twisted_ Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hun (22) insisterer på at hun har lappen. Men siden jeg er skeptisk bestemte jeg meg for å teste henne: Kristian sier: hvis varsellampa i bilen lyser og vi VET at det IKKE er noe galt med noen av bremsekretsene, hva er da grunnen til at den lyser? ... don't waste your time or time will waste you ... sier: olja? Kristian sier: nei ... don't waste your time or time will waste you ... sier: da vet jeg ikke Kristian sier: varsellampa for to-krets bremsesystem Kristian sier: rød ... don't waste your time or time will waste you ... sier: jeg aner ikke.... finnes det mer enn en varsellampe? Kristian sier: ikke som kan gi utslag på feil i bremsekretsene... men det er jo lamper for andre ting, som bensin ... don't waste your time or time will waste you ... sier: og olje? Kristian sier: men denne lampa lyser bare hvis det er noe galt med den ene bremsekretsen, eller på grunn av én annen ting ... don't waste your time or time will waste you ... sier: vet du svaret selv? Kristian sier: kanskje ... don't waste your time or time will waste you ... sier: clutchen? Kristian sier: den lyser fordi man holder clutchen inne? det er jo en varsellampe som skal varsle om noe som ikke er så fint/lurt Kristian sier: clutch er ok ... don't waste your time or time will waste you ... sier: håndbrekket???? Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) wat Hva er det du lurer på? Jeg mener hun strøk på testen og ikke har førerkort. Dette er elementært. Edit: Brekket er naturligvis fint å ha når du ikke skal kjøre Endret 29. oktober 2008 av twisted_ Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hva mener du hun skulle svart? Lavt bremsevæskenivå? Å trampe inn clutchen på en bil med hydraulisk clutch kan faktisk få nivået i bremsevæskebeholderen til å synke såpass at varsellyset for lavt bremsevæskenivå/bremsefeil lyser, dersom nivået var lavt nok til å begynne med... Endret 29. oktober 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Hva mener du hun skulle svart? Lavt bremsevæskenivå? Hun svarer riktig til slutt, men hadde hun hatt lappen ville hun svart brekket med en gang. Det virker som at hun bare gjetter og til slutt ikke har flere muligheter. Jeg vet ikke om lampa lyser ved lavt bremsevæskenivå, og det er heller ikke noe jeg ville forventet av henne. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det er da flust med damer som ikke vet slikt, men som har lappen. Det som kanskje spesielt er vanskelig for dem er når du skal forklare hvilken lampe det er... hvis du viser dem i praksis hva du mener er dem mye lettere med på hva du mener. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 wat Hva er det du lurer på? Jeg mener hun strøk på testen og ikke har førerkort. Dette er elementært. Eller Kristian strøyk i kommunikasjon. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg spiller naturligvis dum og vil ikke si for mye om hva servo er. Noen som tviler på henne nå? Kristian sier: hadde bilen din servo? ... don't waste your time or time will waste you ... sier: jepp tror det ... don't waste your time or time will waste you ... sier: (ps. hva er servo nå igjen?) Kristian sier: forsterker ... don't waste your time or time will waste you ... sier: aha ... don't waste your time or time will waste you ... sier: skal du kjøpe bil nå? Kristian sier: jeg bare undersøker litt... tror du servo er noe jeg absolutt MÅ ha??? ... don't waste your time or time will waste you ... sier: jeg prøver å tenke ... don't waste your time or time will waste you ... sier: men jeg har ikke peiling ... don't waste your time or time will waste you ... sier: spør de på bil-forumet Kristian sier: kan kanskje prøve der, men ville du ikke trodd det var nok med abs-bremser? jeg trenger ikke det beste og dyreste utstyret vel? ... don't waste your time or time will waste you ... sier: abs-bremser ja, det var DET jeg hadde ... don't waste your time or time will waste you ... sier: da hadde jeg nok ikke servo nei wat Hva er det du lurer på? Jeg mener hun strøk på testen og ikke har førerkort. Dette er elementært. Eller Kristian strøyk i kommunikasjon. Morsomt, ikke sant? Herregud. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Fortsatt vil jeg påstå at det er mange damer som faktisk ikke vet va servostyring er (sikkert mange menn også). Hva med å heller tro på henne til det motsatte er bevist, tiden vil vise uansett ? Slik jeg ser det oppfører du deg bare barnslig. Du kan jo invitere deg selv med på en kjøretur med henne Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Fortsatt vil jeg påstå at det er mange damer som faktisk ikke vet va servostyring er (sikkert mange menn også). Hva med å heller tro på henne til det motsatte er bevist, tiden vil vise uansett ? Slik jeg ser det oppfører du deg bare barnslig. Du kan jo invitere deg selv med på en kjøretur med henne Jeg har ikke overdrevet testingen og foreløpig tror hun at jeg spør fordi jeg skal kjøpe bil. Andre hadde kanskje skjønt hva jeg drev med og blitt sinna Hun sier hun ikke har bil selv, og jeg bor uansett veldig langt unna henne. Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hva mener du hun skulle svart? Lavt bremsevæskenivå? Hun svarer riktig til slutt, men hadde hun hatt lappen ville hun svart brekket med en gang. Det virker som at hun bare gjetter og til slutt ikke har flere muligheter. Jeg vet ikke om lampa lyser ved lavt bremsevæskenivå, og det er heller ikke noe jeg ville forventet av henne. Du einstein, bilen min (og mange andre) har en egen varsellampe for håndbrekk. Det går altså utenom varsellyset som sier ifra om lavt bremsevæskenivå... For meg virker det ikke som du kan noe mer enn henne. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Hva mener du hun skulle svart? Lavt bremsevæskenivå? Hun svarer riktig til slutt, men hadde hun hatt lappen ville hun svart brekket med en gang. Det virker som at hun bare gjetter og til slutt ikke har flere muligheter. Jeg vet ikke om lampa lyser ved lavt bremsevæskenivå, og det er heller ikke noe jeg ville forventet av henne. Du einstein, bilen min (og mange andre) har en egen varsellampe for håndbrekk. Det går altså utenom varsellyset som sier ifra om lavt bremsevæskenivå... For meg virker det ikke som du kan noe mer enn henne. På samtlige biler jeg har kjørt er det som jeg mener. Selvsagt kan jeg langt mer enn henne, det ser vel du også. Men jeg kan heller ikke mye bil. Hvis det er annerledes med biler hun har kjørt kunne hun fortalt om det. Forts. (hun kan ikke ha glemt ALT på noen år? dette må hun jo pugge og kunne) Kristian sier: stoler ikke helt på faren min.. da han stakk målepinnen ned i batteriet for å sjekke kjølevæsken var det langt under minstekravet, så vi kunne stoppet hvor som helst Kristian sier: f.eks. på motorveien Kristian sier: sånt skal man sjekke iblant ... don't waste your time or time will waste you ... sier: mhm og OLJA! Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg ser ikke helt sammenhengen med slike biltekniske spørsmål og det å faktisk ha førerkort... Det er i hovedsak traffikkregler og oppførsel i trafikken man skal lære seg. Endret 29. oktober 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg ser ikke helt sammenhengen med slike biltekniske spørsmål og det å faktisk ha førerkort... Det er i hovedsak traffikkregler og oppførsel i trafikken man skal lære seg. Herregud, "einstein". Du får bare forsvare løgnen til denne jenta. Spm går på sikkerhetskontroll. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ehmm, kan da fint ha lappen uten å kunne slike spørsmål, hvorfor ber du ikke bare henne vise deg lappen? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Altså, jeg har kompiser med null interesse for bil, og de hadde nok svart i hytt og pine også. Men tro det eller ei, lappen har de. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Ehmm, kan da fint ha lappen uten å kunne slike spørsmål, hvorfor ber du ikke bare henne vise deg lappen? Jeg tror hun ville skjønt tegninga hvis jeg ba henne om å vise bilde av førerkortet. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 si at du er usikker på hvordan du skal gjøre når du skal svinge inn til en utkjørsel. svaret er at du skal legge deg så nært som mulig stripa. ikke krysse den. hvis hun svarer feil der så har hun ikke lappen. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ehmm, kan da fint ha lappen uten å kunne slike spørsmål, hvorfor ber du ikke bare henne vise deg lappen? Jeg tror hun ville skjønt tegninga hvis jeg ba henne om å vise bilde av førerkortet. Du vil ikke vite at hun vet at du vet at hun har lappen? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg er jente og har lappen, men kan dessverre veldig lite om bil. Jeg har prøvd å lære meg (bestod f.eks. teorien med glans), men det glemmes like fort som jeg har lært det. Tror det går mye på interessen....? Så jeg synes du er på tynn is ved å påstå at hun ikke er førerkortet på grunnlag av de spørsmålene du har stilt. Endret 29. oktober 2008 av Mirann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg