Bluth Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 IP adressen min begynner med 169 og jeg kan ikke bruke den.. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 IP-adressen din har vel ingenting med kryptering i routeren å gjøre... Hva slags router har du? Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 D-link DI-524UP Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hva er det egentlig du ønsker hjelp til? Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hvordan jeg slår av krypteringen i routeren. Endret 29. oktober 2008 av tilhengeren Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Dersom du har en IP som begynner med 169, betyr det at du IKKE har kontakt med noe, og at Windows bare har gitt deg en midlertidig IP. For å slå av krypteringen av routeren din, må du koble PCen til routeren med en kabel (i en av de 4 switcha portene). Deretter må du logge deg på routeren via en webleser (vanligvis på adressen 192.168.1.1 eller 192.168.0.1). Deretter må du gå inn på menyen for trådløst og slå av kryptering. Eksakt hvordan dette gjøres, varierer fra merke til merke. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Ta en titt her for mer info om routeren din. Endret 29. oktober 2008 av oldboy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du kan slå av krypteringen ved å resette den (stikk inn pennespiss bak i 10 sek til lampene foran blinker). Alternativt så må du logge inn på den ved å bruke nettverkskabel. Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg brukte min bærbare pc til å gå inn og slå av kryptering. Problemet mitt ble ikke fikset. Det står fortsatt at nettet bare er lokalt. Så internett funker ikke.Noen som vet noe annet å gjøre? Kan det ha noe med at jeg har et sånn Jensen program ved siden av windows programmet ? Altså de programmene der de forskjellige nettene man kan koble seg til står . Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvis du starter jensenprogrammet så bruker maskinen det og ikke det som er innebygd i operativsystemet. Har du lagt inn driver for det trådløse nettverkskortet? Sjekk at det ikke ligger inne kryptering på PC også. Hvis du greier å se nettverket ditt når du scanner så skal du greie å koble deg til og få ipadresse om du ikke har kryptering i noen ender. Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Men vis jeg kobler fra nettet i Windows programmet blir det koblet fra i jensen og.. Kryptering er at nettet blir usikret ikke sant? Da har jeg gjort det på begge parter å jeg scannet og fant Nettet jeg skal koble meg på.. Men får bare lokal. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Du må aktivere DHCP på den. Har du IP 169.x.x.x så er det fordi du ikke mottar noen lokal IP Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvor mener du? På pcen eller routeren? På routeren er den selvfølgelig på siden jeg har 2 andre maskiner på samme nett. Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Noen som vet hva feilen kan være? Tok pcen ned og koblet den til routeren og det funket, men må ha trådløst nett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå