg vil ikkje ha noko U2-spel til GH. Kva score eit spel får betyr lite for individualiteten. Korleis kom du fram til at GH3 er det kjipaste på planeten? Teknisk sett er GH3 knallbra, med unntak av HO/PO-systemet, det er forbetra på GH:A, noko som gjer GH:A til eit bortimot perfekt spel. Kva meiner du forresten med grell grafikk? Eg ser ikkje at det er noko å klage på når det gjeld grafikken, eg vil faktisk påstå det er den beste så langt. Ingen spel har eit betre system for live note streak (noko RB1/2 for øvrig ikkje har), Rockmeter og SP enn GH3. Du kan fokusere 100% på notane og heile tida ha kontroll på korleis du ligg an på det området. Rock Band har tatt ein anna stil og skal være så slick, mørkt og fancy, det går på bekostning av spelbarhet og mestring. Heller soloane på TTFAF enn dei evig gjentakande akkordane til dei keisame låtane dei har putta i RB. Kvifor burde eit rytmespel handle om samarbeid? Har du bestemt det? Du av alle burde ha fått med deg at Rock Band er meir festspel enn Guitar Hero. Samt at sistnevnte er eit betre performancespel. Det overchartingkortet er så jævla oppbrukt, det er snakk om svært få tilfeller der det er overcharting. Du kan i det minste lese kva note som kjem først, sjølv utan HS, på RB står det så tett og når notane i tillegg er rektangulære så er det umogeleg å lese kva note som kjem først og sist. På det området er GH3 og GH:A betre enn GH:WT og. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har hørt at det kommer en extra vanskelig trommemodus. Hvor man må spille dobbelbass. Modusen skal visst støtte to basspedaler. Har og hørt at det blir en "fri" trommemodus. Går sikkert ut på å bare jamme til sangene med egen beat. http://www.itavisen.no/sak/798056/Slik_bli...allica-spillet/ "Godt for trommiser Så, Guitar Hero: Metallica vil inneholde et par hyggelige nyheter, som en ekstra vanskelig trommemodus (Expert Plus) som vil støtte doble basspedaler. På den andre siden vil det også komme en fristil-trommemodus der du vil kunne spille fritt over sangene." WIN Kan ikke skjønne at noen synes at GHTW er bedre enn RB2, det er Harmonix som kan sakene. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Begrunn argumentet ditt så kanskje eg kan være enig. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Enig med deg der, eg vil ikkje ha noko U2-spel til GH. Kva score eit spel får betyr lite for individualiteten. Hvilken score et spill får sier alt om kvaliteten på underholdningen du får fra produktet som anmeldes og er naturligvis relevant. Reviewene forteller oss dermed at RB1/2 gir mer/bedre underholdning enn GH3 / GH:WT. Korleis kom du fram til at GH3 er det kjipaste på planeten? Teknisk sett er GH3 knallbra, med unntak av HO/PO-systemet, det er forbetra på GH:A, noko som gjer GH:A til eit bortimot perfekt spel. At det er det kjipeste på planeten er min personlige mening naturligvis, men jeg vet mange som har samme mening. HA/PO er jo latterlig i GH3, du kan f.eks holde inne tasten til neste note og når den kommer forbi så registreres den helt automatisk, du må ikke trykke på korrekt tidspunkt. Tar man i betraktning at dette er et spill som skal simulere gitarspilling så er det jo bare latterlig. Kva meiner du forresten med grell grafikk? Eg ser ikkje at det er noko å klage på når det gjeld grafikken, eg vil faktisk påstå det er den beste så langt. Ingen spel har eit betre system for live note streak (noko RB1/2 for øvrig ikkje har), Rockmeter og SP enn GH3. Du kan fokusere 100% på notane og heile tida ha kontroll på korleis du ligg an på det området. Rock Band har tatt ein anna stil og skal være så slick, mørkt og fancy, det går på bekostning av spelbarhet og mestring. Heller soloane på TTFAF enn dei evig gjentakande akkordane til dei keisame låtane dei har putta i RB. Hvordan grafikken oppfattes er vel opp til hver enkelt. GH bruker radiorør til å indikere mengden starpower mens RB bare har en gul/sort måler nederst på highwayen. Sistnevnte er myye lettere å lese. Notene er 100% i fokus på begge spill så hvordan du kan si at det ene er bedre enn det andre forstår jeg ikke. I tillegg er det lettere å se om firkanter er på linje enn sirkler... At du synes låtene i RB er kjedelig går vel bare på musikalsk preferanse, jeg liker låtutvalget i alle spillene (GH2/80s/3/WT RB1/2), men synes så langt at RB2 tracklisten er den beste. Dessuten, i GH3 er det 74 låter (inkl. DLC, men uten sjit som bonuslåtene og "battle"-tøvet). I GH:WT er det 118 låter (inkl DLC) og til Rock Band er det hele 525 låter (RB1/2 inkl. DLC)! Hvis du synes alle 525 låtene i RB er kjedelige mens de 74 i GH3 er morsomme så kan det ikke skyldes annet enn fanboy-briller. Kvifor burde eit rytmespel handle om samarbeid? Har du bestemt det? Du av alle burde ha fått med deg at Rock Band er meir festspel enn Guitar Hero. Samt at sistnevnte er eit betre performancespel. Å lage/spille musikk i et band handler jo utelukkende om samarbeid, å lage musikken sammen! Så kan man naturligvis diskutere om det er best å ha den godfølelsen som kommer av felles mestring og samarbeid eller om det er morsomst å ha høyere tall enn han ved siden av deg. For meg personlig, for de jeg spiller med, og for de fleste som lever av å anmelde spill så er svaret helt klart at det å spille sammen er mest givende, men jeg registrerer at du har andre preferanser. Det overchartingkortet er så jævla oppbrukt, det er snakk om svært få tilfeller der det er overcharting. Du kan i det minste lese kva note som kjem først, sjølv utan HS, på RB står det så tett og når notane i tillegg er rektangulære så er det umogeleg å lese kva note som kjem først og sist. På det området er GH3 og GH:A betre enn GH:WT og. Oppbrukt er det ikke, all den tid det fortsatt er sant. Og som jeg sa tidligere, synes det er lettere å se om firkanter står på linje enn sirkler... Hvorfor kommer ikke slikt heller bare som DLC? Det kunne vært ett basisspill (Guitar Hero 23298) og så DLC: Metallica. DLC: Aerosmith. Samme gjelder Singstar. Hvorfor ikke ha ABBA osv som DLC? Fordi Activision vil suge pengene ut av deg. Istedet for å gi dette ut som DLC hvor du selv kan plukke selektivt det du vil spille så stapper dem ny dekor på gammel sjit og selger det som om det var et nytt spill. GH:Aerosmith er bare Guitar Hero 3 med noen andre sanger og burde vært solgt som en "addon" til 249,- eller 299,- Rock Band har en AC/DC Track Pack, og den koster 299,- For vår del så er det greit å få alt på eitt spel, men eg synest det er spanande med nye spel, spesielt når det er basert på eitt band. Det er og billigare i kroner per låt å kjøpe nye spel enn å laste ned som DLC. Prisen er omtrent den samme, GH:Aerosmith kosta 499,- og har 41 låter. Det blir 12,- pr sang. Låter til Rock Band 1/2 koster meg 160 MS Points eller ca 14,- Så du sparer 2,- pr låt med pakken, men ender opp med en haug sjitlåter du aldri ville hatt om du fikk velge. I så måte blir DLC mye mye billigere. Den godfølelsen man får av å spille sammen i Rock Band, kanskje redde en kamerat som sliter med en solo, osv den er helt fraværende i GH:WT. Beklager at jeg spør, men har du i det hele tatt spilt WT med tre-fire stk? Skulle ikke tro det. Man kan redde spillere som sliter med soloer i WT også. Jeg har spillt GH:WT med fullt band ja, men jeg tror ikke du har spillt så mye Rock Band? Da hadde du nemlig forstått hva jeg mener. Forskjellen: GH:WT: Alle spillerene samler Star Power i en felles pott (måleren for denne er tragisk plassert, langt unna synsfeltet og håpløs å følge med på når man spiller på høy vanskelighetsgrad og må konsentrere seg om notene). Hvis du sliter kan du aktivere starpower for å hjelpe deg, men da bruker du av bandets felles pott og det er kun din spiller som får en boost. Hvis det ikke hjelper og du likevel feiler så dør alle samtidig og sangen er over. Har noen andre i bandet brukt opp all starpower av gammel vane eller for å få mer poeng så kan ingenting hjelpe deg. Rock Band 1/2: Hver spiller har sin egen overdrive-pott (ekvivalenten til Starpower). Hvis du ser at noen andre har problemer kan du aktivere overdrive for å hjelpe til og alle i badnet vil da få en boost så lenge du har overdrive aktivert. I tillegg aktiverer du en multiplier som dobler, firedobler eller åttedobler bandets felles score. Hvis noen likevel skulle feile så går sangen videre uten spilleren som feilet. Innenfor en viss tidsramme må en av de andre bandmedlemmene aktivere overdrive og vil da redde inn igjen spilleren som feilet og alle spiller videre sammen. Det kan skje maks tre ganger. "Godt for trommiserSå, Guitar Hero: Metallica vil inneholde et par hyggelige nyheter, som en ekstra vanskelig trommemodus (Expert Plus) som vil støtte doble basspedaler. På den andre siden vil det også komme en fristil-trommemodus der du vil kunne spille fritt over sangene." Freestyle-modus er inkludert i Rock Band 2. Du kan spille trommer i fristil til alle sangene i spillet, samt til dine egne MP3er via memorystick eller nettverket eller som er lagret på konsollen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) At du synes låtene i RB er kjedelig går vel bare på musikalsk preferanse, jeg liker låtutvalget i alle spillene (GH2/80s/3/WT RB1/2), men synes så langt at RB2 tracklisten er den beste. Dessuten, i GH3 er det 74 låter (inkl. DLC, men uten sjit som bonuslåtene og "battle"-tøvet). I GH:WT er det 118 låter (inkl DLC) og til Rock Band er det hele 525 låter (RB1/2 inkl. DLC)! Hvis du synes alle 525 låtene i RB er kjedelige mens de 74 i GH3 er morsomme så kan det ikke skyldes annet enn fanboy-briller. Om du synest battlelåtene til GH3 er tøvete så er det kanskje mykje av grunnen til at me har så forskjellig meining om ting. Battlelåtene til GH3 er jo av dei beste på spelet. Spesielt TDWTG er knallbra. TDWTG, Slash Battle, Morello Battle, TTFAF, RaBl, CoD, CoP, Cities on Flame, One, Impulse, EWWS, W3K pluss Virtuoso-pakken, DF-pakken og DM-pakken er dei beste låtene på GH3 i mine auge. Ei like god liste har eg endå til gode å finne på eit anna spel. Eg har ikkje prøvd alle 525 låtene, ei heller sagt at eg synest dei er keisame. Eg pratar om setlista på spelet, ikkje DLC. Ellers har eg lasta ned det meste som er interessant for min del av DLC til RB1/2, det er stort sett låtene med vanskeleghetsgrad på 4-5 og oppover. Er det låter under det nivået så kjøper eg dei fordi eg synest det er ei god låt. Å lage/spille musikk i et band handler jo utelukkende om samarbeid, å lage musikken sammen! Så kan man naturligvis diskutere om det er best å ha den godfølelsen som kommer av felles mestring og samarbeid eller om det er morsomst å ha høyere tall enn han ved siden av deg. For meg personlig, for de jeg spiller med, og for de fleste som lever av å anmelde spill så er svaret helt klart at det å spille sammen er mest givende, men jeg registrerer at du har andre preferanser. Det kan stemme bra, men eg synest det er like morosamt å spele med andre, men helst mot andre. Skal ein spele på "lag" så må ein enten ha trommer eller ein spele bass/rhytm, det blir fort keisamt, difor går det mest i PFO. Battle kan og være svært artig dersom begge spelar på same vanskeleghetsgrad. Som alltid er det ein av to ting som gjer ei låt kjekt å spele: 1: Om den er utfordrande. 2: Om den er svært god. Difor spelar me mest låtene eg nevnte over her. Det er like mykje snakk om meistring å bli betre på ei låt enn å spele samtidig med andre. Eg bryr meg ikkje korleis dei andre spelar, eg vil ha personleg mestring. Eg har og fått tildelt eit stort konkurranseinstinkt som heile tida pusher meg til å bli betre og utfordre andre. I tillegg er det lettere å se om firkanter er på linje enn sirkler... Det er mogeleg, men i så fall har Harmonix gjort ein dårleg jobb med RB, for det er lettare på GH, det er eg ikkje i tvil om. Endret 21. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Romhelten Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Må bare si meg enig i.. tja.. alt thklinge har skrevet her. Og vil bare legge til at når det kommer til grafikken, så er også det visuelle inntrykket ellers i spillet mye dårligere i GH:WT enn RB. Kall det gjerne "pynten" om du vil, men når det ser kjipt ut så trekker det ned helhetsinntrykket. Må også nevne at setlista i GH:WT gjerne virker kul i første øyekast, men etter å ha spilt sangene en gang, så var det egentlig over for meg, for jeg innså at det var mest den "kulhetsfaktoren" eller "haha-faktoren" som gjorde at man ville spille låta. Når man da hadde gjort det så var det ikke noe poeng i å spille den på nytt. Ett godt eksempel er "Beat it", kul låt, passelig morsom for den som har micen, men så skuffende å spille. Og det syns jeg gikk igjen i veldig mange av låtene. Og da snakker jeg ikke om den andre halvparten som bare rett og slett var dårlig. Og her snakker jeg som en som har startet opp alle spillene fra GH1 til RB2 og tenkt: "hmm aldri hørt den låta, den suger sikkert" og endt opp med å kjøpe dlc av samme bandet og laste ned låter for å høre på i bilen og på fest. Masse positive overraskelser hele veien, og gjennomspilling av låter gjentatte ganger bare fordi de var så fantastisk morsom å spille eller høre på. Unntakene her er GH3 og WT som ble lagt til side rimelig kjapt på grunn av mangelen på disse positive overraskelsene. Til slutt må jeg bare si at hvordan kan dere bruke ordet "RB-fanboy"? Tror dere må begynne å snakke om Harmonix-fanboys istede. Det er de som har oppfunnet kruttet hele veien, RB er den naturlige oppfølgeren til GH 2, og når man har fått alle instrumentene, hvorfor gå tilbake? Du kan fortsatt spille gitar mot gitar om du skulle ønske det, men i tillegg kan man ha det knallartig med trommer/vocal, og endelig har det kommet spill der det å spille bass-rollen faktisk er givende OG for ikke å snakke om knallmorsomt. For det var det aldri i GH. GH:WT er ett dårlig forsøk på å finne opp kruttet på nytt, og som heller ikke klarte å få til mer enn en liten fssssss. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Eg kan ikkje ta deg spesielt seriøst når du har funnet mange gode og utfordrande låter på GH1 og RB2, men på mystisk vis klarte å unngå alle som finnes på GH3. Då vil du ikkje finne noko. Men, sidan alle skriv så fagert om RB1 og RB2-låtene så skal eg gå gjennom dei ein dag og krysse av dei eg etterpå har lyst å spele på nytt att. Sist gang var det ikkje spesielt mange, men me får sjå. Lenke til kommentar
