ax058 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hver gang jeg starter maskinen får jeg BSOD. BSOD kommer alltid til samme tidspunkt, nemlig sekundet etter at den svarte Windows XP startupskjermen kommer. Er det noen som kan hjelpe meg? For en uke ca fikk jeg et virus, infostealer gampass. Jeg prøvde å fikse det selv, men har sannsynligvis gjort noe galt. Når jeg rebooted så gikk det greit helt til den blå loginsiden i Windows. Siden jeg er den enste som bruker maskinen så logger den seg alltid automatisk på, det gjorde den ikke lenger. Jeg måtte trykke på brukernavnet mitt, også logget den seg på. Under brukernavnet står det at ”Windows logger seg på, henter innstillinger osv”, men sekundet etter at jeg ser skrivebordsbakgrunnen logger den seg av. Det skjedde hele tiden, selv i Safe Mode. Jeg trodde dermed at det var pga virus så jeg gikk et antivirusforum og fikk hjelp derifra. De kom frem til at det ikke var pga viruset fordi det fungerte ikke på den måten, men de prøvde å hjelpe meg. Det vi gjorde var: 1. Først brukte vi setupet i Windows XP CD, ikke Recovery Console. Etter at Windows hadde ”installert” på nytt restartet maskinen, og det var da BSOD dukket opp. 2. Denne gangen brukte vi recovery console’n som var på CD’en. Kjørte chkdsk /p, men det hjalp ikke. Fikk samme BSOD. 3. Gjorde samme som i pkt 2, men kjørte chkdsk /r. Det hjalp heller ikke, og jeg fikk samme BSOD. Dette er BSOD-meldingen: ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Det har oppstodt et problem, og Windows ble avsluttet for å forhindre skade på PC’en. Start maskinen på nytt hvis dette er første gang. Hvis ikke, scan for virus, fjern eventuelle nye HD eller HD-drivere. Sørg for at HD er konfigurert ordentlig og er slått av på en korrekt måte. Kjør chkdsk /f for å søke etter eventuelle feil på HD, og reboot. Teknisk info: *** STOP 0x0000007B (0xF789E63C, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000) --------------------------------------------------------------------------------------------- Etter dette anbefalte de meg å få hjelp i enten Software eller Hardware fora. Så da er jeg kommet hit for å se om det er noen som kan hjelpe meg. På den aktuelle PC’en blir det brukt Windows XP Home 32bits. Googlet selvfølgelig først, men løsningene som ble foreslått der hjalp ikke. Endret 12. desember 2008 av ax058 Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Lov å google. Første treff på STOP 0x0000007B ser ut til å matche problemet ditt ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå