Gå til innhold

Gjorde en test på en dame. Har hun førerkort?

twisted_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved hvilken kilometer-service er det standard å sjekke om det er rust på fustasjopphenget?

Hva har biler som ikke har registerreim?

Hvordan foregår en ventiljustering?

Hva er det som egentlig skjer når du presser ned gasspedalen? Hvorfor går bilen fortere?

---

Sikkerhetskontroll har ingenting med kjøreferdigheter å gjøre. Du vet like godt som meg at så og si alle i dette landet skipper sikkerhetskontrollen før man setter seg inn i bilen, med unntak av yrkessjåfører. Det med sikkerhetskontroll er en sovende regel som man riktignok får svi for hvis man kolliderer, men man ser ALDRI elever på en skoles parkeringsplass gå rundt og undersøke bilen hver eneste gang før han skal starte bilen. Man ser det heller ikke på kjøpesentre. Sånn kunne jeg fortsatt. Man går mot bilen, tar nøkkelen i døren, setter seg inn og kjører. Det er allmenn praksis. Kanskje har man i tillegg en kjørecomputer som forteller deg når ting er galt.

Erfarne sjåfører vet når det skal skiftes olje og klarer å høre når det er noe galt. Forskjell på menn og kvinner (..som ikke interesserer seg) her er at kvinner som regel overlater oljeskiftet til menn. Trådstarter, du diskuterer på et utrolig lavt nivå.

Lenke til kommentar
Trådstarter: Hvor langt kan du kjøre om noen har stjålet stabstaget ditt?

Svarer du ikke riktig så har du ikke lappen :roll:

Har ingenting med sikkerhetskontroll på oppkjøring å gjøre. Synd det.

Ved hvilken kilometer-service er det standard å sjekke om det er rust på fustasjopphenget?

Hva har biler som ikke har registerreim?

Hvordan foregår en ventiljustering?

Hva er det som egentlig skjer når du presser ned gasspedalen? Hvorfor går bilen fortere?

Se svaret jeg ga PepsiCo.

Lenke til kommentar

Etter dette innlegget vil jeg ikke lenger besvare dumme innspill eller rapportere spam. Litt leit at jeg ikke kan skjelle ut de minst intelligente. Jeg vil kun svare på meningsfulle og konstruktive innlegg.

Dere som falt av lasset skal likevel få en oppsummering. Håper dette er til hjelp:

1. Jeg mistenker at hun lyver om dette førerkortet og at hun dessuten lyver om andre forhold.

2. Jeg bryr meg ikke om hvorvidt hun har førerkortet, men om hun lyver eller ikke.

3. Jeg har ikke kjennskap til hennes navn eller adresse, og har heller aldri møtt henne.

4. Jeg vil ikke spørre henne rett ut og vise at jeg tviler på henne, derfor må jeg formulere meg på en forsiktig måte.

5. Jeg mener ikke at sikkerhetskontroll er like viktig som kjøring.

6. Jeg mener ikke at man skal huske hele sikkerhetskontrollen resten av livet.

7. Jeg mener ikke at man skal ha omfattende bilkunnskaper utover sikkerhetskontroll.

8. Jeg mener ikke at sikkerhetskontroll alene er noe man stryker på, men den spiller inn i vurderingen.

9. Jeg vet at jeg kan langt mer om bil enn henne, som også kommer tydelig frem, til tross for at jeg er under middels bilkyndig.

Lenke til kommentar
Kristian sier:

stoler ikke helt på faren min.. da han stakk målepinnen ned i batteriet for å sjekke kjølevæsken var det langt under minstekravet, så vi kunne stoppet hvor som helst

Kristian sier:

f.eks. på motorveien

Kristian sier:

sånt skal man sjekke iblant

... don't waste your time or time will waste you ... sier:

mhm og OLJA!

Ei jente jeg kjenner prøvde jeg å lære litt om dette med å sjekke servo-olje, kjøleveske, olje, spyleveske, bremseveske, bremsekraftforsterker, luft i dekka, håndbrekk, etc etc før hun tok lappen. Og hun fikk lappen. Litt senere så spurte jeg om hun noen gang har peila olje på bilen sin. Hu åpna motorrommet og sa... 'øh.. hvordan gjorde jeg det igjen'. Hun har ikke noe interesse av å lære seg det. Derfor glemmer hun det. Men lappen har hun. Kunne godt ha sagt akkurat det samme til hu som du sa til denne jenta, og hun hadde bare jatta med, akkurat som hun du snakker med.

Til sammenligning så tror de fleste i Hollywood at hvis du skyter istykker dekkene eller radiatoren lekker så stopper bilen momentant.

Endret av crea
Lenke til kommentar
Har ingenting med sikkerhetskontroll på oppkjøring å gjøre. Synd det.

Det har mer med det å gjøre enn servo ihvertfall

Du vet ikke så mye, du. Jeg foreslår at du søker opp sikkerhetskontroll eller ringer vegvesenet/kjøreskole.

Kristian sier:

stoler ikke helt på faren min.. da han stakk målepinnen ned i batteriet for å sjekke kjølevæsken var det langt under minstekravet, så vi kunne stoppet hvor som helst

Kristian sier:

f.eks. på motorveien

Kristian sier:

sånt skal man sjekke iblant

... don't waste your time or time will waste you ... sier:

mhm og OLJA!

Ei jente jeg kjenner prøvde jeg å lære litt om dette med å sjekke servo-olje, kjøleveske, olje, spyleveske, bremseveske, bremsekraftforsterker, luft i dekka, håndbrekk, etc etc før hun tok lappen. Og hun fikk lappen. Litt senere så spurte jeg om hun noen gang har peila olje på bilen sin. Hu åpna motorrommet og sa... 'øh.. hvordan gjorde jeg det igjen'. Hun har ikke noe interesse av å lære seg det. Derfor glemmer hun det. Men lappen har hun. Kunne godt ha sagt akkurat det samme til hu som du sa til denne jenta, og hun hadde bare jatta med, akkurat som hun du snakker med.

Til sammenligning så tror de fleste i Hollywood at hvis du skyter istykker dekkene eller radiatoren lekker så stopper bilen momentant.

Det er sjeldent man kikker i motorrommet, men mine utsagn var ekstreme. Brekket bruker man regelmessig.

Lenke til kommentar

Høres mer ut som du prøver å lure henne til å tro at det finnes grønn overledning og blinklysolje for å drite henne ut. Altså, hvem faen skjønner hva du mener når du sier varsellampa på bilen? Jeg kjører en 90-modell BMW og den har kanskje 6-10 varsellamper. Hvordan skal hun kunne lukte at du snakker om akkurat den lampa som lyser når brekket står på? Jeg ville svart lavt olje-nivå hvis jeg hadde fått ett slikt diffust og lite spesifikt spørsmål, og jeg mener å si at jeg er mer enn gjennomsnittlig interessert i bil. Hvis du virkelig skulle spurt om noe som er relatert til sikkerhetskontrollen ved oppkjøring burde du valgt noe slik som mønsterdybde på dekk og rulleomkrets da dette er noe som blir vektlagt mye tyngre under opplæringen.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar
Høres mer ut som du prøver å lure henne til å tro at det finnes grønn overledning og blinklysolje for å drite henne ut. Altså, hvem faen skjønner hva du mener når du sier varsellampa på bilen? Jeg kjører en 90-modell BMW og den har kanskje 6-10 varsellamper. Hvordan skal hun kunne lukte at du snakker om akkurat den lampa som lyser når brekket står på? Jeg ville svart lavt olje-nivå hvis jeg hadde fått ett slikt diffust og lite spesifikt spørsmål, og jeg mener å si at jeg er mer enn gjennomsnittlig interessert i bil. Hvis du virkelig skulle spurt om noe som er relatert til sikkerhetskontrollen ved oppkjøring burde du valgt noe slik som mønsterdybde på dekk og rulleomkrets da dette er noe som blir vektlagt mye tyngre under opplæringen.

Jeg prøver ikke å drite henne ut, men avsløre løgn. Forklarer at det ikke er noe galt med bremsekretsene.

Hvor mange lamper er det som er tilknyttet disse systemene?

Hehe, hva er rulleomkrets? Ikke med i kravene jeg fikk til å utføre sikkerhetskontroll.

Mønsterdybde er ren pugging av tall. Jeg husker dem knapt (ja, jeg husker dem).

Lenke til kommentar
Du vet ikke så mye, du. Jeg foreslår at du søker opp sikkerhetskontroll eller ringer vegvesenet/kjøreskole.

Er vel du som ikke vet så mye. Akkurat som å si noen juger om at dem har gått niende klasse fordi dem ikke kan forklare fotosyntese som er pensum i n/m.

Står du fast ved at det tåpelige spørsmålet ditt har vært relevant på oppkjøring?

Lenke til kommentar
Haha, dagens beste tråd. Hadde tenkt å besøke humordelen, men så havnet jeg her :}

Vant med at folk støtter deg i alle sammenhenger eller twisted?

Mer arrogant type skal man lete lenge etter..

Jeg har ikke noe behov for støtte. Jeg var ute etter synspunkter på hennes svar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...