Romhelten Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jeg kan godt moderere meg litt å kanskje innrømme at GH3 ble lagt til side litt fortere enn det ville ha gjort om ikke RB hadde kommet ut (kjøpte det ved US release). Men det jeg kan stå for er GH:WT som fikk en real sjangse/gjennomspilling og som ikke innfridde i det hele tatt. Det stoppet som en dårlig etterligning. Edit: posta denne etter at du flytta det andre Endret 21. desember 2008 av Romhelten Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 For de som har både GH3 og GH:WT: Hvordan er vanskelighetsgradene sammenlignet med hverandre? Klarer fortsatt ikke Guitar Battle with Lou på Hard, og om WT er mye vanskeligere tviler jeg på at det blir skaffet Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 For de som har både GH3 og GH:WT: Hvordan er vanskelighetsgradene sammenlignet med hverandre? Klarer fortsatt ikke Guitar Battle with Lou på Hard, og om WT er mye vanskeligere tviler jeg på at det blir skaffet Jeg vil si at WT er en god del enklere enn gh3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 GH:WT er mykje lettare enn GH3. Om du slit med Lou så gå heller over på Expert, det er greiare, så tar du Lou på Hard seinare. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Woohoo! Da blir Gamestop 2 spill og 99,- rikere, og jeg et spill og en gitar. Trommer og mikrofon kjøper jeg siden Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Driver nå å vurderer om jeg skal gå for Rock Band eller World Tour (PS3), sånn som jeg har skjønt det fungerer alle Rock Band-instrumentene i World Tour, mens trummene til World Tour ikke passer med Rock Band. (?) Må si jeg liker sangutvalget generelt bedre i Rock Band, men Death Magnetic til World Tour er fristende. Hva er forskjellen på Rock Band en og to instrumentene? Rock Band 2 kommer vel ikke før i januar etter hva jeg har lest. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Mitt tips når det gjeld instrumenter: Ikkje kjøp RB1-pakken. Då bør du vente på RB2 eller kjøpe GH:WT. GH:WT-trommene fungerer på Rock Band 1 og 2 etter ein oppdatering som kom til PS3. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Ah-ha, da er jo ikke det noe problem. Liker Rock Band-sangutvalget bedre enn World Tour though. Hmm. Er instrumentene såpass mye dårligere i RB1-pakken at det ville vært dumt å kjøpe den over WT/RB2? Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Noen som vet hvor/om trommene til WT selges separat? Eventuelt når legges dette ut på det nordiske marked? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Kan ikke forstå hva som er dårlig med Rock Band 1 instrumentene? Jeg har et av de aller første settene som kom ut, og jeg og en haug med venner har spillt fantastisk mange timer siden påsken 2008. Fotpedalen knakk naturligvis men det var en kjent feil på de første settene som kom ut. Alt annet har fungert helt prikkfritt. Til sammenligning kan det nevnes at GH:WT trommene sluttet å fungere etter 3 (helt sant, TRE!) timer! Da var en kabel som kobler batterikassen til printkortet løsnet. Lodding og taping fikset problemet men etter to-tre dager kom sensitivitesspøkelset snikende. Rød tromme og en av cymbalene måtte man virkelig legge kraft i for at de skulle reagere. Den erfaringen er det mange som har gjort. Jeg ble så skuffet at jeg valgte å ikke kjøpe noen av instrumentene til GH:WT. Har ikke hatt Rock Band 2 instrumentene så lenge, men de har mer en svart til mine forventninger og fungerer fantastisk bra. Trommene er stille og responsive og fotpedalen er bra (og forsterket med metall). Gitaren virker solid og strum-bar'en er forbedret fra RB1. I tillegg kan du plugge til en fotpedal i en plugg bak på gitaren og aktivere Overdrive med pedalen istedet for å vippe gitaren opp. Om jeg ikke eide noen instrumenter eller rytmespill så hadde jeg ventet til Rock Band 2 instrumentene kommer på nyåret. Var det hastverk så ville jeg valgt RB1 før GH:WT. Endret 22. desember 2008 av thklinge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå