Gå til innhold

Gjorde en test på en dame. Har hun førerkort?

twisted_

Anbefalte innlegg

Altså, jeg har kompiser med null interesse for bil, og de hadde nok svart i hytt og pine også.

Men tro det eller ei, lappen har de.

Hvor mye av en sikkerhetskontroll kan man tillate seg å glemme på 3-4 år? Hun kan visst ingenting.

Dette er ikke spørsmål om motorkraft, girkasse osv.

Ehmm, kan da fint ha lappen uten å kunne slike spørsmål, hvorfor ber du ikke bare henne vise deg lappen?

Jeg tror hun ville skjønt tegninga hvis jeg ba henne om å vise bilde av førerkortet.

Du vil ikke vite at hun vet at du vet at hun har lappen?

Jeg prøver å spørre slik at hun ikke skal fatte noen mistanke. Det går strålende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må du slutte å stille idiotiske spørsmål som man ikke trenger å kunne for å ta lappen.

De fleste pleier å pugge sikkerhetskontroll til oppkjøring, selv om man kanskje ikke stryker på det alene.

Si meg gjerne hvilke av spørsmålene som er idiotiske.

Samtlige går på sikkhetskontroll som man kan risikere å få på oppkjøring. Jeg gjentar, hun vet ingenting.

Lenke til kommentar
Samtlige går på sikkhetskontroll som man kan risikere å få på oppkjøring. Jeg gjentar, hun vet ingenting.

Spørsmålene i starten på oppkjøringen er det mange som driter i, det har ikke noe å si på resultatet om du klarer spørsmålet eller ikke.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Spørsmålene i starten på oppkjøringen er det mange som driter i, det har ikke noe å si på resultatet om du klarer spørsmålet eller ikke.

Det er direkte feil.

Lenke til kommentar
Flere steder i norge det ikke taes sikkerhets-sjekk ved oppkjøring. Jeg slapp pent unna der jeg kjørte opp, spurte i ettertid kjørelæreren jeg hadde der, og da fikk jeg bare beskjed om at de hadde de sluttet med for lenge siden.

Du tror ikke at kandidaten uansett vil forvente å få sikkerhetskontroll?

Har trådstarter selv lappen? Virker som trådstarter har en meget vridd oppfatning med tanke på kunnskaper man trenger å ha for å kunne kjøre bil.

Jeg har lappen, og det er ikke tema. Fortell meg hva som er vridd, takk.

Lenke til kommentar
Det er direkte feil.

Kan godt være en forferdelig vippestang, men det har ikke noen betydning:

"Hmm, eleven kjører elendig/dårlig, men han klarte jo å si hvordan spylevæsken fungerer så jeg gir han lappen".

Sensoren min sa det ikke gjorde noe å svare feil, de vurderte kjøringen uansett.

Lenke til kommentar
De fleste pleier å pugge sikkerhetskontroll til oppkjøring, selv om man kanskje ikke stryker på det alene.

Nettopp, og ting man pugger havner gjerne i korttidsminnet. Det er en dårlig måte å lære det på. Det kan være glemt dagen etter prøven, og i alle fall tre-fire år etter, dersom det ikke er noe man bruker jevnlig eller er spesielt interessert i.

Og hva betyr det når ei rød lampe lyser? Stopp og se i instruksjonsboka...

Lenke til kommentar
Det er direkte feil.

"Hmm, eleven kjører elendig/dårlig, men han klarte jo å si hvordan spylevæsken fungerer så jeg gir han lappen".

Sensoren min sa det ikke gjorde noe å svare feil, de vurderte kjøringen uansett.

Min kjørelærer fortalte at man kunne få en toer-feil på sikkerhetskontroll, og jeg tror han som erfaren kjørelærer og daglig leder i distriktets største kjøreskole vet dette noe bedre enn deg.

Jeg har ikke sagt at sikkerhetskontroll er viktigere enn kjøring, så spar meg for de tåpelige utsagnene dine.

Lenke til kommentar
Har trådstarter selv lappen? Virker som trådstarter har en meget vridd oppfatning med tanke på kunnskaper man trenger å ha for å kunne kjøre bil.

Du forventer tydeligvis at alle som kjører rundt idag husker alle slags fakta som egentlig er unødvendige i hverdagen når man kjører bil. Store deler av befolkningen bryr seg rett og slett ikke om sånne ting, og går heller ikke rundt og husker dette. Samfunnet er annerledes nå om dagen enn på 70-tallet da "Veien til førerkortet" ble skrevet. Oppfører bilen seg rart, drar man på verkstedet.

Spørr du meg, virker du som en 16åring som pugger intensivt til klasse A1.

Hvis du lurer på om noen har lappen, spørr du heller om førerkortnr istedet:P

Lenke til kommentar
Min kjørelærer fortalte at man kunne få en toer-feil på sikkerhetskontroll, og jeg tror han som erfaren kjørelærer og daglig leder i distriktets største kjøreskole vet dette noe bedre enn deg.

Jeg har ikke sagt at sikkerhetskontroll er viktigere enn kjøring, så spar meg for de tåpelige utsagnene dine.

uUu hadde også en erfaren kjørelærer, så han slår lett din kjørelærer. :hmm:

Jeg har heller ikke sagt at du mener sikkerhetskontroll er viktigere enn kjøring, bare det at selv om du svarer feil på dekkdimensjonene så betyr ikke det at du har noe mindre sjangse å bestå oppkjøringen.

Derfor er det folk som dropper spørsmålene siden de har nerver nok som det er, og siden det ikke er farlig å ikke kunne spørsmålet siden du består hvis du kjører korrekt.

Så de spørsmålene du spør til dama er ikke noen indikator på om hun har lappen eller ikke.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Det er direkte feil.

Spør du meg så er det du som er tåpelig nå..

Tror ikke jeg hadde svart riktig på de spm du har spurt henne om, for du setter opp spørsmålene på en så rar måte

Også hvorfor skal du så absolutt bevise for deg selv at hun ikke har lappen..

Lenke til kommentar

Du forventer tydeligvis at alle som kjører rundt idag husker alle slags fakta som egentlig er unødvendige i hverdagen når man kjører bil. Store deler av befolkningen bryr seg rett og slett ikke om sånne ting, og går heller ikke rundt og husker dette. Samfunnet er annerledes nå om dagen enn på 70-tallet da "Veien til førerkortet" ble skrevet. Oppfører bilen seg rart, drar man på verkstedet.

Spørr du meg, virker du som en 16åring som pugger intensivt til klasse A1.

Hvis du lurer på om noen har lappen, spørr du heller om førerkortnr istedet:P

Jeg spør ikke deg, og din mening er jeg ganske likegyldig til. Men jeg er voksen nok til å svare likevel.Blir ikke til at jeg tar deg alvorlig om du skal gå inn på min alder.

Det er tvilsomt om jeg husker alle krav resten av livet, men de første årene vil det være naturlig å huske på punkter som ikke omhandler tall (mønsterdybde, lys.. ).

Hun aner virkelig ikke hva servo er, ikke hva varsellampa viser og fint lite om motorrommet.

Lenke til kommentar
Det er tvilsomt om jeg husker alle krav resten av livet, men de første årene vil det være naturlig å huske på punkter som ikke omhandler tall (mønsterdybde, lys.. ).

Hun aner virkelig ikke hva servo er, ikke hva varsellampa viser og fint lite om motorrommet.

Nei, det er ikke tvilsomt i det hele tatt, bryr man seg ikke om bil så glemmer man alt man har pugget ganske så raskt.

Når jeg først så spørsmålet om servo så visste jeg heller ikke det, betyr det at jeg ikke har lappen?

Lenke til kommentar
Det er direkte feil.

Spør du meg så er det du som er tåpelig nå..

Tror ikke jeg hadde svart riktig på de spm du har spurt henne om, for du setter opp spørsmålene på en så rar måte

Også hvorfor skal du så absolutt bevise for deg selv at hun ikke har lappen..

Fortell meg gjerne hva som er mer tåpelig enn det utsagnet han kom med. Det er jeg spent på. Og skjønner du ikke at jeg vil vite om hun lyver?

Jeg driter da i om hun har lappen eller ikke. Det har ingen betydning i seg selv.

Lenke til kommentar

Det betyr lite for om hun har lappen eller ikke. Jeg kjenner flere som stiller i samme klasse når det gjelder (mangel på) teknisk innsikt.

Frode

Lenke til kommentar

Det betyr lite for om hun har lappen eller ikke. Jeg kjenner flere som stiller i samme klasse når det gjelder (mangel på) teknisk innsikt.

Frode

Det vil gi en indikasjon på om hun har den eller ikke. For hvert spørsmål hun svarer feil på, tviler jeg mer på henne.

Håper det vil være mulig å unngå spam og at dette snart vil bli ryddet opp i.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...